Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SBO 551SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİNDE PROGRAM GELİŞTİRME ÇALIŞMALARI3 + 02. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Program geliştirme sürecine ilişkin farkındalık kazanarak bir program geliştirme çalışması hazırlar
Ders İçeriği Bu dersin içeriği; program geliştirmeyle ilgili temel kavramlar; program geliştirmeyi gerekli kılan etmenler, program türleri; program geliştirmenin tarihi, felsefi, psikolojik, ekonomik ve toplumsal temelleri; eğitim programının ögeleri –amaç, içerik, öğretme-öğrenme süreçleri, değerlendirme-; program geliştirme modelleri; eğitim programı tasarımı yaklaşımları; program geliştirme süreci –amaçların aşamalı sınıflaması, amaçların ve davranışsal amaçlarının saptanması ve yazılması, içeriğin seçimi ve düzenlenmesi-; öğretim ve sınama durumlarının düzenlenmesi; program geliştirmede yeni yaklaşımlar ve uygulamalı program tasarısı hazırlama konularıyla ilgili bilgi ve becerileri kapsar.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlar
2Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurar.
3Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırır.
4İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçer
5Program tasarısı hazırlar.
6Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanır
7Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirir
8Eğitim programları ve öğretim alanındaki güncel uygulamaları, ulusal ve uluslararası yayınları izler

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11
ÖK 001           
ÖK 002           
ÖK 003           
ÖK 004           
ÖK 005           
ÖK 006           
ÖK 007           
ÖK 008           
Ara Toplam           
Katkı00000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)15345
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)15460
Ödevler5945
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1FİSUN BOZKURT OURİLA


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SBO 551 SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİNDE PROGRAM GELİŞTİRME ÇALIŞMALARI 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. FİSUN BOZKURT OURİLA fisunbozkurt@pau.edu.tr EGT A0128 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Program geliştirme sürecine ilişkin farkındalık kazanarak bir program geliştirme çalışması hazırlar
İçerik Bu dersin içeriği; program geliştirmeyle ilgili temel kavramlar; program geliştirmeyi gerekli kılan etmenler, program türleri; program geliştirmenin tarihi, felsefi, psikolojik, ekonomik ve toplumsal temelleri; eğitim programının ögeleri –amaç, içerik, öğretme-öğrenme süreçleri, değerlendirme-; program geliştirme modelleri; eğitim programı tasarımı yaklaşımları; program geliştirme süreci –amaçların aşamalı sınıflaması, amaçların ve davranışsal amaçlarının saptanması ve yazılması, içeriğin seçimi ve düzenlenmesi-; öğretim ve sınama durumlarının düzenlenmesi; program geliştirmede yeni yaklaşımlar ve uygulamalı program tasarısı hazırlama konularıyla ilgili bilgi ve becerileri kapsar.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Tanışma
2 Ders Planının Yapılması, Program Geliştirmede Temel Kavramlar
3 Program Geliştirme Süreci
4 Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri Tarihi temeller, psikolojik temeller, felsefi temeller, toplumsal temeller
5 Program Geliştirme Modelleri Taba Modeli Tyler Modeli Taba-Tyler Modeli
6 Eğitim Programı Tasarım Yaklaşımları Konu Merkezli Yaklaşım Birey Merkezli Yaklaşım Sorun Merkezli Yaklaşım
7 Program Geliştirme Grupları İhtiyaç Saptama Yaklaşımları İhtiyaç Saptama Teknikleri
8 Ara Sınav
9 Hedefler Hedeflerin nitelikleri Hedeflerin Dikey Boyutta Sıralanması Hedef Belirleme Süreci Hedeflerin Sınıflanması (Bilişsel-Duyuşsal-Devinişsel)
10 İçerik Düzenleme Yaklaşımları Doğrusal yaklaşım Sarmal yaklaşım Modüler yaklaşım Piramitsel yaklaşım Çekirdek yaklaşım Konu Ağı-Proje Merkezli Yaklaşım Sorgulama Merkezli yaklaşım
11 Eğitim/Öğretme Durumlarını Düzenleme
12 Eğitim/Öğretme Durumlarını Düzenleme
13 Sınama Durumları, Öğretimin Değerlendirilmesi
14 Dönemin değerlendirilmesi, eksikliklerin tamamlanması
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
• Demirel, Ö. (2004). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: PegemA Yayıncılık , 7. Basım.Türkçe
• Ertürk, S. (1994).Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Yelkentepe Yayınları, 8.baskıTürkçe
• Erden, M.(1993).Eğitimde Program Değerlendirme. Ankara: Pegem Yaınları No:6Türkçe
• Özçelik, D. A. (1992). Eğitim Programları ve Öğretim. Ankara: ÖSYM Yayınları Türkçe
• Varış, F. (1996). Eğitimde Program Geliştirme, Ankara: Alkım Kitapçılık YayıncılıkTürkçe
• Joyce, B. & M. Weıl (1996). Models of Teaching. Boston: A Simon & Schuster CompanyTürkçe
• Novak, J.D. & D. B. Gowin (1998). Learning How to Learn, Australia, Cambridge Universty PresTürkçe
• Oliva, P. F. (1988) Developing the Curriculum. Second Edition. Boston:Scott, Foresman and CompanyTürkçe
• Ornstein, A.C.; F.B. Hunkins. Curriculum: Foundations, Principles and Issues. New Jersey: Prentice Hall, Englewood Cliffs. 1988Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları