Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
IME 508MATEMATİK EĞİTİMİNDE DURUMDA ÖĞRENME3 + 02. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Matematik eğitiminde durumda öğrenme yaklaşımıyla tanışma.
Ders İçeriği Kavram görüntüsü ve gösterimi, matematik kavramlarının oluşturulması, otantik öğrenme, günlük hayat matematiği, sokak ve okul matematiği, durumda öğrenme teknikleri (drama temelli öğrenme, proje temelli öğrenme…) .
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1matematik kavramlarının nasıl oluştuğunu bilir.
2Günlük hayat matematiği ile okul matematiğinin farklarını bilir.
3Durumda öğrenmenin temel kavramlarını tanır.
4Matematik eğitiminde durumda öğrenmeye yönelik yapılan çalışmaları inceler.
5Alanda durumda öğrenme konulu bir araştırma deseni ortaya koyar bu araştırmayı gerçekleştirir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 0015    5      
ÖK 0025    55     
ÖK 0035    55     
ÖK 0045 55 55 5 5 
ÖK 005555555 5555 
Ara Toplam255101052515510510 
Katkı512215312120

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)15345
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)15460
Ödevler5945
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2009-2010 Bahar1ASUMAN DUATEPE PAKSU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
IME 508 MATEMATİK EĞİTİMİNDE DURUMDA ÖĞRENME 3 + 0 1 Türkçe 2009-2010 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. ASUMAN DUATEPE PAKSU aduatepe@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Matematik eğitiminde durumda öğrenme yaklaşımıyla tanışma.
İçerik Kavram görüntüsü ve gösterimi, matematik kavramlarının oluşturulması, otantik öğrenme, günlük hayat matematiği, sokak ve okul matematiği, durumda öğrenme teknikleri (drama temelli öğrenme, proje temelli öğrenme…) .
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 öğrencilerin hazırbulunuşluklarının belirlenmesi
2 Kavram görüntüsü ve gösterimi
3 matematik kavramlarının oluşturulması
4 otantik öğrenme
5 pratik, sosyal dünya
6 yaşayan matematik, günlük hayat matematiği
7 realistic matematik
8 sokak ve okul matematiği
9 arasınav haftası
10 durumda öğrenme teknikleri (drama temelli öğrenme, proje temelli öğrenme…)
11 durumda öğrenme teknikleri (drama temelli öğrenme, proje temelli öğrenme…)
12 matematikte durumda öğrenme üzerine araştırmalar
13 matematikte durumda öğrenme üzerine araştırmalar
14 matematikte durumda öğrenme üzerine araştırmalar
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları