Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
DKH 611ÖLÇÜM ARACI GELİŞTİRME2 + 01. Yarıyıl2,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu ders, öğrencinin ölçüm aracı geliştirme aşamalarını anlamasını, bilimsel araştırma ilkeleri doğrultusunda metodolojik çalışmaları eleştirel değerlendirebilmesini ve bu konuda tezine katkı sağlamayı amaçlamaktadır.
Ders İçeriği Öğrencilerin hemşirelik alanında ölçmenin rolünü açıklayabilmesine katkı sağlar. Öğrencilerin ölçek geliştirme sürecini öğrenebilmelerini ve ölçek geliştirme aşamalarını uygulayabilmelerini sağlar.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Veri toplama araçlarının niteliğini açıklayabilir
2Ölçüm aracı geliştirme aşamalarını açıklayabilir
3Ölçüm aracı geliştirmede sık kullanılan geçerlik ve güvenirlik türlerini tartışabilir
4Ölçüm aracı geliştirme ile ilgili yapılmış araştırmaları eleştirel değerlendirebilir

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10
ÖK 001          
ÖK 002          
ÖK 003          
ÖK 004          
Ara Toplam          
Katkı0000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Ödevler7214
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)122
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)133
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)224
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)212
İnternette Tarama/ Kütüphane Çalışması4312
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






65

2,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1ELİF ULUDAĞ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
DKH 611 ÖLÇÜM ARACI GELİŞTİRME 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. ELİF ULUDAĞ euludag@pau.edu.tr SABF C0306 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu ders, öğrencinin ölçüm aracı geliştirme aşamalarını anlamasını, bilimsel araştırma ilkeleri doğrultusunda metodolojik çalışmaları eleştirel değerlendirebilmesini ve bu konuda tezine katkı sağlamayı amaçlamaktadır.
İçerik Öğrencilerin hemşirelik alanında ölçmenin rolünü açıklayabilmesine katkı sağlar. Öğrencilerin ölçek geliştirme sürecini öğrenebilmelerini ve ölçek geliştirme aşamalarını uygulayabilmelerini sağlar.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Derse giriş - planlama
2 Ölçek türleri ve elde edilen verilerin özellikleri nelerdir?
3 Ölçek geliştirme ve uyarlama nedir? Örneklem hesabı nasıl olmadır?
4 Ölçek geliştirme için madde havuzu oluşturma, ölçek uyarlama için dil çeviri süreci, uzman görüşü alınması ve değerlendirmesi, Ön Uygulama
5 Madde analizleri
6 Geçerlik analizleri
7 Açıklayıcı faktör analizi
8 Doğrulayıcı Faktör Analizi
9 Güvenirlik Analizleri I
10 Güvenirlik Analizleri II
11 Makale analizi
12 Makale analizi
13 Uygulama
14 Uygulama
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları