Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
INO 508ÇOCUKLARA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ3 + 02. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dercin amacı öğrencilerin (İngilizce eğitmenlerinin) çocuklara yabancı dil öğretimi ile ilgili temel kuramsal bilgileri edinip, bu alanda yapılan bilimsel araştırma çalışmalarını incelemelerini sağlamaktır. Bu kapsamda eğitmenler çocukların yabancı dil öğrenimi ile ilgili temel alan yazını ve bu alanda yapılmış bilimsel makaleleri incelerler ve bu doğrultuda çocukların dil öğrenimi ile ilgili bilimsel araştırma önerisi hazırlayıp sunarlar.
Ders İçeriği Bu derste öğrenciler erken yaş dil öğrenenler ile ilgili temel özellikleri, dil yapısı, becerileri ve alt becerilerinin öğretimi, erken yaş öğrenenlerinin öğrenme biçemleri (görsel, işitsel ve duyuşsal) ve stratejileri (örn.: üstbiliş, biliş, sosyoduyuşsal); kelime, dil becerisi, dil yapısı öğretimi için aktiviteler (örn.: yapboz, hikaye, oyun ve benzetim), görsel-işitsel araçlar (örn.: resim, gerçek nesneler, karikatür, kukla ve şarkılar) geliştirmesi; öğrenenlerin dil seviyelerine ve bilişsel ve duyuşsal gelişimlerine uygun öğretim noktalarının seçimi, sıralaması, materyal uyarlaması ve değerlendirmesi, erken öğrenen sınıfları için duyacağı sınıf yönetimi teknikleri ile ilgili konularda kuramsal ve uygulamalı çalışmalar yaparlar.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Çocuklara Yabancı Dil Eğitimi ile ilgili ki temel bilgiyi kullanır.
2Çocukların yabancı dil öğrenme süreçlerini öğrenir.
3Ana dil ve ikinci dil öğrenen çocukların özelliklerini bilir.
4Çocuklara yabancı dil (İngilizce) öğretimi konularında araştırma yapar.
5Çocuklara İngilizcenin Yabancı Dil Olarak Eğitiminde temel becerilerin öğretimini uygular.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 001            
ÖK 002534 45   3  
ÖK 003444 45333 5 
ÖK 004  4444      
ÖK 005   5 4 5 445
Ara Toplam971291218383795
Katkı212224121121

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)10330
Ödevler5525
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11414
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)339
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2017-2018 Bahar1RECEP ŞAHİN ARSLAN
Detay 2016-2017 Bahar1RECEP ŞAHİN ARSLAN
Detay 2015-2016 Bahar1RECEP ŞAHİN ARSLAN
Detay 2014-2015 Bahar1RECEP ŞAHİN ARSLAN
Detay 2013-2014 Bahar1RECEP ŞAHİN ARSLAN
Detay 2012-2013 Bahar1RECEP ŞAHİN ARSLAN
Detay 2011-2012 Bahar1RECEP ŞAHİN ARSLAN
Detay 2010-2011 Bahar1RECEP ŞAHİN ARSLAN
Detay 2009-2010 Bahar1RECEP ŞAHİN ARSLAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
INO 508 ÇOCUKLARA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ 3 + 0 1 İngilizce 2017-2018 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. RECEP ŞAHİN ARSLAN rsarslan@pau.edu.tr EGT A0331-06 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Bu dercin amacı öğrencilerin (İngilizce eğitmenlerinin) çocuklara yabancı dil öğretimi ile ilgili temel kuramsal bilgileri edinip, bu alanda yapılan bilimsel araştırma çalışmalarını incelemelerini sağlamaktır. Bu kapsamda eğitmenler çocukların yabancı dil öğrenimi ile ilgili temel alan yazını ve bu alanda yapılmış bilimsel makaleleri incelerler ve bu doğrultuda çocukların dil öğrenimi ile ilgili bilimsel araştırma önerisi hazırlayıp sunarlar.
İçerik Bu derste öğrenciler erken yaş dil öğrenenler ile ilgili temel özellikleri, dil yapısı, becerileri ve alt becerilerinin öğretimi, erken yaş öğrenenlerinin öğrenme biçemleri (görsel, işitsel ve duyuşsal) ve stratejileri (örn.: üstbiliş, biliş, sosyoduyuşsal); kelime, dil becerisi, dil yapısı öğretimi için aktiviteler (örn.: yapboz, hikaye, oyun ve benzetim), görsel-işitsel araçlar (örn.: resim, gerçek nesneler, karikatür, kukla ve şarkılar) geliştirmesi; öğrenenlerin dil seviyelerine ve bilişsel ve duyuşsal gelişimlerine uygun öğretim noktalarının seçimi, sıralaması, materyal uyarlaması ve değerlendirmesi, erken öğrenen sınıfları için duyacağı sınıf yönetimi teknikleri ile ilgili konularda kuramsal ve uygulamalı çalışmalar yaparlar.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Çcocuklara Dil Öğretimine Genel Bir Kakış
2 Değişik Etkinlik ve Tasklarla Etkinlik Temelli Çocuklara Dil Öğretimi
3 Makale İnceleme-1
4 Çocuklara Konuşma Dilinin ve Becerilerinin Öğretimi
5 Çocuklara Kelime Öğretimi
6 Çocuklara Yapısal Dilin Öğretimi
7 Makale İnceleme-2
8 Okuma ve Yazma Becerilerinin Öğretimi
9 Hikayelerle Dil Öğretimi
10 Çocuklara Dinleme Becerilerinin Öğretimi
11 Makale İnceleme-3
12 Çocuklara Oyunlarla Dil Öğretimi
13 Çocuklara Konu Temelli Dil Öğretimi
14 Çocuklara Dil Öğretğmğne Ölçme ve Değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları