Hafta | Konular |
1 |
Genel bilgilendirme
|
2 |
Kapsayıcı/Herkes için tasarım ve kuşaklararası tasarım yaklaşımı kavramlarının irdelenmesi
|
3 |
Kapsayıcı/Herkes için tasarımında dikkate alınacak temel ölçütler, yönetmelikler
|
4 |
Her yaş ve cinsiyete ait bireyin yaşam kalitesini arttıracak, bağımsız, katılımcı, konfor, güvenlik, entegrasyon/bütünleşme, kültürel uygunluk sağlayan sürdürülebilir ve kapsayıcı tasarıma yönelik teorik bilgiler
|
5 |
Farklı mekanlarda farklı antropometrik, bilişsel, duyusal, fiziksel yetkinliğe ve sosyal becerilere sahip bireyler yani herkes (çocuk, genç, yetişkin, yaşlı) için erişebilir ve ulaşılabilir engelsiz/bariyersiz mekana yönelik çalışmaların değerlendirilmesi
|
6 |
Sürdürülebilir ve kapsayıcı/herkes için tasarım uygulamalarından örneklerin sunulması
|
7 |
İşbirlikli Öğrenme yöntemi: Öğrencilerin getireceği erişebilir ve ulaşılabilir engelsiz/bariyersiz mekan tasarımı örnekleri üzerinde konuşmak, müzakere etmek, fikir alışverişinde bulunmak
|
8 |
Ara Sınav
|
9 |
Teknik gezi; Kent içerisinde farklı mekanlarının evrensel ölçütlere göre değerlendirilmesi
|
10 |
Belirlenen alan(lar)da uygulanabilir, gerçekçi tasarım yaklaşımı geliştirmek
|
11 |
Belirlenen alan(lar)da uygulanabilir, gerçekçi tasarım yaklaşımı geliştirmek
|
12 |
Tasarımların görsel sunusunu gerçekleştirmek, üzerinde tartışmak
|
13 |
O günün koşullarında yapılabilirlik düzeyi doğrultusunda yapılmış olan tasarımın belirli bir bölümünün alana uygulanması (rampa, hafıza becerisi için bilgi panosu vb. gibi)
|
14 |
Dersin Genel Değerlendirmesi
|