Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
HITA 515REKLAM STRATEJİLERİ 3 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilere ikna edici reklam mesajlarının tasarlanması sürecinde kullanılan reklam stratejilerinin neler olduğu, içerik oluşumunda nasıl kullanıldıklarıyla ilgili teori ve uygulama bilgilerinin kazandırılması; örnek uygulamaları analiz edebilmesinin sağlanmasıdır. Ders kapsamında reklam stratejilerini çeşitli açılardan ele alan akademik araştırma örnekleri de incelenerek, öğrencilerin bu stratejileri reklam araştırmalarında kullanabilme becerisine sahip olması da beklenmektedir.
Ders İçeriği Strateji kavramı, reklamda yaratıcılık kavramı, strateji-yaratıcılık ilişkisi, reklam stratejileri türleri, stratejilerin reklamda farklı kullanım biçimleri, reklam stratejilerine göre yaratıcı fikrin geliştirilmesi, güncel reklam uygulamalarında reklam stratejilerinin kullanımının analizi ve değerlendirilmesi bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. Ayrıca reklam stratejileriyle ilgili akademik perspektifin geliştirilmesi için konuyla ilgili akademik çalışmalar ve diğer bilgi kaynaklarına yönelik tartışmalarda içerik kapsamında gerçekleştirilecektir.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Yaratıcı bir reklamın sahip olması gereken özellikleri bilir.
2Yaratıcılık ve strateji arasındaki ilişkiyi açıklar.
3Bir konu üzerine reklam stratejilerinden faydalanarak yaratıcı fikir bulma ve sunma aşamalarını uygular.
4Yaratıcı reklam stratejilerinin bileşenlerini bir reklam örneği üzerinden değerlendirir
5Reklam stratejileri ve yaratıcılık ilişkisini örnek bir vaka çalışması üzerinden analiz eder

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ÖK 001               
ÖK 002               
ÖK 003               
ÖK 004               
ÖK 005               
Ara Toplam               
Katkı000000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14456
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12424
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12828
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)31545
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1YASEMİN BOZKURT


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
HITA 515 REKLAM STRATEJİLERİ 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. YASEMİN BOZKURT ybozkurt@pau.edu.tr TUR A0408 Dersin Devam Yüzdesi : %60
Amaç Bu dersin amacı, öğrencilere ikna edici reklam mesajlarının tasarlanması sürecinde kullanılan reklam stratejilerinin neler olduğu, içerik oluşumunda nasıl kullanıldıklarıyla ilgili teori ve uygulama bilgilerinin kazandırılması; örnek uygulamaları analiz edebilmesinin sağlanmasıdır. Ders kapsamında reklam stratejilerini çeşitli açılardan ele alan akademik araştırma örnekleri de incelenerek, öğrencilerin bu stratejileri reklam araştırmalarında kullanabilme becerisine sahip olması da beklenmektedir.
İçerik Strateji kavramı, reklamda yaratıcılık kavramı, strateji-yaratıcılık ilişkisi, reklam stratejileri türleri, stratejilerin reklamda farklı kullanım biçimleri, reklam stratejilerine göre yaratıcı fikrin geliştirilmesi, güncel reklam uygulamalarında reklam stratejilerinin kullanımının analizi ve değerlendirilmesi bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. Ayrıca reklam stratejileriyle ilgili akademik perspektifin geliştirilmesi için konuyla ilgili akademik çalışmalar ve diğer bilgi kaynaklarına yönelik tartışmalarda içerik kapsamında gerçekleştirilecektir.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Yaratıcılık kavramı, reklam stratejisi ve yaratıcı strateji ilişkisi, yaratıcı stratejinin tanımı ve kapsamı
2 Sunumlara hazırlık
3 Reklamlarda kullanılan Yaratıcı Mesaj Stratejileri- Laskey, Day ve Crask tarafından sınıflandırılan temel (ana) mesaj tipolojisi+ Bu stratejiye göre örnek uygulama analizleri+ Son 10 yılda yapılan araştırmaların değerlendirilmesi
4 Reklamlarda kullanılan Yaratıcı Mesaj Stratejileri- AIIEE stratejileri + Bu stratejiye göre örnek uygulama analizleri + Son 10 yılda yapılan araştırmaların değerlendirilmesi
5 Reklamlarda kullanılan Yaratıcı Mesaj Stratejileri- Charles Frazer tarafından sınıflandırılan Yaratıcı stratejiler Bu stratejiye göre örnek uygulama analizleri + Son 10 yılda yapılan araştırmaların değerlendirilmesi
6 Reklamlarda kullanılan Yaratıcı Mesaj Stratejileri- Taylor’ın 6 segmentli mesaj stratejisi + Bu stratejiye göre örnek uygulama analizleri+ Son 10 yılda yapılan araştırmaların değerlendirilmesi
7 Yaratıcı Stratejide Kullanılan Çekicilikler- Bu stratejiye göre örnek uygulama analizleri+ Son 10 yılda yapılan araştırmaların değerlendirilmesi
8 Yaratıcı Stratejide Kullanılan Taktikler- Reklamda Ton + Bu taktiklere göre örnek uygulama analizleri+ Son 10 yılda yapılan ve reklam tonunu ele alan araştırmaların değerlendirilmesi
9 ara sınav
10 Örnek Olay analizi- Yotube Ad Leaderboards 2022 yılında en çok izlenen reklamların stratejilere göre analizi
11 Yaratıcı stratejilerin belirlenmesinde kültürel farklılıkların etkisi
12 Bireysel Makale Çalışmasına yönelik konunun belirlenmesi
13 Bireysel Makale Çalışması
14 Bireysel Makale Çalışması
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları