DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
IDE 612MODERN AMERİKAN ŞİİRİ3 + 03. Yarıyıl10

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Modern Amerikan Şiiri: Imagists ve Harlem Rönesansı Yirminci Yüzyıl başlarında şair ve şiir yazmak için yeni kaynaklar ve yaklaşımlar aramak için girişimleri bir çalışmadır.Imagists ve Harlem Rönesansı şairler de şiir sanatı için yeni bir temel arayan, şiir Victoria modelleri uzak açın. Imagists için, yeni bir yaklaşım, algı ve şiir yoluyla ifade Çince, Japonca, Yunanca ve diğer gelenekler de dahil olmak üzere çeşitli şekillerde, bilinç keşfetmek ilgili deneyler dayalı görüntülerin gücünden kaynaklanmaktadır. Özellikli Imagist Şairler şunlardır: Adelaide Crapsey, EE Cummings, Ezra Pound, Carl Sandburg, Wallace Stevens, William Carlos Williams'ın. Harlem Rönesansı şairler için, bu, paylaşılan siyah deneyim ve şarkı, güzel sanatlar ve edebi sanatların ifade sanatlar ile ilgili patlama işlerini yeni bir kaynak ile Harlem, New York, siyah toplumun kutlama bir yaş. Bu derste bu şairler kendi şiir ve poetikası ile yeni ortamda nasıl tepki keşfedebilirsiniz. Bu çalışmada yer Harlem Rönesans Şairler şunlardır: Arna Bontemps, Countee Cullen, Langston Hughes, James Weldon Johnson, Claude McKay, Esther Popel Anne Spencer ve Jean Toomer.
Ders İçeriği Edebiyatın tanımı, edebi terim ve kavramlar, edebi metin inceleme metotları, edebi terimlerin kullanımı, edebi araştırma yöntemleri teorik ve uygulamalı olarak ele alınacaktır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Araştırma tekniği nedir? Kullanımı ve gerekliği üzerine bilgi sahibi olur.
2 Farklı kaynaklardan alınan alıntıların nasıl verilebileceği üzerine bilgilendirir.
3 Metin incelemesi yapıp üzerine yazılmış eleştirileri internetten bulup kaynak gösterir.
4Edebi metinleri ve eleştiri kuramlarını kaynaksal olarak ifade eder.
5İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilir ve kaynak göstererek destekler.
6Araştırma yaptığı konuyla ilgili bilgi ve deneyimlerini yazılı olarak ifade eder ve kaynakça gösterir.
7Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak edebi metinleri yorumlar ve kaynak gösterir.
8Edebi metinleri ve edebiyat kaynaklarını kullanarak değerlendirir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 0155454455544435
ÖK 0254545544455544
ÖK 0344455454454434
ÖK 0455444545545444
ÖK 0555444545545445
ÖK 0644455454454435
ÖK 0754545544455544
ÖK 0855454455544435
Ara Toplam3836343636363636363636342836
Katkı55455555555445

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)1410140
Ödevler21020
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12020
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)21428
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






260

10

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz1MEHMET ALİ ÇELİKEL

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu:  IDE 612 Dersin Adı:  MODERN AMERİKAN ŞİİRİ
Saat (T+P) : 3 + 0   Şube No : 1   Öğretim Dili: Türkçe Şube Dönemi :  2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı :  PROFESÖR MEHMET ALİ ÇELİKEL E-Posta :  macelikel@pau.edu.tr İç Hat: 
Ders Yeri FEF A0308,
Amaç : Modern Amerikan Şiiri: Imagists ve Harlem Rönesansı Yirminci Yüzyıl başlarında şair ve şiir yazmak için yeni kaynaklar ve yaklaşımlar aramak için girişimleri bir çalışmadır.Imagists ve Harlem Rönesansı şairler de şiir sanatı için yeni bir temel arayan, şiir Victoria modelleri uzak açın. Imagists için, yeni bir yaklaşım, algı ve şiir yoluyla ifade Çince, Japonca, Yunanca ve diğer gelenekler de dahil olmak üzere çeşitli şekillerde, bilinç keşfetmek ilgili deneyler dayalı görüntülerin gücünden kaynaklanmaktadır. Özellikli Imagist Şairler şunlardır: Adelaide Crapsey, EE Cummings, Ezra Pound, Carl Sandburg, Wallace Stevens, William Carlos Williams'ın. Harlem Rönesansı şairler için, bu, paylaşılan siyah deneyim ve şarkı, güzel sanatlar ve edebi sanatların ifade sanatlar ile ilgili patlama işlerini yeni bir kaynak ile Harlem, New York, siyah toplumun kutlama bir yaş. Bu derste bu şairler kendi şiir ve poetikası ile yeni ortamda nasıl tepki keşfedebilirsiniz. Bu çalışmada yer Harlem Rönesans Şairler şunlardır: Arna Bontemps, Countee Cullen, Langston Hughes, James Weldon Johnson, Claude McKay, Esther Popel Anne Spencer ve Jean Toomer.
İçerik : Edebiyatın tanımı, edebi terim ve kavramlar, edebi metin inceleme metotları, edebi terimlerin kullanımı, edebi araştırma yöntemleri teorik ve uygulamalı olarak ele alınacaktır.
Devam Zorunluluğu : Dersin Devam Yüzdesi : %
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Giriş: Liberal Hümanizmden Edebiyat Kuramlarına
2 Edebiyat Nedir?
3 Yeni Eleştiri ve Rus Formalizmi
4 Yapısalcılık
5 Post-Yapısalcılık
6 Yapı Sökücülük
7 Psikanalitik Eleştiri
8 Marksist Eleştiri
9 Feminist Eleştiri
10 Sömürgecilik
11 Sömürgecilik Sonrası
12 Postmodernizm
13 Eşcinsel/Lezbiyen Edebiyatı ve Eleştirisi
14 Kültür Araştırmaları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları
© 2021 PAU