Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
MAT 638NÜMERİK ANALİZDE SEÇME KONULAR 3 + 02. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı, fen bilimleri ve mühendislikte karşılaşılan problemlerin yaklaşık çözümlerini elde etmek için nümerik yöntemleri öğretmek ve bu yöntemlerin kararlılık analizlerini yapmaktır.
Ders İçeriği Başlangıç–Değer problemlerinin Teorisine Genel bir Bakış, Euler Yöntemi, Yüksek Mertebeden Taylor Yöntemi, Runge-Kutta Yöntemleri, Hata kontrolü ve Runge-Kutta-Fehlberg Yöntemi, Çok Adımlı Yöntemler, Ekstrapolasyon Yöntemleri, Yüksek Mertebeden Denklemler ve Diferansiyel Denklem Sistemleri, Kararlılık Analizi.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Başlangıç–Değer problemlerinini ifade eder.
2Çok Adımlı Yöntemler, Ekstrapolasyon Yöntemleri kavramlarını tanımlar.
3Kararlılık Analizleri kavramlarını ifade eder.
4Kararlık analizi yapar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08
ÖK 001        
ÖK 002        
ÖK 003        
ÖK 004        
Ara Toplam        
Katkı00000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14798
Ödevler155
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13535
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1MUKADDES ÖKTEN TURACI


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
MAT 638 NÜMERİK ANALİZDE SEÇME KONULAR 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. MUKADDES ÖKTEN TURACI moktenturaci@pau.edu.tr FEN A0313 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin amacı, fen bilimleri ve mühendislikte karşılaşılan problemlerin yaklaşık çözümlerini elde etmek için nümerik yöntemleri öğretmek ve bu yöntemlerin kararlılık analizlerini yapmaktır.
İçerik Başlangıç–Değer problemlerinin Teorisine Genel bir Bakış, Euler Yöntemi, Yüksek Mertebeden Taylor Yöntemi, Runge-Kutta Yöntemleri, Hata kontrolü ve Runge-Kutta-Fehlberg Yöntemi, Çok Adımlı Yöntemler, Ekstrapolasyon Yöntemleri, Yüksek Mertebeden Denklemler ve Diferansiyel Denklem Sistemleri, Kararlılık Analizi.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Başlangıç–Değer Problemlerinin Teorisine Genel bir Bakış
2 Euler Yöntemi, Yüksek Mertebeden Taylor Yöntemi
3 Euler Yöntemi, Yüksek Mertebeden Taylor Yöntemi
4 Runge-Kutta Yöntemleri
5 Runge-Kutta Yöntemleri
6 Hata Kontrolü ve Runge-Kutta-Fehlberg Yöntemi, Çok Adımlı Yöntemler
7 Hata Kontrolü ve Runge-Kutta-Fehlberg Yöntemi, Çok Adımlı Yöntemler
8 Ekstrapolasyon Yöntemleri
9 Ekstrapolasyon Yöntemleri
10 Yüksek Mertebeden Denklemler ve Diferansiyel Denklem Sistemleri
11 Yüksek Mertebeden Denklemler ve Diferansiyel Denklem Sistemleri
12 Yüksek Mertebeden Denklemler ve Diferansiyel Denklem Sistemleri
13 Kararlılık Analizi
14 Kararlılık Analizi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları