Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
HITA 516İLETİŞİM VE MEDYA ARAŞTIRMALARI 3 + 02. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Araştırma yöntemleri, iletişim araştırmaları, reklam araştırmaları konularının incelenmesi ve bir iletişim araştırması projesinin nasıl hazırlanacağı ve değerlendirileceğinin analiz edilmesi amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği Reklam ve halkla ilişkiler araştırmasının Rolü; iletişim araştırmalarının Temel Öğeleri; Araştırmaya Yönelik Stratejik Planlama; İkincil Araştırma; Örnekleme; Soru Formu Dizaynı; Anketler; Niteliksel Teknikler; Deney; Veri İşleme ve Analiz; içerik çözümlemesi (İçerik çözümlemesinde türler, içerik çözümleme tekniğinin öğeleri), Araştırma Raporunun Yazılması; Birleşik Araştırmalar; Mesaj Araştırması: Yayın, Basın; İzleyici Araştırmaları; Okuyucu Araştırmaları.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1İletişim araştırma yöntemlerine yön veren temel kavramları açıklayabilir.
2İletişim araştırmaları sürecini değerlendirir.
3İletişim alanında kullanılan farklı araştırma türlerini karşılaştırabilir ve uygulayabilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ÖK 001               
ÖK 002               
ÖK 003               
Ara Toplam               
Katkı000000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14456
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12424
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12828
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)31545
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1SEHER ARGUN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
HITA 516 İLETİŞİM VE MEDYA ARAŞTIRMALARI 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. SEHER ARGUN ceylans@pau.edu.tr TUR A0402 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Araştırma yöntemleri, iletişim araştırmaları, reklam araştırmaları konularının incelenmesi ve bir iletişim araştırması projesinin nasıl hazırlanacağı ve değerlendirileceğinin analiz edilmesi amaçlanmaktadır.
İçerik Reklam ve halkla ilişkiler araştırmasının Rolü; iletişim araştırmalarının Temel Öğeleri; Araştırmaya Yönelik Stratejik Planlama; İkincil Araştırma; Örnekleme; Soru Formu Dizaynı; Anketler; Niteliksel Teknikler; Deney; Veri İşleme ve Analiz; içerik çözümlemesi (İçerik çözümlemesinde türler, içerik çözümleme tekniğinin öğeleri), Araştırma Raporunun Yazılması; Birleşik Araştırmalar; Mesaj Araştırması: Yayın, Basın; İzleyici Araştırmaları; Okuyucu Araştırmaları.
Haftalık Konu Başlıkları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları