Menu
PAÜ Ana Sayfa
Menu
Eğitim Bilgi Sistemi
YÜKSEK LİSANS
.
.
TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
.
2141 TÜRKÇE EĞİTİMİ (2020)
Ders Bilgileri
|
Ders Öğrenme Kazanımları
|
Dersin Program Yeterlilikerine Katkısı
|
AKTS / İş Yükü Tablosu
|
Ders Şubeleri
DERS BİLGİLERİ
Ders Kod
Ders Ad
T+U Saat
Yarıyıl
AKTS
TEG 509
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE YAZIM VE ANLATIM SORUNLARI
3 + 0
1. Yarıyıl
7,5
DERS TANIMI
Ders Düzeyi
Yüksek Lisans
Ders Türü
Seçmeli
Dersin Amacı
Türkçenin imlâ ve üslup özelliklerini belirlemek ve sorunlarını değerlendirmek.
Ders İçeriği
Osmanlıca ile modern Türkçe arasında imla ve üslup karşılaştırması. Cumhuriyet döneminde yazılan imla kılavuzlarının incelenmesi, önemli şair ve yazarların üsluplarının karşılaştırmalı incelenmesi.
Ders Ön Koşul
Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul
Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi
Yüz yüze
DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1
Yazım kurallarını tanımlar ve uygular.
2
Yazım kılavuzunu kullanır.
3
Eski ve yeni yazım kurallarını karşılaştırır.
4
Noktalama işaretlerini tanımlar ve uygular.
5
Üslup çeşitlerini birbirinden ayırır, karşılaştırır ve uygular.
DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
No
PY 01
PY 02
PY 03
PY 04
PY 05
PY 06
PY 07
PY 08
PY 09
PY 10
PY 11
PY 12
ÖK 01
3
5
5
3
5
ÖK 02
3
5
5
3
5
ÖK 03
3
5
5
3
5
ÖK 04
3
5
5
3
5
ÖK 05
3
5
5
3
5
Ara Toplam
15
25
25
15
25
Katkı
0
0
0
3
5
5
0
0
3
0
5
0
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
Sayısı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)
14
3
42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)
14
4
56
Ödevler
5
10
50
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)
1
22
22
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)
1
25
25
Toplam İş Yükü
Dersin AKTS Kredisi
195
7,5
DERS ŞUBELERİ
Dönem seçiniz :
Tüm Dönemler
2020-2021 Güz
2019-2020 Bahar
2019-2020 Güz
2018-2019 Bahar
2018-2019 Güz
2015-2016 Güz
2013-2014 Güz
2011-2012 Güz
2010-2011 Bahar
Ders Dönemi
Şube No
Dersi Veren Öğretim Elemanı
Detay
2020-2021 Güz
1
BEDRİ SARICA
Ders Şube Detayları
Dersin Kodu:
TEG 509
Dersin Adı:
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE YAZIM VE ANLATIM SORUNLARI
Saat (T+P) :
3 + 0
Şube No :
1
Öğretim Dili:
Türkçe
Şube Dönemi :
2020-2021 Güz
Öğretim Elemanı :
PROFESÖR BEDRİ SARICA
E-Mail:
bsarica@pau.edu.tr,
İç Hat:
296 1241,
Ders Yeri
EGT A0325,
Amaç :
Türkçenin imlâ ve üslup özelliklerini belirlemek ve sorunlarını değerlendirmek.
İçerik :
Osmanlıca ile modern Türkçe arasında imla ve üslup karşılaştırması. Cumhuriyet döneminde yazılan imla kılavuzlarının incelenmesi, önemli şair ve yazarların üsluplarının karşılaştırmalı incelenmesi.
Devam Zorunluluğu :
Dersin Devam Yüzdesi : %60
Haftalık Konu Başlıkları
Hafta
Konular
1
dile ait temel beceriler
2
yazının gelisimi
3
yazma ne icin vardır?
4
gramer-imla-kılavuzlar-tdk
5
gunumuzdeki yazım sıkıntıları
6
imla ekzersizleri
7
arasınav
8
sozlu anlatım
9
gorsel anlatım ve gostergeler
10
gostergebilim
11
alegorik anlatim ve sözlu anlatım mukayesesi
12
siir dili ve siir cozumlemeleri
13
verilen bir konuyu sozlu anlatma egzersizi
14
final
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme Yöntemi
Katkı Yüzdesi (%)
Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı
50
Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav
50
Ara Sınav
T+U :
Teorik + Pratik
PY:
Program Yeterlilikleri
ÖK:
Ders Öğrenme Kazanımları
Ana Sayfa
Üniversite Hakkında
İsim ve Adres
Yönetim
Genel Tanımlama
Akademik Takvim
Genel Kabul Gereksinimleri
Önceki Eğitimlerin Tanınması
Genel Kayıt İşlemleri
AKTS Kredilerinin Oluşturulması
Akademik Danışmanlık
Öğrenciler İçin
Yaşam Giderleri
Barınma
Beslenme / Yemek
Tedavi İmkanları
Engelli Öğrenci İmkanları
Sigorta
Maddi Destek
Öğrenci İşleri Birimi
Öğrenme İmkanları
Uluslararası Programlar
Dil Kursları
Stajlar
Spor ve Eğlence Olanakları
Öğrenci Toplulukları
Değişim Öğrencileri İçin Pratik Bilgiler
Derece Programları