1 | Uygulama becerlerinin önemi ve laboratuvarın kullanılmasında kullanılan yaklaşımları öğrenir. |
2 | Bilimsel süreç becerilerine dayalı senaryo temelli bir deney tasarlar ve çalışma kağıdı geliştirir |
3 | Proje tabanlı öğrenme pedagojisine ve önemine yönelik bir bakış açısı geliştirir |
4 | Problem durumu belirleme, bilimsel araştırma yapma, proje planı geliştirme ve planı uygulama, değerlendirme ve yansıtma basamaklarını kullanarak proje temelli öğrenmeyi uygular |
5 | Uygun araç ve gereç yardımıyla araştırma tasarlayarak, gözlem ve deney yaparak, değişkenleri belirlerleyerek, verileri kaydederek, verileri analiz ederek ve yorumlayarak bilimsel yöntem sürecini kullanır ve bilimsel süreç becerilerini geliştirir |
6 | Proje temelli uygulama ile temel mesleki becerileri, iletişim becerileri, işbirlikli çalşma becerileri, araştırma becerileri, problem çözme, ve karar verme becerileri gelişir |
7 | Proje temelli uygulama ile gerçek bir problem durumunu fen bilimleri, matematik, çevre, sosyal, ekonomi, kültürel ve etik fatörlerin etkileşimi ile disipliner arası bir bakış açısıyla değerlendirir |
8 | Proje temelli uygulama ile aktif öğrenenler olarak kendi öğrenme görevlerini belirlerler, bilime karşı ilgileri artar ve fen konularındaki yeterlikleri artar |
9 | Proje tabanlı öğrenme ile öğrenenlerin problem çözme, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme, araştırma becerileri, çıkarımda bulunma ve içerik oluşturma, karar verme vb. özelliklerini de içeren üst düzey bilişsel becerilerini geliştirir |
10 | Proje tabanlı öğrenme ile günlük hayatta karşılaşılan gerçek problemler ve dilemma içeren sosyo-bilimsel olaylarla ilgili bilimsel bir bakış açısı kazanır |
11 | Proje tabanlı öğrenme ile gerçek problem durumlarının verildiği sorgulamaya ve bilimsel yönteme dayalı uygulamalarla ile öğrenenlerin academic bilgileri, bilimsel okur yazarlık düzeyleri artar ve bilimin doğası anlayışları gelişir. |
12 | Sorgulamaya dayalı laboratuvar uygulamaları ile öğrenenlerin bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi artar |
13 | Öğrenenlerin bir rol model olarak sınıflarında proje tabanlı öğrenme ortamı oluşturabilecekleri yetkinlik ve isteği oluşturur |