1 | 1) Program kavramını ve olgusunu kavrar
a-Programı tanımlayabilir
b-Program öğretim arasındaki ilişkiyi kavrar
c-Programı disiplin olarak yorumlayabilir
d-Programı uygulayıcılar boyutunda yorumlayabilir
|
2 | 2) İlköğretimde uygulanan programların temel özelliklerini tanıyabilir.
a-İlköğretimde uygulanan programların temel özelliklerini tanır
b-İlköğretimde uygulanan programları temel özellikleri bakımından karşılaştırır
c- İlköğretimde uygulanan programlarla ilgili yapılan araştırmaları analiz eder.
|
3 | 3) Türk milli eğitim sisteminde uygulanan ilköğretim politika ve uygulamalarını kavrar.
a- İlköğretim politikalarını kavrar
b- İlköğretim politikalarını değerlendirir
c- İlköğretim programlarını uygulamalarını kavrar
|
4 | 4) Program tasarım modellerini inceler.
a- Program tasarımı kavramını tartışır
b- Program tasarım modellerini kavrar
c- Program tasarım modellerini karşılaştırır
d- Program tasarımında dikkat edilecek noktaları kavrar
|
5 | Program geliştirme modellerini inceler
a- Program geliştirme modellerinin temel özelliklerini analiz eder
b-Bir program geliştirme modelinin nasıl seçildiğini açıklar
c-Program geliştirme modelinin önemini açıklar
d-Her bir program geliştirme modelinin en ayırt edici yanını açıklar
|
6 | ) Programın temellerini tartışır (tarihsel, felsefik, psikolojik, sosyal)
a-Programın tarihi, felsefik, psikolojik ve sosyal temellerini kavrar
b-İlköğretimde uygulanan programlarını tarihi, felsefik, psikolojik ve sosyal özellikleri bakımından karşılaştırır
|
7 | Program değerlendirmeye ait kavram, ilke ve modelleri kavrar ve uygular
a-Program değerlendirmeye ait kavramları açıklar
b-Program değerlendirmede uygulanan modelleri inceler ve modellerin özelliklerini açıklar
c-Bu modeller arasındaki benzerlik ve faklılıkları ayır eder
|
8 | Program geliştirme sürecinde yeni yaklaşımları inceler
a-Program geliştirmede yeni gelişmeleri inceler
b-Program geliştirmede yeni gelişmeleri karşılaştırır
|
21 | İlköğretimde karşılaşılan temel sorunları belirler |