Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
TEG 536OKUMANIN KURAMSAL TEMELLERİ3 + 02. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Öğrencilerin, kuram ve model kavramları, davranışçılık, yapılandırmacılık, okuryazarlık gelişim kuramları, sosyal ve bilişsel işlemleme yaklaşımları konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamak.
Ders İçeriği Kuram ve model kavramının tanımı, davranışçılık, yapılandırmacılık, okuryazarlık gelişim kuramları, sosyal öğrenme yaklaşımları, bilişsel işlemleme yaklaşımları.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Kuram ve model kavramlarını tanımlayabilme.
2Davranışçılık, yapılandırmacılık ve okuryazarlık gelişim kuramlarını açıklayabilme.
3Sosyal ve bilişsel işlemleme yaklaşımlarını açıklayabilme.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 001            
ÖK 002            
ÖK 003            
Ara Toplam            
Katkı000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Ödevler2612
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12525
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)12525
Alan Çalışması14228
Anabilim Dalı Akademik Etkinliği166
Arasınav11515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2024-2025 Bahar1NURETTİN ÖZTÜRK
Detay 2020-2021 Bahar1EMİNE KİTİŞ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi Öğretim Sistemi
TEG 536 OKUMANIN KURAMSAL TEMELLERİ 3 + 0 1 Türkçe 2024-2025 Bahar Yüz Yüze
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. NURETTİN ÖZTÜRK nozturk@pau.edu.tr EGT A0318 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Öğrencilerin, kuram ve model kavramları, davranışçılık, yapılandırmacılık, okuryazarlık gelişim kuramları, sosyal ve bilişsel işlemleme yaklaşımları konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamak.
İçerik Kuram ve model kavramının tanımı, davranışçılık, yapılandırmacılık, okuryazarlık gelişim kuramları, sosyal öğrenme yaklaşımları, bilişsel işlemleme yaklaşımları.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Görsel Okuma
2 Görsel Okuma
3 Akıcı Okuma
4 Akıcı Okuma
5 Söz Varlığını Geliştirme
6 Söz Varlığını Geliştirme
7 Ara sınav
8 Anlam Kurma
9 Eleştirel Okuma
10 Eleştirel Okuma
11 Eleştirel Okuma
12 Okuma Kültürü Edinme
13 Okuma Kültürü Edinme
14 Final
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Oğuzhan Sevim-Yusuf Söylemez, Okuma Eğitimi, Ankara: Nobel Yayınevi, 2018.Türkçe
Mehmet Temizkan, Metin Türlerine Göre Okuma Eğitimi, Ankara: Nobel Yayınevi, 2020.Türkçe
Mustafa Kaya-Mehmet Nuri Kardaş, Okuma Eğitimi, Ankara: Pegema Yayıncılık, 2024.Türkçe
Ergun Hamzadayı (ed.), Okuma ve Eğitimi, Ankara: Anı Yayıncılık, 2024.Türkçe
Osman Gündüz-Tacettin Şimşek, Uygulamalı Okuma Eğitimi El Kitabı Anlama Teknikleri 1, Ankara: Grafiker Yayınları, 2011Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları