Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
HITA 519REKLAM KURAMLARI 3 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Psikoloji, sosyoloji, antropoloji, iletişim ve pazarlama disiplinlerinden reklamla ilgili yapılan araştırmalara ışık tutan başlıca teori ve stratejilerin incelenmesi.
Ders İçeriği Çift süreç teorileri, planlı davranış teorisi, öğrenme teorileri, şema teorisi, atfetme kuramı, bilgi işleme kuramı; ilginlik, reklama karşı tutum, marka ederi, kaynak güvenirliği; duygular, etkiler hiyerarşisi, kullanımlar ve doyumlar.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Reklamcılık alanında yapılan araştırmalarda esas alınan başlıca kuramları açıklayabilir.
2Reklamın insan zihninde nasıl işlendiği ve nihayetinde insan davranışını nasıl etkilediğini tartışabilir.
3Reklam araştırmalarında kullanılabilecek uygun kuramları belirleyebilir.
4Farklı disiplinlerden gelen kuramları reklam araştırmalarında kullanabilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ÖK 001               
ÖK 002               
ÖK 003               
ÖK 004               
Ara Toplam               
Katkı000000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14456
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12424
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12828
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)31545
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1YASEMİN BOZKURT


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
HITA 519 REKLAM KURAMLARI 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. YASEMİN BOZKURT ybozkurt@pau.edu.tr TUR A0303 Dersin Devam Yüzdesi : %60
Amaç Psikoloji, sosyoloji, antropoloji, iletişim ve pazarlama disiplinlerinden reklamla ilgili yapılan araştırmalara ışık tutan başlıca teori ve stratejilerin incelenmesi.
İçerik Çift süreç teorileri, planlı davranış teorisi, öğrenme teorileri, şema teorisi, atfetme kuramı, bilgi işleme kuramı; ilginlik, reklama karşı tutum, marka ederi, kaynak güvenirliği; duygular, etkiler hiyerarşisi, kullanımlar ve doyumlar.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Reklam kuramlarının temel kavramları: Teori, yapı, teorik çerçeve, algı, ikna, tutum, davranış.
2 Reklam Etkililik Modelleri: AIDA, NAIDAS, DAGMAR, Etkiler Hiyerarşisi Modeli (Klasik Hiyerarşik Model/Hiyerarşik Etkiler Modeli- Lavidge ve Steiner Modeli) + Son 10 yılda Etkiler Hiyerarşisi Modeli üzerinden internet reklamcılığı üzerine yapılan akademik araştırmaların (makale+tez) değerlendirilmesi
3 Öğrenme Kuramları: Klasik Koşullanma, Edimsel Koşullanma, Sosyal Bilişsel Teori, Bilişsel Bilgi İşleme Teorisi Son 10 yılda Klasik Koşullanma Kuramı üzerinden internet reklamcılığı üzerine yapılan akademik araştırmaların (makale+tez) değerlendirilmesi
4 Bilgi İşleme Teorisi ve Şema teorisi Son 10 yılda Bilgi İşleme Teorisi üzerinden internet reklamcılığı üzerine yapılan akademik araştırmaların (makale+tez) değerlendirilmesi
5
6 Nedenli Eylem Teorisi ve Planlı Davranış Teorisi Son 10 yılda Planlı Davranış Teorisi üzerinden internet reklamcılığı üzerine yapılan akademik araştırmaların (makale+tez) değerlendirilmesi
7 İkna Bilgi Modeli (ELM), Sezgisel Sistematik Model (HSM), Düşük İlginlik Modeli + Son 10 yılda İkna Bilgi Modeli (ELM) üzerinden internet reklamcılığı üzerine yapılan akademik araştırmaların (makale+tez) değerlendirilmesi
8 Aristo Kuramı- Ethos, Pathos,Logos ve Son 10 yılda Bilgi İşleme Teorisi üzerinden internet reklamcılığı üzerine yapılan akademik araştırmaların (makale+tez) değerlendirilmesi İlginlik Kavramı,
9 ara sınav
10 İlginlik kavramı, Krugman’ın Düşük ve Yüksek İlginlik Kuramı Son 10 yılda Krugman’ın Düşük ve Yüksek İlginlik Kuramı üzerinden internet reklamcılığı üzerine yapılan akademik araştırmaların (makale+tez) değerlendirilmesi
11 İlginlik Modelleri: FCB ve Rossiter ve Percy modelleri Son 10 yılda Bilgi İşleme Teorisi üzerinden internet reklamcılığı üzerine yapılan akademik araştırmaların (makale+tez) değerlendirilmesi
12 Yeniliğin Yayılması Modeli ve Teknoloji Kabul Modeli
13 Bireysel Makale Çalışmasına yönelik çalışma önerisinin sunumu: Öğrencinin çalışma konusu belirleyerek kullanacağı teoriyi seçmesi ve teorik alt yapıyı oluşturması
14 Bireysel Makale Çalışmasına yönelik çalışma önerisinin sunumu: Öğrencinin çalışma konusu belirleyerek kullanacağı teoriyi seçmesi ve teorik alt yapıyı oluşturması
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları