Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
EÖD 510SINIFİÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME3 + 02. Yarıyıl6

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Geleneksel ve tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını karşılaştırmak, belirli kazanımlar için uygun olan yaklaşımı belirlemek, kazanımlarla ilgili davranışları ölçmek amacıyla geleneksel ya da tamamlayıcı ölçme araçları hazırlayabilmek
Ders İçeriği Geleneksel ve tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarının özellikleri. Geleneksel ve tamamlayıcı ölçme araçlarını karşılaştırma. Geleneksel ve tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarına ilişkin okullarda yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri. Tamamlayıcı bir ölçme aracı geliştirme ve uygulama sonuçlarını rapor etme
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1• Geleneksel ve tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarının özelliklerini, artı ve eksi yönlerini bilir.
2• Geleneksel ve tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını ölçmenin amacına ve kazanımlara uygun biçimde kullanır.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ÖK 001               
ÖK 002               
Ara Toplam               
Katkı000000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Ödevler2918
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12525
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12929
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






156

6
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2024-2025 Bahar1SEVAL KULA KARTAL


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi Öğretim Sistemi
EÖD 510 SINIFİÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME 3 + 0 1 Türkçe 2024-2025 Bahar Yüz Yüze
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. SEVAL KULA KARTAL sevalk@pau.edu.tr EGT A0442 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Geleneksel ve tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını karşılaştırmak, belirli kazanımlar için uygun olan yaklaşımı belirlemek, kazanımlarla ilgili davranışları ölçmek amacıyla geleneksel ya da tamamlayıcı ölçme araçları hazırlayabilmek
İçerik Geleneksel ve tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarının özellikleri. Geleneksel ve tamamlayıcı ölçme araçlarını karşılaştırma. Geleneksel ve tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarına ilişkin okullarda yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri. Tamamlayıcı bir ölçme aracı geliştirme ve uygulama sonuçlarını rapor etme
Haftalık Konu Başlıkları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları