DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
INO 607İNGİLİZCE ÖĞRETMENİ EĞİTİMİNDE YAKLAŞIMLAR3 + 01. Yarıyıl 

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı, İngilizce öğretmen eğitiminde kullanılan çeşitli yaklaşımları inceleyerek öğrencilere uygulamalı etkinlikler yoluyla gerek hizmet öncesi gerekse hizmetiçi bağlamlarında İngilizce öğretmen eğitimi ve mesleki gelişiminde kullanılan yöntem ve yaklaşımlar konusunda farkındalık yaratmak, onları kullanarak uygulamalar yaptırmak ve kendi yaklaşımlarını oluşturmada bilinç ve deneyim kazandırmaktır.
Ders İçeriği Bu bağlamda, işbirlikli öğretmen eğitimi, Uygulama odaklı öğretmen eğitimi, Mentor gözetiminde öğretmen eğitimi, Klinik Süpervizyon (Bireysel Yönlendirme) yoluyla öğretmen eğitimi, Eylem Araştırması yoluyla öğretmen eğitimi, Sınıfiçi araştırmaya dayalı öğretmen eğitimi gibi yaklaşımlar ele alınıp irdelenecek, tartışılacak ve çeşitli uygulamalarla öğrencilerin deneyimleri yansıtmalı olarak paylaşılacaktır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Öğrenciler, İngilizce öğretmeni yetiştirme alanında güncel bilgiyi açıklar.
2Türkiye'de ve dünyada öğrenim kuramları ve dil öğretim yöntemleri bağlamında öğretmen rollerini analiz eder ve tartışır.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 00155523243453434
ÖK 00255523255553555
Ara Toplam101010464989106989
Katkı55523254553545

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Akts iş yükü girilmemiş.

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2022-2023 Güz1TURAN PAKER

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu:  INO 607 Dersin Adı:  İNGİLİZCE ÖĞRETMENİ EĞİTİMİNDE YAKLAŞIMLAR
Saat (T+P) : 3 + 0   Şube No : 1   Öğretim Dili: Türkçe Şube Dönemi :  2022-2023 Güz
Öğretim Elemanı :  PROFESÖR TURAN PAKER E-Posta :  tpaker@pau.edu.tr İç Hat: 
Ders Yeri EGT A0331-06,
Amaç : Bu dersin amacı, İngilizce öğretmen eğitiminde kullanılan çeşitli yaklaşımları inceleyerek öğrencilere uygulamalı etkinlikler yoluyla gerek hizmet öncesi gerekse hizmetiçi bağlamlarında İngilizce öğretmen eğitimi ve mesleki gelişiminde kullanılan yöntem ve yaklaşımlar konusunda farkındalık yaratmak, onları kullanarak uygulamalar yaptırmak ve kendi yaklaşımlarını oluşturmada bilinç ve deneyim kazandırmaktır.
İçerik : Bu bağlamda, işbirlikli öğretmen eğitimi, Uygulama odaklı öğretmen eğitimi, Mentor gözetiminde öğretmen eğitimi, Klinik Süpervizyon (Bireysel Yönlendirme) yoluyla öğretmen eğitimi, Eylem Araştırması yoluyla öğretmen eğitimi, Sınıfiçi araştırmaya dayalı öğretmen eğitimi gibi yaklaşımlar ele alınıp irdelenecek, tartışılacak ve çeşitli uygulamalarla öğrencilerin deneyimleri yansıtmalı olarak paylaşılacaktır.
Devam Zorunluluğu : Dersin Devam Yüzdesi : %
Haftalık Konu Başlıkları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları
© 2023 PAU