Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
FDB 630İSLAM EĞİTİM DÜŞÜNCESİNİN KLASİK KAYNAKLARI 3 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenci; İslam Eğitim Düşüncesindeki temel/ana akımları/eğitim anlayışlarını açıklayabilir. İslam Eğitim Düşüncesindeki eğitim anlayışlarının dayandığı felsefi arka planı açıklayabilir. İslam Eğitim anlayışları arasındaki benzerlik ve farklılıkları mukayese ederek tartışabilir. İslam Eğitim anlayışlarının günümüz İslam Eğitimi anlayışlarına yansımasını değerlendirebilir.
Ders İçeriği İslam eğitim düşüncesi tarihinin temel kavramları: düşünce tarihi, eğitim düşüncesi, İslam eğitimi. İslam eğitim düşüncesi tarihinin teorik arka planı. Kur’an-ı Kerim ve Hadislerde eğitim. Çeşitli düşünürlerin eğitimle ilgili görüşleri.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1İslam Eğitim Düşüncesindeki temel/ana akımları/eğitim anlayışlarını açıklayabilir.
2İslam Eğitim Düşüncesindeki eğitim anlayışlarının dayandığı felsefi arka planı açıklayabilir.
3İslam Eğitim anlayışları arasındaki benzerlik ve farklılıkları mukayese ederek tartışabilir.
4İslam Eğitim anlayışlarının günümüz İslam Eğitimi anlayışlarına yansımasını değerlendirebilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)6742
Ödevler8540
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)133
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)133
Alan Çalışması5945
Anabilim Dalı Akademik Etkinliği5420
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1ALİ ÖNCÜ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
FDB 630 İSLAM EĞİTİM DÜŞÜNCESİNİN KLASİK KAYNAKLARI 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. ALİ ÖNCÜ aoncu@pau.edu.tr DSHMY D0150 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenci; İslam Eğitim Düşüncesindeki temel/ana akımları/eğitim anlayışlarını açıklayabilir. İslam Eğitim Düşüncesindeki eğitim anlayışlarının dayandığı felsefi arka planı açıklayabilir. İslam Eğitim anlayışları arasındaki benzerlik ve farklılıkları mukayese ederek tartışabilir. İslam Eğitim anlayışlarının günümüz İslam Eğitimi anlayışlarına yansımasını değerlendirebilir.
İçerik İslam eğitim düşüncesi tarihinin temel kavramları: düşünce tarihi, eğitim düşüncesi, İslam eğitimi. İslam eğitim düşüncesi tarihinin teorik arka planı. Kur’an-ı Kerim ve Hadislerde eğitim. Çeşitli düşünürlerin eğitimle ilgili görüşleri.
Haftalık Konu Başlıkları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları