Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
JEO 589PETROLOJİDE VERİ DEĞERLENDİRME VE YORUMLAMA3 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Jeolojik olaylar ve petrokimyasal önemleri. Petrokimyasal veriler üzerindeki jeolojik kontroller. Petrokimyasal verilerin analizi. Kayaçların adlandırılmasında ayırtman diyagramların kullanımı. Ana ve iz element değişim diyagramları. İz element dağılımındaki kontroller. Nadir toprak elementler. Örümcek diyagramları. Platinyum grup element diyagramları. Geçiş metal diyagramları. Üçlü iz element diyagramları. Zenginleşme-fakirleşme diyagramları. Magmatik kayaçlarda iz element olaylarının modellenmesi. Petrokimyasal verilerin tektonik ortam ayırtman diyagramlarında kullanılması.
Ders İçeriği Jeolojik olaylar ve petrokimyasal önemleri. Petrokimyasal veriler üzerindeki jeolojik kontroller. Petrokimyasal verilerin analizi. Kayaçların adlandırılmasında ayırtman diyagramların kullanımı. Ana ve iz element değişim diyagramları. İz element dağılımındaki kontroller. Nadir toprak elementler. Örümcek diyagramları. Platinyum grup element diyagramları. Geçiş metal diyagramları. Üçlü iz element diyagramları. Zenginleşme-fakirleşme diyagramları. Magmatik kayaçlarda iz element olaylarının modellenmesi. Petrokimyasal verilerin tektonik ortam ayırtman diyagramlarında kullanılması.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Petrolojide veri elde etme ve yorumlama yöntemlerinin öğrenilmesi

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20
ÖK 001          5         
Ara Toplam          5         
Katkı00000000005000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)148112
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12020
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12121
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2018-2019 Bahar1TAMER KORALAY
Detay 2013-2014 Bahar1TAMER KORALAY
Detay 2012-2013 Güz1TAMER KORALAY
Detay 2010-2011 Bahar1TAMER KORALAY
Detay 2009-2010 Güz1TAMER KORALAY


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
JEO 589 PETROLOJİDE VERİ DEĞERLENDİRME VE YORUMLAMA 3 + 0 1 İngilizce 2018-2019 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. TAMER KORALAY tkoralay@pau.edu.tr MUH B0008 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Jeolojik olaylar ve petrokimyasal önemleri. Petrokimyasal veriler üzerindeki jeolojik kontroller. Petrokimyasal verilerin analizi. Kayaçların adlandırılmasında ayırtman diyagramların kullanımı. Ana ve iz element değişim diyagramları. İz element dağılımındaki kontroller. Nadir toprak elementler. Örümcek diyagramları. Platinyum grup element diyagramları. Geçiş metal diyagramları. Üçlü iz element diyagramları. Zenginleşme-fakirleşme diyagramları. Magmatik kayaçlarda iz element olaylarının modellenmesi. Petrokimyasal verilerin tektonik ortam ayırtman diyagramlarında kullanılması.
İçerik Jeolojik olaylar ve petrokimyasal önemleri. Petrokimyasal veriler üzerindeki jeolojik kontroller. Petrokimyasal verilerin analizi. Kayaçların adlandırılmasında ayırtman diyagramların kullanımı. Ana ve iz element değişim diyagramları. İz element dağılımındaki kontroller. Nadir toprak elementler. Örümcek diyagramları. Platinyum grup element diyagramları. Geçiş metal diyagramları. Üçlü iz element diyagramları. Zenginleşme-fakirleşme diyagramları. Magmatik kayaçlarda iz element olaylarının modellenmesi. Petrokimyasal verilerin tektonik ortam ayırtman diyagramlarında kullanılması.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Giriş ve tanımlar.
2 Jeolojik olaylar ve jeokimyasal önemleri.
3 Jeokimyasal veriler üzerindeki jeolojik kontroller.
4 Jeokimyasal verilerin analizi ve değerlendirilmesi.
5 Kayaçların kimyasal adlandırılmasında ve sınıflandırılmasında ayırtman diyagramların kullanımı.
6 Ana ve iz element değişim diyagramlarının oluşturulması ve yorumlanması.
7 İz element dağılımındaki kontroller.
8 Uyumsuz element değişim diyagramlarının oluşturulması ve yorumlanması.
9 Nadir toprak element dağılım diyagramlarının oluşturulması ve yorumlanması.
10 İkili iz element diyagramlarının oluşturulması ve yorumlanması.
11 Zenginleşme-fakirleşme diyagramlarının oluşturulması ve yorumlanması.
12 Magmatik kayaçlarda iz element olaylarının modellenmesi.
13 Tektonik ortam ayırtman diyagramlarının oluşturulması ve yorumlanması.
14 Dönem sonu sınavı
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Shelly, D. 1993. Igneous and Metamorphic Rocks Under the Microscope. Chapman&Hall. 405p., London.English
Boztuğ, D. ve Oltu, N. 2001. Magmatik Petrojenez. Lisansüstü Yaz Okulu, Akçakoca-Düzce.Türkçe
Çağatay, N. 1993. Jeokimya Temel Kavramlar ve İlkeler, JMO yayınlar, No:32, Ankara.Türkçe
Rollinson, H.R. 1993. Using geochemical data: Evaluation, presentation, interpretation. John Wiley & Sons Inc. 352p. New York.English
Wilson, M. 1989. Igneous Petrogenesis. Unwin Hyman, 466p. London.English
Krauskopf, Konrad, B., 1989: Introduction to Geochemistry, Mc Graw-Hill International Editions Earth & Planetary Sciences Series 617 p. English
Shelly, D. 1993. Igneous and Metamorphic Rocks Under the Microscope. Chapman&Hall. 405p., London.English
Boztuğ, D. ve Oltu, N. 2001. Magmatik Petrojenez. Lisansüstü Yaz Okulu, Akçakoca-Düzce.Türkçe
Çağatay, N. 1993. Jeokimya Temel Kavramlar ve İlkeler, JMO yayınlar, No:32, Ankara.Türkçe
Rollinson, H.R. 1993. Using geochemical data: Evaluation, presentation, interpretation. John Wiley & Sons Inc. 352p. New York.English
Wilson, M. 1989. Igneous Petrogenesis. Unwin Hyman, 466p. London.English
Krauskopf, Konrad, B., 1989: Introduction to Geochemistry, Mc Graw-Hill International Editions Earth & Planetary Sciences Series 617 p. English
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları