Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
FTR 1022RİSKLİ BEBEKLERDE NÖROMOTOR DEĞERLENDİRME2 + 11. Yarıyıl6

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Yenidoğan riskli bebek grubunda yer alan bebeklerde nöromotor değerlendirme konusu ileri düzeyde ve kapsamlı olarak incelenecektir.
Ders İçeriği Bebeğin Nörolojik Gelişim Basamakları Riskli Bebeğin Tanımı ve Nörogelişimsel Prognozu Riskli Bebeklerde Değerlendirme Riskli Bebeklerde Nöromotor Değerlendirme Yöntemleri Riskli Bebeklerde Nöromotor Değerlendirme Yöntemleri Term Yenidoğanda Nörolojik Sorunlar Riskli Bebeklerde Erken Dönem Fizyoterapi Yaklaşımı Riskli Bebeklerde Duyusal Bütünleme Terapisi Riskli Bebeklerde Görsel Rehabilitasyon Riskli Bebeklerde Yutma Problemleri ve Rehabilitasyonu Riskli Bebeklerde Ortopedik Problemlerde Fizyoterapi ve Riskli Bebeklerde Solunum Problemlerinde Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Riskli Bebek ve Ailenin Psikolojik Değerlendirilmesi
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Riskli bebeklerde meydana gelebilecek nörolojik problemler hakkında bilgi sahibi olur.
2Riskli bebeklerin nöromotor değerlendirmesinde kullanılan motor performans testleri hakkında fikir sahibi olur, bu testleri uygular.
3Nöromotor değerlendirmeler doğrultusunda erken fizyoterapi programını planlar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04
ÖK 001    
ÖK 002    
ÖK 003    
Ara Toplam    
Katkı0000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)166
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11010
Alan Çalışması14114
Uygulama (Lab, Mesleksel Bec., Diğer) (Öğrenci)14114
İnternette Tarama/ Kütüphane Çalışması14228
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






156

6
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1FATİH TEKİN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
FTR 1022 RİSKLİ BEBEKLERDE NÖROMOTOR DEĞERLENDİRME 2 + 1 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi FATİH TEKİN fatiht@pau.edu.tr FTRYO A0350 Dersin Devam Yüzdesi : %70 (Uygulamalı teorik derslerde devam sağlayan öğrenci tekrar aynı dersi aldığında devam koşulu aranır.)
Amaç Yenidoğan riskli bebek grubunda yer alan bebeklerde nöromotor değerlendirme konusu ileri düzeyde ve kapsamlı olarak incelenecektir.
İçerik Bebeğin Nörolojik Gelişim Basamakları Riskli Bebeğin Tanımı ve Nörogelişimsel Prognozu Riskli Bebeklerde Değerlendirme Riskli Bebeklerde Nöromotor Değerlendirme Yöntemleri Riskli Bebeklerde Nöromotor Değerlendirme Yöntemleri Term Yenidoğanda Nörolojik Sorunlar Riskli Bebeklerde Erken Dönem Fizyoterapi Yaklaşımı Riskli Bebeklerde Duyusal Bütünleme Terapisi Riskli Bebeklerde Görsel Rehabilitasyon Riskli Bebeklerde Yutma Problemleri ve Rehabilitasyonu Riskli Bebeklerde Ortopedik Problemlerde Fizyoterapi ve Riskli Bebeklerde Solunum Problemlerinde Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Riskli Bebek ve Ailenin Psikolojik Değerlendirilmesi
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Bebeğin Nörolojik Gelişim Basamakları
2 Riskli Bebeğin Tanımı ve Nörogelişimsel Prognozu
3 Riskli Bebeklerde Değerlendirme
4 Riskli Bebeklerde Nöromotor Değerlendirme Yöntemleri
5 Term Yenidoğanda Nörolojik Sorunlar
6 Riskli Bebeklerde Erken Dönem Fizyoterapi Yaklaşımı
7 Riskli Bebeklerde Duyusal Bütünleme Terapisi
8 Ara sınav
9 Riskli Bebeklerde Görsel Rehabilitasyon
10 Riskli Bebeklerde Yutma Problemleri ve Rehabilitasyonu
11 Riskli Bebeklerde Ortopedik Problemlerde Fizyoterapi
12 Riskli Bebeklerde Solunum Problemlerinde Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
13 Riskli Bebeklerde Solunum Problemlerinde Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
14 Riskli Bebek ve Ailenin Psikolojik Değerlendirilmesi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları