Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
BSO 623GELİŞİM VE ÖĞRENME3 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı, doktora öğrencilerinde gelişim ve öğrenme psikolojisine ilişkin bir anlayış geliştirmek ve bu genel çerçeve ile eğitim faaliyetlerini yürütmelerine katkıda bulunmaktır.
Ders İçeriği Temel kavramlar, Gelişimin genel ilkeleri, Bilişsel gelişim, Dil gelişimi, Kişilik Gelişimi, Psiko sosyal gelişim, Ahlak gelişimi, Öğrenme ile ilgili temel kavramlar, Öğrenmeyi etkileyen faktörler, Klasik ve edimsel koşullanma, Sosyal öğrenme kuramı, Bilişsel öğrenme kuramları, Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımları.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Gelişim ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme
2Gelişimi etkileyen faktörleri açıklayabilme
3Gelişim kuramlarını özelliklerine göre sınıflayabilme
4Gelişim kuramlarını ve aralarındaki benzerlik ya da farklılıkları açıklayabilme
5Gelişim kuramlarının eğitim açısından doğurgularını açıklayabilme
6Öğrenme ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme
7Öğrenmeyi etkileyen faktörleri açıklayabilme
8Öğrenme kuramlarını özelliklerine göre sınıflayabilme.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06
ÖK 001555444
ÖK 002543354
ÖK 003554453
ÖK 004554444
ÖK 005555444
ÖK 006455334
ÖK 007455443
ÖK 008554434
Ara Toplam383935303230
Katkı554444

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)2816
Ödevler41560
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11717
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)21530
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2024-2025 Bahar1ŞEHMUS ASLAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi Öğretim Sistemi
BSO 623 GELİŞİM VE ÖĞRENME 3 + 0 1 Türkçe 2024-2025 Bahar Yüz Yüze
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. ŞEHMUS ASLAN sehmusa@pau.edu.tr SBF A0109 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin amacı, doktora öğrencilerinde gelişim ve öğrenme psikolojisine ilişkin bir anlayış geliştirmek ve bu genel çerçeve ile eğitim faaliyetlerini yürütmelerine katkıda bulunmaktır.
İçerik Temel kavramlar, Gelişimin genel ilkeleri, Bilişsel gelişim, Dil gelişimi, Kişilik Gelişimi, Psiko sosyal gelişim, Ahlak gelişimi, Öğrenme ile ilgili temel kavramlar, Öğrenmeyi etkileyen faktörler, Klasik ve edimsel koşullanma, Sosyal öğrenme kuramı, Bilişsel öğrenme kuramları, Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımları.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Gelişim ve Öğrenme Kavramlarına Giriş • Gelişim ve öğrenme arasındaki farklar • Temel kavramlar ve tarihsel gelişim
2 Gelişim Kuramları • Piaget, Vygotsky, Erikson ve Freud'un gelişim kuramları • Kuramların eğitimdeki yeri
3 Fiziksel Gelişim • Beyin ve vücut gelişimi • Erken çocukluk dönemi ve ergenlikte fiziksel değişiklikler
4 Bilişsel Gelişim • Piaget’in Bilişsel Gelişim Kuramı • Vygotsky ve Sosyal Etkileşim Kuramı
5 Dil Gelişimi • Dil kazanımı teorileri • Dil gelişiminin evreleri Sosyal ve Duygusal Gelişim • Kimlik gelişimi • Aile ve toplumun rolü
6 Öğrenme Kuramları I: Davranışçı Yaklaşımlar • Pavlov, Skinner ve Watson’un öğrenme kuramları • Davranışçı öğrenme teorilerinin eğitimdeki yeri
7 Öğrenme Kuramları II: Bilişsel Yaklaşımlar • Bandura ve Sosyal Öğrenme Kuramı • Bilişsel yapılar ve öğrenme süreçleri
8 Motivasyon ve Öğrenme • İçsel ve dışsal motivasyon • Motivasyon teorileri ve sınıf içindeki uygulamalar
9 Ara sınav
10 Zeka ve Öğrenme • Zeka teorileri • Çoklu zeka ve öğrenme stilleri
11 Erken Çocuklukta Öğrenme • Erken çocukluk eğitimi ve öğrenme • Eğitimde uygulama örnekleri
12 Ergenlik ve Öğrenme • Ergenlikte öğrenme stilleri ve özellikleri • Eğitimdeki zorluklar ve fırsatlar
13 Yaşam Boyu Öğrenme • Yaşam boyu öğrenme kavramı • Yetişkin öğrenmesi ve eğitimi
14 Gelişim ve Öğrenme İlişkisi • Gelişim ve öğrenmenin birbirini nasıl etkilediği • Eğitimde gelişimsel psikolojinin rolü
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları