Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
HITA 527MEDYA OKURYAZARLIĞI3 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Günümüzde medya, toplumsal yaşamın her alanına girmiş ve önemli bir eğitim kaynağı haline gelmiş durumdadır. Medya araçlarının en büyük tüketici kitlesini farklı yaş gruplarındaki öğrenciler oluşturmaktadır. Medya okuryazarlığı dersinde, öğrencilerin medya içerikleri ve mesajları hakkında bilgi sahibi olmaları sağlanmakta onlara bu konu hakkında eleştiri ve analiz yapabilme becerisi kazandırılmaktadır. Bu ders kapsamında medya içerikleri hakkında kavramsal boyutta tartışma yürütülmekte, medya okuryazarlığının önemli bir parçasını oluşturan televizyon ve internet içeriklerinin nasıl okunması ve analiz edilmesi gerektiği üzerinde durulmaktadır. Yine bu derste, öğrencilerin medyanın gücü, etkileri, yapısı ve işleyişi hakkında kavramsal boyutta bilgi sahibi olmaları sağlanmakta, okuldaki eğitim süreçlerini etkileyen bir dış dinamik olarak medyanın öğrencilerin eğitim başarısı ve okul ilişkileri üzerindeki etkileri irdelenmektedir.
Ders İçeriği Günümüzde medya, toplumsal yaşamın her alanına girmiş ve önemli bir eğitim kaynağı haline gelmiş durumdadır. Medya araçlarının en büyük tüketici kitlesini farklı yaş gruplarındaki öğrenciler oluşturmaktadır. Medya okuryazarlığı dersinde, öğrencilerin medya içerikleri ve mesajları hakkında bilgi sahibi olmaları sağlanmakta onlara bu konu hakkında eleştiri ve analiz yapabilme becerisi kazandırılmaktadır. Bu ders kapsamında medya içerikleri hakkında kavramsal boyutta tartışma yürütülmekte, medya okuryazarlığının önemli bir parçasını oluşturan televizyon ve internet içeriklerinin nasıl okunması ve analiz edilmesi gerektiği üzerinde durulmaktadır. Yine bu derste, öğrencilerin medyanın gücü, etkileri, yapısı ve işleyişi hakkında kavramsal boyutta bilgi sahibi olmaları sağlanmakta, okuldaki eğitim süreçlerini etkileyen bir dış dinamik olarak medyanın öğrencilerin eğitim başarısı ve okul ilişkileri üzerindeki etkileri irdelenmektedir.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Öğrencilerin televizyon, radyo, yazılı basın, internet vb. ortamlardaki iletilere ulaşarak bunları çözümleme, değerlendirme ve iletme yeteneği elde etmesini ve ayrıca yazılı, görsel, işitsel medyaya yönelik eleştirel bakış açısı kazanmalarını sağlamak.
2Medya ve medya okuryazarlığı kavram alanı, bilgi toplumu ve medya okuryazarlığı; medya araçları, (televizyon, gazete, dergi, internet, sosyal medya vb.); eleştirel okuma, eleştirel dinleme ve izleme; mesajların değerlendirilmesi ve çözümlenmesi; TV reklamları, gazete haberleri, TV programları, web içerikleri vb. medya ürünlerinin incelenmesi.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ÖK 001               
ÖK 002               
Ara Toplam               
Katkı000000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14456
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12424
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12828
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)31545
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2022-2023 Bahar1EMEL DİKBAŞ TORUN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
HITA 527 MEDYA OKURYAZARLIĞI 3 + 0 1 Türkçe 2022-2023 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. EMEL DİKBAŞ TORUN etorun@pau.edu.tr TUR A0408 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Günümüzde medya, toplumsal yaşamın her alanına girmiş ve önemli bir eğitim kaynağı haline gelmiş durumdadır. Medya araçlarının en büyük tüketici kitlesini farklı yaş gruplarındaki öğrenciler oluşturmaktadır. Medya okuryazarlığı dersinde, öğrencilerin medya içerikleri ve mesajları hakkında bilgi sahibi olmaları sağlanmakta onlara bu konu hakkında eleştiri ve analiz yapabilme becerisi kazandırılmaktadır. Bu ders kapsamında medya içerikleri hakkında kavramsal boyutta tartışma yürütülmekte, medya okuryazarlığının önemli bir parçasını oluşturan televizyon ve internet içeriklerinin nasıl okunması ve analiz edilmesi gerektiği üzerinde durulmaktadır. Yine bu derste, öğrencilerin medyanın gücü, etkileri, yapısı ve işleyişi hakkında kavramsal boyutta bilgi sahibi olmaları sağlanmakta, okuldaki eğitim süreçlerini etkileyen bir dış dinamik olarak medyanın öğrencilerin eğitim başarısı ve okul ilişkileri üzerindeki etkileri irdelenmektedir.
İçerik Günümüzde medya, toplumsal yaşamın her alanına girmiş ve önemli bir eğitim kaynağı haline gelmiş durumdadır. Medya araçlarının en büyük tüketici kitlesini farklı yaş gruplarındaki öğrenciler oluşturmaktadır. Medya okuryazarlığı dersinde, öğrencilerin medya içerikleri ve mesajları hakkında bilgi sahibi olmaları sağlanmakta onlara bu konu hakkında eleştiri ve analiz yapabilme becerisi kazandırılmaktadır. Bu ders kapsamında medya içerikleri hakkında kavramsal boyutta tartışma yürütülmekte, medya okuryazarlığının önemli bir parçasını oluşturan televizyon ve internet içeriklerinin nasıl okunması ve analiz edilmesi gerektiği üzerinde durulmaktadır. Yine bu derste, öğrencilerin medyanın gücü, etkileri, yapısı ve işleyişi hakkında kavramsal boyutta bilgi sahibi olmaları sağlanmakta, okuldaki eğitim süreçlerini etkileyen bir dış dinamik olarak medyanın öğrencilerin eğitim başarısı ve okul ilişkileri üzerindeki etkileri irdelenmektedir.
Haftalık Konu Başlıkları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları