Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
IME 512MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI3 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Matematik eğitimindeki teknoloji kullanımının epistemolojisini anlayabilen, matematiksel kavramların daha etkin öğretimi için teknoloji destekli etkinlikler tasarlayabilen, bu etkinlikleri, etkili bir şekilde öğretim amaçlı kullanabilecek öneriler geliştirebilen öğrenciler yetiştirmek.
Ders İçeriği Matematik öğretiminde kullanılan teknolojiler, teknolojinin öğretime katkıları, öğretmen ve öğrenci rollerinin değerlendirilmesi, teknoloji destekli etkinlik geliştirme, teknoloji kullanımının avantaj ve dezavantajlarının değerlendirilmesi
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Matematik eğitiminde teknoloji kullanımının elektronik sunumlardan öte bir felsefesi olması gerektiğini kavrar
2Matematik eğitiminde kullanılan yazılımları tanır
3Matematik eğitiminde kullanılan yazılımlardan en az birisi yardımı ile interaktif çalışma yaprakları hazırlar
4İnteraktif çalışma yapraklarının kullanıldığı yapılandırmacı öğrenme ortamları tasarlar.
5Matematik eğitiminde teknoloji kullanımına yönelik ulusal ve uluslar arası araştırmaların yönünü fark eder.
6Temel matematik kavramlarının tarihi gelişim evrelerini bilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 0013  3 5 334  
ÖK 0022343 53334  
ÖK 003 455 54334  
ÖK 004 555 54333  
ÖK 0053  443533 3 
ÖK 006            
Ara Toplam8121420423161515153 
Katkı122314333310

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)15345
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)15460
Ödevler5945
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Bahar1ÇAĞLAR NACİ HIDIROĞLU
Detay 2013-2014 Bahar1TOLGA KABACA
Detay 2010-2011 Bahar1TOLGA KABACA
Detay 2010-2011 Güz1TOLGA KABACA
Detay 2009-2010 Bahar1TOLGA KABACA


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
IME 512 MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI 3 + 0 1 Türkçe 2020-2021 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. ÇAĞLAR NACİ HIDIROĞLU chidiroglu@pau.edu.tr EGT A0222 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Matematik eğitimindeki teknoloji kullanımının epistemolojisini anlayabilen, matematiksel kavramların daha etkin öğretimi için teknoloji destekli etkinlikler tasarlayabilen, bu etkinlikleri, etkili bir şekilde öğretim amaçlı kullanabilecek öneriler geliştirebilen öğrenciler yetiştirmek.
İçerik Matematik öğretiminde kullanılan teknolojiler, teknolojinin öğretime katkıları, öğretmen ve öğrenci rollerinin değerlendirilmesi, teknoloji destekli etkinlik geliştirme, teknoloji kullanımının avantaj ve dezavantajlarının değerlendirilmesi
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Eğitim Teknoloji kullanımı ve matematiğe yansımaları
2 Matematik Eğitiminde Teknoloji kullanımının alanyazındaki yeri, Makale paylaşımı
3 Modelleme ve Dinamik yazılımlar-GeoGebra’ya giriş.
4 Animasyonlar.
5 Uygulamalar. Öğrenci Sunumu 1.1
6 Dinamik metin kutusu kullanımı
7 Uygulamalar. Öğrenci sunumu 1.2
8 Nesne Gösterme şartları
9 Uygulamalar
10 Proje Konuları belirleme.
11 Algoritma nedir? Matematik öğretimindeki önemi.
12 Programlama dili olarak Maple
13 Programlama uygulamaları
14 Programlama uygulamaları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Açık Kaynak Matematik Yazılımı GEOGEBRATürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları