Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
EÖD 511ÜST DÜZEY BİLİŞSEL BECERİLERİN ÖLÇÜLMESİ3 + 02. Yarıyıl6

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Üst düzey düşünme becerilerinin kuramsal temellerini kavramak, bu becerilerle biçimlendirici durum belirleme yaklaşımını ilişkilendirmek, bu becerilerin ölçülmesinde performansa dayalı durum belirleme uygulamalarını hazırlamak ve yürütmek, biçimlendirici geribildirim vermek
Ders İçeriği Öğrenci başarısıyla ilgili kavramlar (bilgi, beceri ve yetenek), problem çözme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, 21. yüzyıl (içsel ve kişiler arası) becerilerinin kuramsal temelleri, biçimlendirici durum belirlemenin özellikleri ve uygulanması, üst düzey bilişsel özelliklerin performansa dayalı olarak ölçülmesi, biçimlendirici geribildirimin özellikleri ve uygulanması
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Üst düzey düşünme becerilerinin kuramsal temellerini anlar.
2Öğrencilerin üst düzey zihinsel özelliklerini ölçen yaklaşımları tanır.
3Alt ve üst düzey zihinsel özellikleri ölçen yaklaşımlar arasındaki farkı ayırt eder.
4Üst düzey zihinsel özelliklerin ölçülmesinde kullanılan soruları hazırlar, uygular.
5Dereceli puanlama anahtarı (scoring rubric) geliştirir ve puanlama yapar.
6Dereceli puanlama anahtarını kullanarak biçimlendirci geribildirim verir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ÖK 001               
ÖK 002               
ÖK 003               
ÖK 004               
ÖK 005               
ÖK 006               
Ara Toplam               
Katkı000000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Ödevler2918
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12525
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12929
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






156

6
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2024-2025 Bahar1TOLGA COŞGUNER


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi Öğretim Sistemi
EÖD 511 ÜST DÜZEY BİLİŞSEL BECERİLERİN ÖLÇÜLMESİ 3 + 0 1 Türkçe 2024-2025 Bahar Yüz Yüze
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi TOLGA COŞGUNER tolgacosguner@pau.edu.tr EGT A0442 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Üst düzey düşünme becerilerinin kuramsal temellerini kavramak, bu becerilerle biçimlendirici durum belirleme yaklaşımını ilişkilendirmek, bu becerilerin ölçülmesinde performansa dayalı durum belirleme uygulamalarını hazırlamak ve yürütmek, biçimlendirici geribildirim vermek
İçerik Öğrenci başarısıyla ilgili kavramlar (bilgi, beceri ve yetenek), problem çözme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, 21. yüzyıl (içsel ve kişiler arası) becerilerinin kuramsal temelleri, biçimlendirici durum belirlemenin özellikleri ve uygulanması, üst düzey bilişsel özelliklerin performansa dayalı olarak ölçülmesi, biçimlendirici geribildirimin özellikleri ve uygulanması
Haftalık Konu Başlıkları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları