Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
IKO 605TÜRKİYE’DE EĞİTİM REFORMLARI3 + 01. Yarıyıl10

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Türkiye’de eğitim yapılarını ve sistemlerini analiz ederek nasıl oluştuğunu, hangi değişmelerin sistem ve yapıda reforma neden olduğunu anlamak, Dünya’da ve Türkiye’de bugüne kadar yapılan eğitim reformları hakkında bilimsel bilgi sahibi olmak, Türk Eğitim sisteminin yeni yapısında reforma ihtiyaç duyulan alanlarda nasıl reform yapılacağını analiz etmek.
Ders İçeriği Türkiye’de eğitim yapılarını ve sistemlerini analiz ederek nasıl oluştuğunu, hangi değişmelerin sistem ve yapıda reforma neden olduğunu anlamak, Dünya’da ve Türkiye’de bugüne kadar yapılan eğitim reformları hakkında bilimsel bilgi sahibi olmak, Türk Eğitim sisteminin yeni yapısında reforma ihtiyaç duyulan alanlarda nasıl reform yapılacağını analiz etmek.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Cumhuriyet döneminden önceki eğitim reformlarını kavram
2Cumhuriyet dönemindeki eğitim reformlarını kavrama
3Günümüzdeki eğitim reformlarını kavrama

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ÖK 001 545   4555445 
ÖK 002544 545 5 444 5
ÖK 0034  4555555  454
Ara Toplam998910910915109812109
Katkı333333335333433

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)4728
Ödevler440160
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






260

10
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2014-2015 Bahar1TAHİR KODAL
Detay 2013-2014 Bahar1TAHİR KODAL
Detay 2011-2012 Bahar1KEMAL DAŞCIOĞLU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi Öğretim Sistemi
IKO 605 TÜRKİYE’DE EĞİTİM REFORMLARI 3 + 0 1 Türkçe 2014-2015 Bahar Yüz Yüze
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. TAHİR KODAL tkodal@pau.edu.tr EGT A0122 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Türkiye’de eğitim yapılarını ve sistemlerini analiz ederek nasıl oluştuğunu, hangi değişmelerin sistem ve yapıda reforma neden olduğunu anlamak, Dünya’da ve Türkiye’de bugüne kadar yapılan eğitim reformları hakkında bilimsel bilgi sahibi olmak, Türk Eğitim sisteminin yeni yapısında reforma ihtiyaç duyulan alanlarda nasıl reform yapılacağını analiz etmek.
İçerik Türkiye’de eğitim yapılarını ve sistemlerini analiz ederek nasıl oluştuğunu, hangi değişmelerin sistem ve yapıda reforma neden olduğunu anlamak, Dünya’da ve Türkiye’de bugüne kadar yapılan eğitim reformları hakkında bilimsel bilgi sahibi olmak, Türk Eğitim sisteminin yeni yapısında reforma ihtiyaç duyulan alanlarda nasıl reform yapılacağını analiz etmek.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Eğitim reformu kavramı ve dünyadaki eğitim reformları.
2 Misâk-ı Maarif ve Cumhuriyet döneminde eğitim alanında yapılmak istenenler.
3 Tevhîd-i Tedrisat Kanunu’nun çıkartılması ve eğitim alanında yapılan değişiklikler.
4 Harf İnkılâbı ve Millet Mektepleri’nin açılması
5 Halkevleri ve halk eğitimi reformu.
6 Öğretmen yetiştirme reformları.
7 İlk ve Ortaöğretim reformları.
8 Mesleki ve teknik eğitim reformu.
9 Ara sınav haftası.
10 Üniversite reformları.
11 Program geliştirme (müfredat) reformları.
12 Özel öğretim kurumları reformu.
13 Avrupa Birliği’ne uyum ve akreditasyon.
14 Bugünkü eğitim sistemimiz ve yapılacak eğitim reformları.
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
AKYÜZ, Yahya, Türk Eğitim Tarihi-M.Ö 1000-MS. 2010, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara 2010.Türkçe
ATATÜRK, M. Kemal, Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri, Atatürk Araştırma Merkezi Yayını, Ankara 2006.Türkçe
ATATÜRK, M. Kemal, Nutuk (1919-1927), Atatürk Araştırma Merkezi Yayını, Ankara 1989.Türkçe
AYTAÇ, Kemal, Avrupa Eğitim Tarihi-Genel Bir Bakış, Doğu Batı Yayınları, Ankara 2009.Türkçe
BİNBAŞIOĞLU, Cavit, Başlangıçtan Günümüze Türk Eğitim Tarihi, Anı Yayıncılık, Ankara 2009.Türkçe
BİNBAŞIOĞLU, Cavit, Türk Eğitim Düşüncesi Tarihi, Anı yayıncılık, Ankara 2006.Türkçe
BİNBAŞIOĞLU, Cavit, Türkiye’de Eğitim Bilimleri Tarihi, İstanbul 1995.Türkçe
SAKAOĞLU, Necdet, Cumhuriyet Dönemi Eğitim Tarihi, İstanbul 1992.Türkçe
SAKAOĞLU, Necdet, Osmanlı’dan Günümüze Türk Eğitim Tarihi, Bilgi Üniversitesi Yayını, İstanbul 2003.Türkçe
YALÇIN, Durmuş-Azmi Süslü ve diğ., Türkiye Cumhuriyeti Tarihi-II, Atatürk Araştırma Merkezi Yayını, Ankara 2003.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları