Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
IME 515İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE KAVRAM YANILGILARI3 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı İlköğretim matematik programında yer alan sayılar, geometri, ölçme, cebir, olasılık ve istatistik öğrenme alanlarının kapsadığı konularla ilgili muhtemel kavram yanılgılarını tanımak ve bu yanılgıları engellemek için yapılan önerilerin farkında olmak.
Ders İçeriği İlköğretim matematik dersi öğretim programında yer alan sayılar, geometri, ölçme, cebir, olasılık ve istatistik öğrenme alanların kapsadığı konularla alakalı olarak öğrencilerin sahip oldukları kavram yanılgıları, bu yanılgılara sebep olan etkenlerin incelenmesi, kavram yanılgıları ve öğrenci zorluklarının aşılması için çözüm önerileri.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1İlköğretim matematik eğitiminde karşılaşılabilecek kavram yanılgılarına yönelik araştırma önerir.
2köğretim matematik eğitiminde karşılaşılabilecek kavram yanılgılarına yönelik araştırma yürütür.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 001    55  5 5 
ÖK 002    55  5 5 
Ara Toplam    1010  10 10 
Katkı000055005050

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)15345
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)15460
Ödevler5945
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2024-2025 Güz1YELİZ ÖZKAN HIDIROĞLU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
IME 515 İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE KAVRAM YANILGILARI 3 + 0 1 Türkçe 2024-2025 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi YELİZ ÖZKAN HIDIROĞLU yhidiroglu@pau.edu.tr EGT A0225 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç İlköğretim matematik programında yer alan sayılar, geometri, ölçme, cebir, olasılık ve istatistik öğrenme alanlarının kapsadığı konularla ilgili muhtemel kavram yanılgılarını tanımak ve bu yanılgıları engellemek için yapılan önerilerin farkında olmak.
İçerik İlköğretim matematik dersi öğretim programında yer alan sayılar, geometri, ölçme, cebir, olasılık ve istatistik öğrenme alanların kapsadığı konularla alakalı olarak öğrencilerin sahip oldukları kavram yanılgıları, bu yanılgılara sebep olan etkenlerin incelenmesi, kavram yanılgıları ve öğrenci zorluklarının aşılması için çözüm önerileri.
Haftalık Konu Başlıkları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları