Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
FBE 896ÖĞRETİMDE PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME3 + 23. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğretimde Program Geliştirme ve Ölçme ve Değerlendirme alanlarında öğrencilere yeterlilikler kazandırma
Ders İçeriği Ölçme ve değerlendirmenin önemi, ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar, ölçme araçlarında kalite (güvenirlik, geçerlik, kullanışlılık), eğitimde kullanılan ölçme araçları, geleneksel ölçme araçları (yazılı, sözlü, çoktan seçme), alternatif ölçme araçları (portgolya, akran değerlendirme, öz değerlendirme, etc), temel istatistiksel kavramlar.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Program geliştirme ve değerlendirme ile ilgili temel ilkeleri kullanır.
2Program geliştirme ve değerlendirme ile ilgili temel sınıflamalar bilgisi.
3Program Değerlendirmede araştırma problemleri geliştirir.
4Program Değerlendirmede araştırma yöntemlerini kullanır.
5Bir eğitim programın geliştirilmesinde değerlendirmenin gerekliliğini kavrayabilme.
6Bir eğitim programı ile ilgili verileri toplayabilme.
7Toplanan verileri yorumlar.
8Bir eğitim programının öğelerini tutarlı olarak analiz eder.
9Analiz sonuçlarına göre bir eğitim programın yeniler.
10Mevcut eğitim programın değerlendirir.
11Bir eğitim programını ölçütlere uygun değerlendirir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14798
Ödevler155
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13535
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1İBRAHİM TUNCEL


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
FBE 896 ÖĞRETİMDE PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME 3 + 2 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. İBRAHİM TUNCEL ituncel@pau.edu.tr EGT A0403 EGT A0408 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Öğretimde Program Geliştirme ve Ölçme ve Değerlendirme alanlarında öğrencilere yeterlilikler kazandırma
İçerik Ölçme ve değerlendirmenin önemi, ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar, ölçme araçlarında kalite (güvenirlik, geçerlik, kullanışlılık), eğitimde kullanılan ölçme araçları, geleneksel ölçme araçları (yazılı, sözlü, çoktan seçme), alternatif ölçme araçları (portgolya, akran değerlendirme, öz değerlendirme, etc), temel istatistiksel kavramlar.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Eğitim ve öğretim ile ilgili temel kavramlar
2 Öğrenme -öğretme ilkeleri / Öğretim hizmetinin niteliğini artıran değişkenler
3 Hedef belirleme ve hedeflerin aşamalı sınıflandırılması
4 İçerik seçimi ve düzenlenmesi
5 Gagne Öğretim Etkinlikleri Modeli / İşbirliğine dayalı öğrenme
6 Çoklu Zeka Kuramı / Beyin Temelli Öğrenme /
7 Probleme dayalı öğrenme / Proje tabanlı öğrenme
8 Öğretim Stratejileri / Öğretim yöntemleri
9 Öğretim yöntem ve teknikleri
10 Öğretimin planlanması (Yapılandırmacı 5E modeli)
11 Materyal geliştirme ilkeleri – yaşantı konisi
12 Eğitimde kullanılan ölçme araçları
13 Ölçme araçlarında bulunması gereken nitelikler
14 Test geliştirme ve Değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Turgut, M. F. (1988). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Metotları. Ankara: Saydam MatbaacılıkTürkçe
Hopkins, K. D., Stanley, J. C., & Hopkins, B. R. (1990) Educational and Psychological Measurement and Evaluation. (7th edition) New Jersey: Prentice – HallEnglish
Açıkgöz, K. Ü. (1996). Etkili öğrenme ve öğretme. İzmir: Kanyılmaz Mat.Türkçe
Açıkgöz, K. Ü. (2004). Aktif öğrenme (6. Baskı). İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.Türkçe
Bloom, B. S. (1994). İnsan nitelikleri ve okulda öğrenme. (Çev.: D. A. Özçelik.) Ankara: MEB Yayınevi. Türkçe
Demirel, Ö. (2009). Öğretim İlke ve Yöntemleri Öğretme sanatı (15. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık. Türkçe
Demirel, Ö. (Editör). (2007). Eğitimde yeni yönelimler (3. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık. Türkçe
Demirel, Ö. (2010). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme (12. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.Türkçe
Gözütok, D. (2007). Öğretim ilke ve yöntemleri (2. Baskı). Ankara: EkinoksTürkçe
Küçükahmet, L. (2005). Öğretimde planlama ve değerlendirme (16. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Türkçe
Küçükahmet, L. (2010). File lokantası. Özel menü: Eğitimde temel kavramlar. Ankara: Pegem Akademi YayTürkçe
Senemoğlu, N. (2010). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Kuramdan Uygulamaya (16. Baskı). Ankara: Pegem Akademi YayıncılıkTürkçe
Sönmez, V. (2008). Öğretim ilke ve yöntemleri (2. Baskı). Ankara: Anı YayıncılıkTürkçe
Şeker, H. (Editör). (2013). Eğitimde program geliştirme. (2.Baskı), Ankara: Anı YayıncılıkTürkçe
Atılgan. H. (Editör).(2006). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Anı YayıncılıkTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları