Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
CTL 545TÜRK DÜNYASI DESTAN GELENEĞİ I3 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Türk edebiyatının, şarkı ve epik geleneği oluşturmadaki köklü gelenekleri ile ilgili olarak öğrencilerin bilgilendirmek. Türk toplumunun geniş bir coğrafi alana yayılmış destanlarını tanıtmak. Türk dünyasının bu destanlarını incelemek.Türk destanlarını dünyadaki değer ve fikirler açısından karşılaştırmalı olarak incelemek ve ortaklıklarını ortaya koymak. Türk edebiyatının en köklü geleneği olan Destan söyleme ve oluşturma geleneğinden öğrencileri haberdar etmek. Geniş bir coğrafyaya yayılmış durumda olan Türk toplulkuklarının destanlarını karşılaştırmalı olarak incelemek.Türk dünyasının müşterek değerlerini ve düşünce dünyasını ortaya koymak.
Ders İçeriği Destan nedir, Türk Destanlarının Anlatım ve Üslup Özellikleri, Anlatıcıların Özellikleri, Anlatım Sürecindeki İnanç Ve Uygulamalar, Dede Korkut Hikâyeleri, Dede Korkut Kitabı ve Dede Korkut Hikâyeleri İle ilgili incelemeler, Türk dünyasında destan geleneği ve destan anlatıcıları:  Azerbaycan, Türkmenistan, Kazakistan, Kırgızistan, Özbekistan, Doğu Türkistan, Altay, Tuva, Saha vd. Türk toplukluklarının destanları.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
11Türk Dünyası Destanları alanında yeni bilgi, kavramlar kazanma ve buna bağlı olarak bilgi ve kavramlar arası ilişkileri algılayabilme becerisi kazanma.
2Türk Dünyası Destanlarının kaynaklarına ulaşabilme, kaynaklardan bilimsel ölçütler çerçevesinde yararlanabilme becerisi kazanma.
3Türk Dünyası Destanları alanında verilen bilgileri, bilgi ve düşünce dünyasında terkip ve tahlil edebilme, eleştirebilme, yorumlayabilme becerisi kazanma.
4Türk Dünyası Destanları alanındaki bilimsel yöntemleri tanıma, derleme çalışmaları yapabilme ve bunları inceleme yeteneği kazanma.
5Türk Dünyası Destanları alanındaki bilgileri derinleştirme ve lisansüstü çalışmalar yapabilecek bilgi, donanım becerisi elde etme.
6Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki diğer disiplinleri tanıma ve Türk Dünyası Destanları ile karşılaştırmalı çalışmalar, analizler yaparak bütüncül bakabilme becerisi kazanma.
7Türk Dünyası Destanları alanında edindiği bilgilerle kültürel unsurları ulusala ve evrensele kazandırma, yeni ve güncel üretimlere hazırlayabilme becerisi kazanma.
8Edindiği bilgileri sözlü ve yazılı olarak kolay ve anlaşılabilir biçimde aktarabilme becerisi kazanma.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11
ÖK 00155544554455
ÖK 00254554455445
ÖK 00355544554455
ÖK 00455454554454
ÖK 00555554454545
ÖK 00655545455545
ÖK 00755545445555
ÖK 00855544454545
Ara Toplam4039393534353935363639
Katkı55544454555

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)13339
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11313
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)31339
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)199
Arasınav (Öğrenci)11313
Sunum199
Uygulama (Lab, Mesleksel Bec., Diğer) (Öğrenci)14228
İnternette Tarama/ Kütüphane Çalışması2510
Materyal Tasarlama/Uygulama5525
Okuma2510
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Güz1ZHAZIRA OTYZBAY


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
CTL 545 TÜRK DÜNYASI DESTAN GELENEĞİ I 3 + 0 1 Türkçe 2020-2021 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi ZHAZIRA OTYZBAY zotyzbayeva@pau.edu.tr İTBF B0107 Dersin Devam Yüzdesi : %60
Amaç Türk edebiyatının, şarkı ve epik geleneği oluşturmadaki köklü gelenekleri ile ilgili olarak öğrencilerin bilgilendirmek. Türk toplumunun geniş bir coğrafi alana yayılmış destanlarını tanıtmak. Türk dünyasının bu destanlarını incelemek.Türk destanlarını dünyadaki değer ve fikirler açısından karşılaştırmalı olarak incelemek ve ortaklıklarını ortaya koymak. Türk edebiyatının en köklü geleneği olan Destan söyleme ve oluşturma geleneğinden öğrencileri haberdar etmek. Geniş bir coğrafyaya yayılmış durumda olan Türk toplulkuklarının destanlarını karşılaştırmalı olarak incelemek.Türk dünyasının müşterek değerlerini ve düşünce dünyasını ortaya koymak.
İçerik Destan nedir, Türk Destanlarının Anlatım ve Üslup Özellikleri, Anlatıcıların Özellikleri, Anlatım Sürecindeki İnanç Ve Uygulamalar, Dede Korkut Hikâyeleri, Dede Korkut Kitabı ve Dede Korkut Hikâyeleri İle ilgili incelemeler, Türk dünyasında destan geleneği ve destan anlatıcıları:  Azerbaycan, Türkmenistan, Kazakistan, Kırgızistan, Özbekistan, Doğu Türkistan, Altay, Tuva, Saha vd. Türk toplukluklarının destanları.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 .
2 .
3 .
4 .
5 .
6 .
7 .
8 .
9 .
10 .
11 .
12 .
13 .
14 .
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları