Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
HSH 611SAĞLIK EĞİTİMİ VE SAĞLIĞI GELİŞTİRME3 + 02. Yarıyıl2,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı, sağlığın geliştirilmesi ve sağlık eğitimi ile ilgili öğrencinin bilgi, beceri ve davranış geliştirmesidir.
Ders İçeriği Bu ders sağlık eğitiminde modeller, teoriler ve yeni yöntemleri, sağlığın geliştirilmesi kavramı, sağlığın geliştirilmesinin teorik temelleri, sağlığın geliştirilmesini etkileyen faktörleri, sağlığı geliştirme davranışları ve stratejilerini, sağlığı geliştirme ve hemşirelik kavramları ile ilişkisi, sağlığın geliştirilmesinde hemşirenin rolünü, sağlığın geliştirilmesinde bireysel ve toplumsal modelleri, sağlığın geliştirilmesinde bireysel ve toplumsal girişimlerin değerlendirilmesini, yaşam boyu sağlığın geliştirilmesi ve sağlık eğitimini içerir.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Sağlığın geliştirilmesi ve sağlık eğitimi kavramını bilir.
2Sağlığın geliştirilmesinde halk sağlığı hemşiresinin rollerini kavrar.
3Sağlığın geliştirilmesinin teorik temellerini açıklar.
4Sağlığın geliştirilmesini etkileyen faktörleri bilir.
5Yaşam boyu sağlığın geliştirilmesinin önemini kavrar.
6Sağlığın geliştirilmesine yönelik davranışları, strateji ve girişimleri kavrar.
7Sağlığın geliştirilmesi ile ilgili modelleri kavrar.
8Sağlık eğitiminde modeller, teoriler ve yeni yöntemleri bilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001              
ÖK 002              
ÖK 003              
ÖK 004              
ÖK 005              
ÖK 006              
ÖK 007              
ÖK 008              
Ara Toplam              
Katkı00000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)177
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11010
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)236
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






65

2,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1İLGÜN ÖZEN ÇINAR


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
HSH 611 SAĞLIK EĞİTİMİ VE SAĞLIĞI GELİŞTİRME 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. İLGÜN ÖZEN ÇINAR iocinar@pau.edu.tr SABF C0323 Dersin Devam Yüzdesi : %90
Amaç Bu dersin amacı, sağlığın geliştirilmesi ve sağlık eğitimi ile ilgili öğrencinin bilgi, beceri ve davranış geliştirmesidir.
İçerik Bu ders sağlık eğitiminde modeller, teoriler ve yeni yöntemleri, sağlığın geliştirilmesi kavramı, sağlığın geliştirilmesinin teorik temelleri, sağlığın geliştirilmesini etkileyen faktörleri, sağlığı geliştirme davranışları ve stratejilerini, sağlığı geliştirme ve hemşirelik kavramları ile ilişkisi, sağlığın geliştirilmesinde hemşirenin rolünü, sağlığın geliştirilmesinde bireysel ve toplumsal modelleri, sağlığın geliştirilmesinde bireysel ve toplumsal girişimlerin değerlendirilmesini, yaşam boyu sağlığın geliştirilmesi ve sağlık eğitimini içerir.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin tanıtımı, Tanışma, Literatür tarama, kaynak kullanımı, kaynak yazımı ile ilgili bilgilendirme, öğretim elemanı ve öğrencinin dersten beklentilerinin tartışılması, öğrenim hedefleri
2 Sağlığı Koruma ve Geliştirme kavramı Konu ile İlişkili kavramlar
3 Sağlığı Koruma ve Geliştirmede Politikalar
4 Sağlık Eğitimi ve Sağlığın Geliştirilmesi
5 Sağlığın Korunması ve Geliştirilmesinde Yaşam Kalitesi ve Sağlıklı Yaşam biçimi
6 Sağlığın Korunması ve Geliştirilmesinde Sektörler arası İşbirliği
7 Sağlığın geliştirilmesinde hemşirenin rolü
8 Bulaşıcı olmayan hastalıklarda (Kr. Hastalıklarda) sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme yaklaşımı
9 Sağlığın geliştirilmesinde kullanılan teori ve modeller Giriş Sağlığın geliştirilmesinde kullanılan teori ve modellerin Kullanımı - I: *Sağlık İnanç Modeli *Pender’in Sağlığı geliştirme Modeli *(modellerle yapılmış çalışmaların incelenmesi)
10 Sağlığın geliştirilmesinde kullanılan teori ve modellerin Kullanımı - II: *Transteorik Model(Değişim aşamaları Modeli) *Sağlık Davranışı etkileşim modeli ( modellerle yapılmış çalışmaların incelenmesi)
11 Sağlığın geliştirilmesinde kullanılan teori ve modellerin Kullanımı - III: *Proceed-preceed *Planlı Davranış Kuramı, * Watson İnsan bakım modeli (modellerle yapılmış çalışmaların incelenmesi)
12 Okul Temelli Sağlığı Geliştirme Programları
13 İşyeri Sağlığı Geliştirme Programları
14 Sağlığı Koruma ve Geliştirmede Araştırma Yaklaşımı
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
1. Nola J Pender, Cololoyn L Murdough (2019). Health Promotion in NursingPractice. Printbook 2019, Eighthedit. ISBN: 97801347544086English
2. Behice Erci, Dilek kılıç, Derya Adıbelli. Yalam Boyu Sağlığı Geliştirme. Nobel Tıp Kitapevi, I. Baskı, Ekim, 2018.Türkçe
3. Şevkat Bahar Özvarış. Sağlığı Geliştirme Sağlık Eğitimi. Hacette Üniversitesi yayınları, 2016. 2. Baskı.Türkçe
4. Çağatay Güler, Levent Akın. Halk Sağlığı Temel Bilgiler 3.Hacette Üniversitesi yayınları, 2015. Üçüncü Baskı.Türkçe
5. Nihal Esin. İstanbul üniversitesi açık ve uzaktan eğitim fakültesi, İstanbul üniversitesi açık ve uzaktan eğitim fakültesi Hemşirelik lisans programı, Sağlığı Geliştirme Ders notu.Türkçe
6. Edelman CL,Kudzma EC, Mandle CL: Health Promotion Throughout the Life Span, Elsevier-Mosby, 8th ed., 2014.English
7. Carolyn L. Murdaugh, Mary Ann Parsons, Nola J. Pender. Health Promotion in Nursing Practice. Eighth Edition. 2018.English
8. Ayla Bayık Temel Sağlığı Koruma ve Geliştirme – 1 Ema Tıp Kitabevi 1. Basım 2021Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları