Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
HITA 509İKNA EDİCİ İLETİŞİM3 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Hedef kitleye etki etmeyi amaçlayan iletişim çabasında düşünce, tutum ve davranışların şekillenmesinde rol oynayan rasyonel ve irrasyonel faktörlerin analizini yapabilecek yetiyi kazandırmak.
Ders İçeriği İknanın rasyonel boyutu temelinde: Argümanlar, argüman oluşturma, akıl yürütme. İknanın irrasyonel boyutuna yönelik: Mesaj kaynağının özellikleri, duygu kullanımı, değeler, inançlar.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1İknanın temel kavramlarını tanımlayabilir.
2İletişim metinlerinde iknanın rasyonel boyutunu analiz edebilir.
3İletişim metinlerinde iknanın irrasyonel boyutunu analiz edebilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ÖK 001               
ÖK 002               
ÖK 003               
Ara Toplam               
Katkı000000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14456
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12424
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12828
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)31545
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1OSMAN ÇALIŞKAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
HITA 509 İKNA EDİCİ İLETİŞİM 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. OSMAN ÇALIŞKAN osmancaliskan@pau.edu.tr TUR A0408 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Hedef kitleye etki etmeyi amaçlayan iletişim çabasında düşünce, tutum ve davranışların şekillenmesinde rol oynayan rasyonel ve irrasyonel faktörlerin analizini yapabilecek yetiyi kazandırmak.
İçerik İknanın rasyonel boyutu temelinde: Argümanlar, argüman oluşturma, akıl yürütme. İknanın irrasyonel boyutuna yönelik: Mesaj kaynağının özellikleri, duygu kullanımı, değeler, inançlar.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 İkna çalışmalarının genel çerçevesi
2 Retorik ve ikna
3 Rasyonel ikna edicilik
4 Rasyonel olmayan ikna edicilik
5 Manipülatif İletişimin Bir Aracı Olarak Safsatalar
6 Sofistler ve İkna Yöntemleri ("Sofistçe Çürütmeler")
7 Diyalektik ve Eristik Diyalektik
8 Stephen Toulmin'in Argümantasyon Teorisi
9 Stephen Toulmin'in Argümantasyon Teorisi 2
10 Chaim Perelman'ın Yeni Retorik Teorisi
11 Chaim Perelman'ın Yeni Retorik Teorisi 2
12 Jürgen Habermas'ın İletişim Rasyonalitesi Teorisi
13 Jürgen Habermas'ın İletişim Rasyonalitesi Teorisi 2
14 Kitlenin iknası
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları