Ders İçeriği |
Bu derste, İngiliz Dili Eğitiminde yer alan program türlerine bağlı olarak şu konulara yer verileceltir: Her ders programının türünün avantajları ve dezavantajları; Program entegrasyonu gibi güncel konular; Program geliştirmenin aşamaları; İhtiyaç analizi, ihtiyaç analizi, hedef analizi ve hedefler ve davranışsal amaçlar ve müfredat sonuçları; Dil dışı çıktılar ve süreç hedeflerinin yanı sıra bir dil programı, ders planlaması ve müfredat için bir kurumsal amaç beyanı; Yazma becerisi, metodoloji (müfredatın içeriğini öğretmek için kullanılacak prosedürler ve faaliyetler) ve bir değerlendirme planının tasarımı için konuşma ve performans düzeylerinin tanımlanması için tasarım, yeterlilik tanımları; Dil öğretiminde bağlam ve bağlamsal faktörleri tanımlamak; İletişimsel Yaklaşımın ilke ve sonuçları ile güncel öğretim yöntemleri; Görev temelli dil öğretimi ve öğrenim ilkeleri, görev temelli bir dil kursu tasarlama, bir dil sınıfında TBLT uygulaması ve izlenecek aşamalar, görev tabanlı değerlendirme; Müfredat geliştirme sürecinde dil materyallerinin ve malzeme tasarımının yeri; okuma, dinleme, konuşma, yazma becerileri ve bütüncül becerileri öğretmek için materyallerin geliştirilmesi; dil edinimi ve materyal geliştirme ilkeleri; İngiliz Dili Eğitiminde materyallerinin değerlendirilmesi: ders kitabı değerlendirmesi için kriterlerin geliştirilmesi; bir dil programının değerlendirilmesi, değerlendirme yaklaşımları, amaçları, değerlendirme türleri: biçimlendirici, özetleyici, aydınlatıcı, değerlendirmelerde kullanılacak prosedürler, dil program değerlendirmesindeki güncel konular; Etkili öğretimin sağlanması: kurumsal faktörler, öğretmen faktörleri, öğretim faktörleri, öğrenci faktörleri, eğitmen gelişimi: başarılı bir dil öğretmeni için yeterlilikler ve yeterlilikler, öğretmen dersinin değerlendirilmesi için kriterler, öğretmenin dersinin öz değerlendirmesi, öğrenci gelişimi ve öğrenen eğitimi: dil öğrenme stratejileri, meta-bilişsel öğrenen stratejileri ve öğrenen özerkliği. |