Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
FDB 628DİN EĞİTİMİNE FELSEFİ YAKLAŞIMLAR 3 + 02. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Felsefi yaklaşım ve kuramların eğitim ve din eğitimine yansımalarının eleştirel bir bakış açısıyla irdelenmesi amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği Felsefe, din ve eğitim ilişkisi, Felsefi yaklaşımlarda eğitim anlayışı, Felsefi yaklaşımların Türk eğitim sistemine yansımaları.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Felsefe, din ve eğitim ilişkisini açıklar.
2Felsefi yaklaşımların, eğitim ve din eğitiminin genel ve özel amaçlarına yansımalarını irdeler.
3Felsefi yaklaşımların öğrenme- öğretme sürecine etkisini yorumlar.
4Felsefi yaklaşımların öğretim programına/müfredata ilişkin kabullerini ortaya koyar.
5Felsefi yaklaşımların öğretim içeriğine etkisini yorumlar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)6742
Ödevler8540
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)133
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)133
Alan Çalışması5945
Anabilim Dalı Akademik Etkinliği5420
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1ALİ ÖNCÜ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
FDB 628 DİN EĞİTİMİNE FELSEFİ YAKLAŞIMLAR 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. ALİ ÖNCÜ aoncu@pau.edu.tr DSHMY D0180 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Felsefi yaklaşım ve kuramların eğitim ve din eğitimine yansımalarının eleştirel bir bakış açısıyla irdelenmesi amaçlanmaktadır.
İçerik Felsefe, din ve eğitim ilişkisi, Felsefi yaklaşımlarda eğitim anlayışı, Felsefi yaklaşımların Türk eğitim sistemine yansımaları.
Haftalık Konu Başlıkları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları