Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
HITA 514HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIKTA HİKAYE ANLATICILIĞI 3 + 02. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı, halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında tasarımlanan mesaj içeriklerinin, klasik ve modern hikaye anlatım teknikleri aracılığıyla bir hikaye anlatım aracına nasıl dönüştürüldüğü, bu tekniklerin önemi, yararları, etkileri, güncel örneklerdeki kullanım biçimlerinin öğretilmesi ve akademik çalışmalardaki yansımalarının aktarılmasıdır. Ayrıca edinilen bu bilgilerden yola çıkılarak yaratıcı iletişim çalışmalarında, hikaye anlatımı becerisinin öğrencilere kazandırılması ve başarılı örnekleri analiz edebilmesidir.
Ders İçeriği Bir hikaye anlatım aracı olarak reklamlar, halkla ilişkiler mesajları, markalar, hikaye anlatımının amacı, işlevi ve unsurları, hikaye anlatımında mitler ve arketipler, hikaye anlatımında algı ve bilinç oluşturma, reklamcılıkta karar verme sürecinde etkili olacak hikaye karakteri ve arka plan oluşturulması, hikaye anlatımı ile tutum ve davranış değişikliği oluşturma, müşteriler ile ilişkilerde hikaye anlatımı, hikaye anlatımı ve hedef kitle, hikaye anlatımı, kültür ve toplum, etkili bir reklam için hikaye anlatımı, reklamda hikaye anlatımı örneklerinin incelenmesi; dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Hikaye olgusu ve ilişkili kavramlar hakkında bilgi edinir.
2Halkla ilişkiler ve reklamcılıkta hikayenin önemini kavrar.
3Marka, reklam ve halkla ilişkiler uygulamalarndaki hikayeleri analiz eder.
4Hikayenin nasıl çalıştığını açıklar.
5Reklamda hikaye anlatımı biçimlerini tanımlar, analiz eder.
6Farklı mecralar için öyküsel reklam uygulamaları tasarlar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ÖK 001               
ÖK 002               
ÖK 003               
ÖK 004               
ÖK 005               
ÖK 006               
Ara Toplam               
Katkı000000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14456
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12424
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12828
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)31545
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1YASEMİN BOZKURT
Detay 2021-2022 Bahar1YASEMİN BOZKURT


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
HITA 514 HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIKTA HİKAYE ANLATICILIĞI 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. YASEMİN BOZKURT ybozkurt@pau.edu.tr TUR A0409 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu dersin amacı, halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında tasarımlanan mesaj içeriklerinin, klasik ve modern hikaye anlatım teknikleri aracılığıyla bir hikaye anlatım aracına nasıl dönüştürüldüğü, bu tekniklerin önemi, yararları, etkileri, güncel örneklerdeki kullanım biçimlerinin öğretilmesi ve akademik çalışmalardaki yansımalarının aktarılmasıdır. Ayrıca edinilen bu bilgilerden yola çıkılarak yaratıcı iletişim çalışmalarında, hikaye anlatımı becerisinin öğrencilere kazandırılması ve başarılı örnekleri analiz edebilmesidir.
İçerik Bir hikaye anlatım aracı olarak reklamlar, halkla ilişkiler mesajları, markalar, hikaye anlatımının amacı, işlevi ve unsurları, hikaye anlatımında mitler ve arketipler, hikaye anlatımında algı ve bilinç oluşturma, reklamcılıkta karar verme sürecinde etkili olacak hikaye karakteri ve arka plan oluşturulması, hikaye anlatımı ile tutum ve davranış değişikliği oluşturma, müşteriler ile ilişkilerde hikaye anlatımı, hikaye anlatımı ve hedef kitle, hikaye anlatımı, kültür ve toplum, etkili bir reklam için hikaye anlatımı, reklamda hikaye anlatımı örneklerinin incelenmesi; dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Haftalık Konu Başlıkları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları