Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
FBE 608FEN EĞİTİMİ VE BİLİM FELSEFESİ3 + 01. Yarıyıl10

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bilim nedir? Bilimsel teori nedir? Bilimsel hipotez ve teoriler verilerle nasıl desteklenir? Bilimsel açıklamaların ayırt edici özelliği nedir? Gibi bilimle ilgili bazı temel problemlere cevap bulmaya çalışarak bilimin nasıl işlediği ve ayırt edici özelliklerinin neler olduğunu ortaya koymak sureti ile öğrencilerde çalıştıkları bilim alanının temellerine dair bir kavrayış geliştirmek. Fen eğitimi kapsamında bilimin doğasını etkili şekilde öğretebilme bilgi ve becerisini kazandırmak.
Ders İçeriği Temel felsefe kavramları: önerme, argüman, tümdengelimsel ve tümevarımsal argümanlar, iyi ve kötü argüman formları, yeter ve zorunlu koşul, karşı örnek gibi kavramların tanıtılması. Bilim nedir? Sorusunun önemi, bilimsel etkinliğin ayırt edici özelliklerini ortaya çıkarmak neden önemlidir? Bilimin geçici, deneysel, öznel, yaratıcı ve çıkarıma dayalı doğası Bilimsel hipotez, teori ve kanunlar arası ilişkiler Bilimin doğası hakkında öğrenci ve öğretmenlerde karşılaşılan kavram yanılgıları nelerdir? Bu yanılgıların sebepleri nelerdir? Bireylerin bilimin doğası hakkında bakış açıları hangi değişkenlere bağlıdır? Bireylerin bilimin doğası hakkında görüşleri nasıl tespit edilebilir? Okul öncesi, temel eğitim ve diğer eğitim kademelerinde bilimin doğası ile ilgili neler öğretilebilir? Bilimin doğası öğretiminde dolaylı yaklaşım Bilimin doğasının tarihsel yaklaşımla öğretilmesi Bilimin doğasının doğrudan yansıtıcı yaklaşımla öğretilmesi Bilimin doğasının kavramsal değişim stratejisi içinde öğretilmesi Bir örnek: Ortaya çıkan genel bilim kriterlerinin bilimsel açıklama ve test etme bağlamında Yaratılışçılık ve Evrim tartışmalarına uygulanması 15. Hafta Bilim felsefesinin temel problemlerinin eğitim politikaları ile ilgisi
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Öğrencilerin bilim felsefesindeki temel problemlerin önemini kavraması, 2- Temel problemlere verilen farklı yaklaşımların avantajlı ve dezavantajlı yanlarını kavrama, 3- Sentez yaparak kendi önerilerini ortaya koyabilme becerisi kazandırma, 4- Bilim felsefesinin temel problemleri ile eğitim politikaları gibi pratik sorunlar arasındaki ilişkiyi kavrama 5- Bilimin doğası öğretimi üzerine bir araştırma tasarlayıp yürütebilme

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ÖK 001               
Ara Toplam               
Katkı000000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)4728
Ödevler440160
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






260

10
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Güz1SERKAN SEVİM


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
FBE 608 FEN EĞİTİMİ VE BİLİM FELSEFESİ 3 + 0 1 Türkçe 2020-2021 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. SERKAN SEVİM ssevim@pau.edu.tr EGT A0103 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bilim nedir? Bilimsel teori nedir? Bilimsel hipotez ve teoriler verilerle nasıl desteklenir? Bilimsel açıklamaların ayırt edici özelliği nedir? Gibi bilimle ilgili bazı temel problemlere cevap bulmaya çalışarak bilimin nasıl işlediği ve ayırt edici özelliklerinin neler olduğunu ortaya koymak sureti ile öğrencilerde çalıştıkları bilim alanının temellerine dair bir kavrayış geliştirmek. Fen eğitimi kapsamında bilimin doğasını etkili şekilde öğretebilme bilgi ve becerisini kazandırmak.
İçerik Temel felsefe kavramları: önerme, argüman, tümdengelimsel ve tümevarımsal argümanlar, iyi ve kötü argüman formları, yeter ve zorunlu koşul, karşı örnek gibi kavramların tanıtılması. Bilim nedir? Sorusunun önemi, bilimsel etkinliğin ayırt edici özelliklerini ortaya çıkarmak neden önemlidir? Bilimin geçici, deneysel, öznel, yaratıcı ve çıkarıma dayalı doğası Bilimsel hipotez, teori ve kanunlar arası ilişkiler Bilimin doğası hakkında öğrenci ve öğretmenlerde karşılaşılan kavram yanılgıları nelerdir? Bu yanılgıların sebepleri nelerdir? Bireylerin bilimin doğası hakkında bakış açıları hangi değişkenlere bağlıdır? Bireylerin bilimin doğası hakkında görüşleri nasıl tespit edilebilir? Okul öncesi, temel eğitim ve diğer eğitim kademelerinde bilimin doğası ile ilgili neler öğretilebilir? Bilimin doğası öğretiminde dolaylı yaklaşım Bilimin doğasının tarihsel yaklaşımla öğretilmesi Bilimin doğasının doğrudan yansıtıcı yaklaşımla öğretilmesi Bilimin doğasının kavramsal değişim stratejisi içinde öğretilmesi Bir örnek: Ortaya çıkan genel bilim kriterlerinin bilimsel açıklama ve test etme bağlamında Yaratılışçılık ve Evrim tartışmalarına uygulanması 15. Hafta Bilim felsefesinin temel problemlerinin eğitim politikaları ile ilgisi
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Bilimin tanımı, amaçları, özellikleri, gelişimi ve geçirdiği evreler
2 Bilim tarihi, bilim felsefesi, felsefi akımlar ve bilimin gelişimine etkisi, buluşların tarihi
3 Epistemoloji, ontoloji, bilimsel kavramların doğası
4 Bilgiye nasıl ulaşıldığı, bilimsel bilgi ve özellikleri
5 Bilimsel yöntem, bilimsel düşünce, bilimsel sorgulama
6 Bilim ve toplum, bilim sosyolojisi ve antropolojisi, bilim etiği
7 Bilimin ilk zamanları, mezopotamyada bilim
8 Eski hindistanda bilim ve eski Çinde bilim
9 Arasınav
10 Eski yunanlılarda bilim, eski mısırda bilim
11 Eski Avrupada bilim
12 20. Yüzyılda bilim; 21. Yüzyılda bilim
13 Bilimin doğasının unsurları
14 Bilimin doğasının unsurları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları