Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
TEG 506TÜRKÇE VE EDEBİYAT ÖĞRETİMİ NİCEL INCELEMELERİ-II3 + 02. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Metni sayısal açıdan incelemek ve nicel değerleri ortaya çıkarmak, anlamı nicel değerlerle belirlemeye çalışmak.
Ders İçeriği Metnin dilbilimsel parçacıklarının belirlenmesi, sayısal verilere dönüştürülmesi, başka metinlerle sayısal değerler üzerinden karşılaştırılması.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Metnin fonetik sayımını yapar.
2Metnin morfolojik sayımını yapar.
3Metnin sentaktik sayımını yapar.
4Sayısal verileri tabloya dönüştürür.
5Sayısal verileri grafiğe dönüştürür.
6Sayısal verileri semantikle karşılaştırır.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 001  2    4352 
ÖK 002  2    4352 
ÖK 003  2    4352 
ÖK 004  2    4352 
ÖK 005  2    4352 
ÖK 006  2    4352 
Ara Toplam  12    24183012 
Katkı002000043520

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14456
Ödevler51050
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12222
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12525
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2015-2016 Bahar1FEYZA TOKAT
Detay 2014-2015 Bahar1FEYZA TOKAT
Detay 2013-2014 Bahar1BEDRİ SARICA
Detay 2012-2013 Bahar1BEDRİ SARICA


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
TEG 506 TÜRKÇE VE EDEBİYAT ÖĞRETİMİ NİCEL INCELEMELERİ-II 3 + 0 1 Türkçe 2015-2016 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. FEYZA TOKAT ftokat@pau.edu.tr EGT A0327 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Metni sayısal açıdan incelemek ve nicel değerleri ortaya çıkarmak, anlamı nicel değerlerle belirlemeye çalışmak.
İçerik Metnin dilbilimsel parçacıklarının belirlenmesi, sayısal verilere dönüştürülmesi, başka metinlerle sayısal değerler üzerinden karşılaştırılması.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Türkçe öğretimi araştırmalarında problem durumu, problem cümlesi, alt problemler oluşturma çalışmaları
2 Türkçe öğretimi araştırmalarında dilbilimsel yaklaşımlar, evren örneklem seçimi
3 Araştırma yöntem ve teknikleri, nicel yöntemler
4 Analiz yöntemleri ve uygulamalar
5 Analiz yöntemleri ve uygulamalar
6 Türkçe öğretimi araştırmalarında bulguların yorumlanması çalışmaları
7 Ara Sınav
8 Türkçe öğretiminde araştırmaların sonuçlandırılması ve raporlaştırılması
9 Türkçe öğretiminde örnek nicel araştırma uygulamalarının tanıtılması
10 Türkçe öğretiminde örnek nicel araştırma uygulamalarının tanıtılması
11 Türkçe öğretiminde nicel araştırma uygulamaları
12 Türkçe öğretiminde nicel araştırma uygulamaları
13 Değerlendirme
14 Final Sınavı
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Bal, Hüseyin (2011) Sosyal Bilimlerde Nicel Araştırma Yöntem ve Teknikleri, Fakülte YayıneviTürkçe
Baş, Türker (2009) Anket Nasıl Hazırlanır, UygulanırTürkçe
Ali Balcı, Sosyal Bilimlerde AraştırmaTürkçe
Şener Büyüköztürk, Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El KitabıTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları