Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
HEM 508HALK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ UYGULAMASI II0 + 62. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu derste öğrencinin Halk Sağlığı Hemşireliği II dersinde edindiği bilgileri, lisans düzeyinde halk sağlığı hemşireliği dersini alan öğrencilerin eğitiminde ve değerlendirilmesinde kullanma becerisi geliştirmesi amaçlanmaktadır. Öğrenci vakalarını belirleme Öğrenci ile birlikte hasta bakımını planlayabilme Öğrenciye uygun rol model olma. Öğrenciye etkin danışmanlık yapabilme. Öğrenciyi uygulamada aktif tutma. Sistematik gözlem yapma. Öğrenci performansını değerlendirebilme. Öğrencilerin ev ziyaretlerini değerlendirebilme. Meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile işbirliği yapabilme.
Ders İçeriği Öğrenci vakalarını belirleme Öğrenci ile birlikte hasta bakımını planlama Öğrenciye uygun rol model olabilme Öğrenciye etkin danışmanlık yapabilme Öğrenciyi uygulama alanlarında aktif tutma Sistematik gözlem yapma Performans değerlendirme Meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile işbirliği yapma
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Uygun öğretim ortamı oluşturabilme
2Öğrenci vakalarını belirleyebilme
3Öğrenci ile birlikte hasta bakımını planlayabilme
4Öğrenciye uygun rol model olabilme
5Öğrenciye etkin danışmanlık yapabilme
6Öğrenciyi uygulamada tutabilme
7Sistematik gözlem yapabilme
8Öğrenci performansını değerlendirebilme
9Meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile işbirliği yapabilme

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 00143444 33 5412 
ÖK 00244454433 5  1 
ÖK 00344455454 53323
ÖK 00454444 53 54443
ÖK 00554455 54 55555
ÖK 0063345553       
ÖK 00743455  3 54445
ÖK 00833455  3 55  5
ÖK 00944454455 5532 
Ara Toplam3632364341172928 4030202021
Katkı44455233043222

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14684
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)12896
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)11515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1FADİME HATİCE İNCİ
Detay 2022-2023 Bahar1FADİME HATİCE İNCİ
Detay 2020-2021 Bahar1FADİME HATİCE İNCİ
Detay 2019-2020 Bahar1FADİME HATİCE İNCİ
Detay 2018-2019 Bahar1FADİME HATİCE İNCİ
Detay 2018-2019 Güz1GÜLBAHAR KORKMAZ ASLAN
Detay 2017-2018 Bahar1İLGÜN ÖZEN ÇINAR
Detay 2017-2018 Bahar1FADİME HATİCE İNCİ
Detay 2017-2018 Bahar1GÜLBAHAR KORKMAZ ASLAN
Detay 2017-2018 Bahar1ASİYE KARTAL
Detay 2016-2017 Bahar1ASİYE KARTAL
Detay 2016-2017 Bahar1GÜLBAHAR KORKMAZ ASLAN
Detay 2016-2017 Bahar1İLGÜN ÖZEN ÇINAR
Detay 2015-2016 Bahar1ASİYE KARTAL
Detay 2015-2016 Bahar2GÜLBAHAR KORKMAZ ASLAN
Detay 2015-2016 Bahar2ASİYE KARTAL
Detay 2015-2016 Bahar2GÜLBAHAR KORKMAZ ASLAN
Detay 2015-2016 Bahar3İLGÜN ÖZEN ÇINAR
Detay 2010-2011 Bahar1ASİYE KARTAL


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
HEM 508 HALK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ UYGULAMASI II 0 + 6 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. FADİME HATİCE İNCİ hemel@pau.edu.tr SABF C0325 Dersin Devam Yüzdesi : %90
Amaç Bu derste öğrencinin Halk Sağlığı Hemşireliği II dersinde edindiği bilgileri, lisans düzeyinde halk sağlığı hemşireliği dersini alan öğrencilerin eğitiminde ve değerlendirilmesinde kullanma becerisi geliştirmesi amaçlanmaktadır. Öğrenci vakalarını belirleme Öğrenci ile birlikte hasta bakımını planlayabilme Öğrenciye uygun rol model olma. Öğrenciye etkin danışmanlık yapabilme. Öğrenciyi uygulamada aktif tutma. Sistematik gözlem yapma. Öğrenci performansını değerlendirebilme. Öğrencilerin ev ziyaretlerini değerlendirebilme. Meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile işbirliği yapabilme.
İçerik Öğrenci vakalarını belirleme Öğrenci ile birlikte hasta bakımını planlama Öğrenciye uygun rol model olabilme Öğrenciye etkin danışmanlık yapabilme Öğrenciyi uygulama alanlarında aktif tutma Sistematik gözlem yapma Performans değerlendirme Meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile işbirliği yapma
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Uygun saha ortamı oluşturma
2 Öğrenci vakalarını belirleme
3 Öğrenci ile birlikte ev ziyaretini planlama
4 Öğrenci ile birlikte ev ziyaretini planlama
5 Ev ziyaretini değerlendirme
6 Öğrenciye uygun rol model olabilme
7 Öğrenciye etkin danışmanlık yapabilme
8 Öğrenciye etkin danışmanlık yapabilme
9 Öğrenciyi klinikte aktif tutma
10 Sistematik gözlem yapma
11 Sistematik gözlem yapma
12 Performans değerlendirme
13 Performans değerlendirme
14 Meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile işbirliği yapma
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Erci B, Halk sağlığı Hemşireliği, 2009, Göktuğ, Basın Yayın ve Dağıtım ve Pazarlama, Ankara Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları