Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SNO 610İLKOKULLARDA TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR3 + 01. Yarıyıl10

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı Türkçe öğretiminde bilimsel araştırmaları inceleyebilme, değerlendirebilme, yorumlayabilme, çıkarımlarda bulunma ve alan ilişkin özgün bir çalışma ortaya koyabilme becerisini geliştirmektir.
Ders İçeriği Türkçe öğretiminde bilimsel araştırmaları inceleyebilme, değerlendirebilme, yorumlayabilme, çıkarımlarda bulunma ve alan ilişkin özgün bir çalışma ortaya koyabilme becerisinin geliştirilmesi bu dersin temel amacıdır. Bu amaca bağlı olarak dil öğretiminde son yıllarda yurt içinde ve yurt dışında yapılan araştırmalar karşılaştırmalı bir şekilde incelenerek bilimsel çerçevede, bulunması gereken özellikler kapsamında bunların değerlendirilmesi yapılır. Özellikle son yıllarda gündemde olan "iki dilli öğrenme modelleri, okuma güçlüğü, okuma güçlükleri kullanılabilecek stratejiler, okuduğunu anlama stratejileri, strateji eğitimine ilişkin modeller, kelime öğretimi- kelime hazinesi ve kavram geliştirme, yaratıcı yazma ve teknikleri, okuma modelleri, yaratıcı okuma, anlama modelleri, ekran okuma, hızlı okuma, dil eğitiminde değerler eğitimi" konu başlıkları yurt içi ve yurt dışı taramalar gerçekleştirilerek tartışılır. Türkiye’de Türkçe öğretiminde karşılaşılan sorunlar göz önüne alınarak bu güne kadar yapılan çalışmaların dil öğretimine olan katkıları yorumlanır, yeni araştırma önerileri ve çözüm önerileri geliştirilir. Bilimsel araştırma dünyasına yeni katılacak olan katılımcıların bu konuda deneyim kazanması için Türkçe öğretimine ilişkin olarak belirlenen konu başlıklarından herhangi birisinde örnek araştırma yapmaları sağlanır. Yapılan araştırmalar bir makale taslağı haline dönüştürülür. Bu çalışmalarda dünyada ve Türkiye’de kabul gören çağdaş yaklaşım ve uygulamalara yer verilir. Yeni yaklaşımların Türk eğitim sisteminde dil öğretimine nasıl yansıyacağı konusunda öneriler geliştirilir.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1-Tez konusundaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisi kazanır.
2Tez konusundaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisi kazanır.
3Tez konusundaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisi kazanır.
4Tez konusundaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisi kazanır.
5Tez konusundaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisi kazanır.
6Tez konusundaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisi kazanır.
7Tez konusundaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisi kazanır.
8Tez konusundaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisi kazanır.
9Tez konusundaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisi kazanır.
10Tez konusundaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisi kazanır.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16
ÖK 0011   1           
ÖK 002 11        1    
ÖK 003     1          
ÖK 004 1 1   1 1      
ÖK 005      1    1    
ÖK 0061 1       1     
ÖK 007    1        1  
ÖK 008 1 1 1  1   1 1 
ÖK 009                
ÖK 0101    1   1   1  
Ara Toplam332223111212121 
Katkı0000000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)4728
Ödevler440160
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






260

10
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Güz1FATMA KIRMIZI


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SNO 610 İLKOKULLARDA TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR 3 + 0 1 Türkçe 2020-2021 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. FATMA KIRMIZI fsusar@pau.edu.tr EGT A0201 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Bu dersin amacı Türkçe öğretiminde bilimsel araştırmaları inceleyebilme, değerlendirebilme, yorumlayabilme, çıkarımlarda bulunma ve alan ilişkin özgün bir çalışma ortaya koyabilme becerisini geliştirmektir.
İçerik Türkçe öğretiminde bilimsel araştırmaları inceleyebilme, değerlendirebilme, yorumlayabilme, çıkarımlarda bulunma ve alan ilişkin özgün bir çalışma ortaya koyabilme becerisinin geliştirilmesi bu dersin temel amacıdır. Bu amaca bağlı olarak dil öğretiminde son yıllarda yurt içinde ve yurt dışında yapılan araştırmalar karşılaştırmalı bir şekilde incelenerek bilimsel çerçevede, bulunması gereken özellikler kapsamında bunların değerlendirilmesi yapılır. Özellikle son yıllarda gündemde olan "iki dilli öğrenme modelleri, okuma güçlüğü, okuma güçlükleri kullanılabilecek stratejiler, okuduğunu anlama stratejileri, strateji eğitimine ilişkin modeller, kelime öğretimi- kelime hazinesi ve kavram geliştirme, yaratıcı yazma ve teknikleri, okuma modelleri, yaratıcı okuma, anlama modelleri, ekran okuma, hızlı okuma, dil eğitiminde değerler eğitimi" konu başlıkları yurt içi ve yurt dışı taramalar gerçekleştirilerek tartışılır. Türkiye’de Türkçe öğretiminde karşılaşılan sorunlar göz önüne alınarak bu güne kadar yapılan çalışmaların dil öğretimine olan katkıları yorumlanır, yeni araştırma önerileri ve çözüm önerileri geliştirilir. Bilimsel araştırma dünyasına yeni katılacak olan katılımcıların bu konuda deneyim kazanması için Türkçe öğretimine ilişkin olarak belirlenen konu başlıklarından herhangi birisinde örnek araştırma yapmaları sağlanır. Yapılan araştırmalar bir makale taslağı haline dönüştürülür. Bu çalışmalarda dünyada ve Türkiye’de kabul gören çağdaş yaklaşım ve uygulamalara yer verilir. Yeni yaklaşımların Türk eğitim sisteminde dil öğretimine nasıl yansıyacağı konusunda öneriler geliştirilir.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Türkçe öğretimine ilişkin bilimsel bir araştırma (makale) planlama ve sürece dayalı bir şekilde bunu gerçekleştirme (Her hafta bu süreç takip edilerek bir dönem içerisinde çalışma gerçekleştirilir.)
2 Dil öğretiminde davranışçı dil öğretim yaklaşım ve yöntemleri, dilbilgisi yaklaşımı, kelime yaklaşımı, kültür yaklaşımı
3 Dil Öğretiminde iletişimsel yaklaşım ve kavramsal-işlevsel yaklaşım
4 Dil Öğretiminde Chomsky ve bilişsel dil öğretim yaklaşımı
5 Lev Semyonovich Vygotsky ve Yapılandırıcı dil öğretim ve yöntemleri
6 Metinlerarasılık (intertextuality) ve metinlerarası okuma
7 Okuma Güçlükleri
8 Kelime Öğretimi- Kelime Hazinesi ve Kavram Geliştirme
9 Dil Eğitiminde Değerler Eğitimi
10 İki dilli öğrenme
11 Okuma Modelleri - Anlama Modelleri
12 Ekran Okuma
13 Hızlı Okuma
14 Planlanan çalışmaya ilişkin değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları