Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
INO 503ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ3 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu derste öğrenciler, bilimin tanımı, amacı ve önemi, bilimsel bilginin özellikleri, bilimsel bilgi ve değerler sistemi, modern bilimin doğuşu ve gelişimi ve bilgi toplumu, eğitim bilimlerinde yöntem, başlıca araştırma yöntemlerini (tarihi yöntem, bağdaştırıcı yöntem, karşılaştırma yöntemi, monografi yöntemi, survey yöntemi, sosyometrik yöntem) öğreneceklerdir. Ayrıca öğrenciler, nitel ve nicel araştırmalara yönelik çeşitli veri toplama yöntemleri ( hazır bilgilerin incelenmesi, gözlem, görüşme, anket vb. gibi teknikleri), ölçme ve test teknikleri (örneklem, verilerin çözümü) araştırmanın yazılması ve yorumu (yazma, yorma, aktarma) gibi süreçlerden geçerek araştırma yapmayı her boyutuyla uygulamalı olarak öğreneceklerdir.
Ders İçeriği Bu derste öğrenciler nitel ve nicel araştırma yöntemleri üzerine kuramsal okumalar yapar ve araştırma makaleleri ile ise uygulama üzerine bilgi kazanır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Bilimsel araştırma kuramlarını kavrar.
2Alanda yapılmış çalışmaları inceler.
3Yeni çalışmalar için küçük çaplı araştırma önerisi hazırlar.
4Küçük çaplı bir araştırma yürütür.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 001555555      
ÖK 0025 555       
ÖK 003   55       
ÖK 004   55       
Ara Toplam1051020205      
Katkı313551000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)15460
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)4520
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)2816
Kısa Sınavlar(hazırlık süresi dahil)11212
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2021-2022 Güz1TURAN PAKER


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
INO 503 ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ 3 + 0 1 İngilizce 2021-2022 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. TURAN PAKER tpaker@pau.edu.tr EGT A0331-06 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu derste öğrenciler, bilimin tanımı, amacı ve önemi, bilimsel bilginin özellikleri, bilimsel bilgi ve değerler sistemi, modern bilimin doğuşu ve gelişimi ve bilgi toplumu, eğitim bilimlerinde yöntem, başlıca araştırma yöntemlerini (tarihi yöntem, bağdaştırıcı yöntem, karşılaştırma yöntemi, monografi yöntemi, survey yöntemi, sosyometrik yöntem) öğreneceklerdir. Ayrıca öğrenciler, nitel ve nicel araştırmalara yönelik çeşitli veri toplama yöntemleri ( hazır bilgilerin incelenmesi, gözlem, görüşme, anket vb. gibi teknikleri), ölçme ve test teknikleri (örneklem, verilerin çözümü) araştırmanın yazılması ve yorumu (yazma, yorma, aktarma) gibi süreçlerden geçerek araştırma yapmayı her boyutuyla uygulamalı olarak öğreneceklerdir.
İçerik Bu derste öğrenciler nitel ve nicel araştırma yöntemleri üzerine kuramsal okumalar yapar ve araştırma makaleleri ile ise uygulama üzerine bilgi kazanır.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Eğitim Programı ve ders içeriklerinin tanıtımı 1- Araştırmanın Doğası 2-Araştırma problemi 3-Nicel ve Nitel araştırma
2 1-Araştırma Problemi 2- Araştırma Etiği 3- Arştırmada değişkenler
3 1-Araştırmada Değişkenler ve Hipotezler 2-Örneklem belirleme
4 Araştırmada veri toplama araçları
5 Araştırmada Geçerlik ve Güvenirlik
6 İç Güvenirlik
7 Betimsel istatistik
8 Betimsel istatistik-SPSS ile veri analizi uygulamaları
9 Çıkarımsal İstatistik uygulamaları
10 t-test, Bağımlı değişkenler t-test, Bağımsız değişkenler
11 Deneysel Araştırma desenleri
12 Araştırmada Korrelasyon
13 1-Ki Kare testi 2-Tarama türü araştırma 3-Nitel araştırmanın doğası 4-Gözlem ve Görüşme yoluyla veri toplama
14 1-İçerik analizi 2-Ethnografya türü araştırma 3-Araştırmada karma yöntem
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Brown, J.D., & Rodgers, T.S. (2002). Doing second language research. OUP.English
Burns, A. (2010). Doing Action Research in English Language Teaching: A guide for practitioners. London: Routledge, Taylor & Francis.English
Creswell, J. W. (2014). Research Design: Qualitative, Quantitative and Mixed Method Approaches (Fourth Edition). London: Sage Publications.English
Fraenkel, J. R., Wallen, N. E., & Hyun, H. H. (2011). How to design and evaluate research in education (8th ed). New York: McGraw-Hill. English
Griffee, D. T. (2012). An Introduction to Second Language Research Methods:Design and Data. California: TESL-EJ Publications.English
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları