Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
HITA 506HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIKTA DİJİTAL İLETİŞİM 3 + 02. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu ders kapsamında, değişim aracı olarak yeni iletişim teknolojileri ve yeni medya kavramlarından yola çıkarak bu kavramların halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında kullanım etkileri, halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında kullanılan dijital iletişim stratejileri ve dijital iletişim uygulamaları hakkında bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. Öğrencilerin akademik araştırmalar da dahil olmak üzere teorik ve uygulama bilgilerinden yola çıkarak, dijital iletişim uygulamalarının analizlerini yapabilmesi ve yeni iletişim araştırmalarında kullanabilmesi beklenmektedir.
Ders İçeriği Bu ders; yeni iletişim teknolojileri ve reklamcılık, halkla ilişkiler ilişkisi, dijital iletişim ve özellikleri, dijital iletişim modelleri, dijital reklam stratejileri, dijital reklamcılıkta kreatif süreç, mobil reklamcılık-gerçek zamanlı pazarlama, arama motoru pazarlaması (sem)-arama motoru optimizasyonu (seo)-arama motoru reklamcılığı (sea), sosyal medya reklamcılığı, halkla ilişkiler uygulamalarında dijital iletişim stratejileri ve uygulamaları, dijital reklamcılık ve halkla ilişkerde etik, alternatif dijital pazarlama örnekleri, dijital reklam ve halkla ilişkiler örnekleri konularını içermektedir. Ayrıca ders kapsamında yer alan konulara dair güncel örnek uygulamalar ve akademik çalışmalar ele alınarak değerlendirilecektir.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, dijital iletişim stratejisi kavramlarını ve süreçlerini bilirler.
2Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, dijital iletişim stratejisini ve bileşenlerini anlarlar. (Sosyal medya, dijital reklam vb)
3Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında dijital medya kanallarını, dijital iletişim stratejilerini ve uygulamalarını nasıl kullanacağını öğrenirler.
4Dijital reklamcılık ve halkla ilişkilerin işlevlerini açıklayabilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ÖK 001               
ÖK 002               
ÖK 003               
ÖK 004               
Ara Toplam               
Katkı000000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14456
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12424
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12828
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)31545
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


Seçili dönemde ders açılmamıştır.


Yazdır

T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları