Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
FEL 511RASYONALİZM VE EMPİRİZM - I3 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı rasyonalist ve ampirist geleneğin felsefenin problemlerine yaklaşımlarını ele alıp değerlendirmektir.
Ders İçeriği Bu ders şu konuları içerecektir: rasyonalizmin tanımı, tarihi ve metotları; Antik felsefede rasyonalizm: Elea okulu, Parmenides, Zenon, Plato ve Aristotle; Kıta felsefesinde rasyonalizm: Descartes (şüphe, bilgi, matematik, ‘Kartezyen Döngü’ ve bilim); Spinoza (deduktiv metot, töz, zihin-beden ilişkisi, zorunlulukçuluk); Malebranche (zihin-beden etkileşimi, Tanrı’da görme, vesilecilik); Leibniz (akıl doğruları ve olgu doğruları, yeter sebep ilkesi, monadlar, zihin-beden problem, zorunluluk ve özgürlük).
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Rasyonalist ve empirist felsefe geleneğinin yöntemlerini anlamak.
2Her iki doktrinin felsefî problemlere yaklaşımını kavrar.
3Felsefî meselelere ilişkin onların argümanları hakkında açık bir anlayış geliştirir.
3Eleştirel bir bakış açısı geliştirir

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11
ÖK 001           
ÖK 002           
ÖK 003           
Ara Toplam           
Katkı00000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)31339
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)31339
Ödevler41352
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11313
Arasınav11313
Sunum31339
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2022-2023 Güz1HÜLYA YALDIR


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
FEL 511 RASYONALİZM VE EMPİRİZM - I 3 + 0 1 Türkçe 2022-2023 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. HÜLYA YALDIR hyaldir@pau.edu.tr FEN B0110 Dersin Devam Yüzdesi : %60
Amaç Bu dersin amacı rasyonalist ve ampirist geleneğin felsefenin problemlerine yaklaşımlarını ele alıp değerlendirmektir.
İçerik Bu ders şu konuları içerecektir: rasyonalizmin tanımı, tarihi ve metotları; Antik felsefede rasyonalizm: Elea okulu, Parmenides, Zenon, Plato ve Aristotle; Kıta felsefesinde rasyonalizm: Descartes (şüphe, bilgi, matematik, ‘Kartezyen Döngü’ ve bilim); Spinoza (deduktiv metot, töz, zihin-beden ilişkisi, zorunlulukçuluk); Malebranche (zihin-beden etkileşimi, Tanrı’da görme, vesilecilik); Leibniz (akıl doğruları ve olgu doğruları, yeter sebep ilkesi, monadlar, zihin-beden problem, zorunluluk ve özgürlük).
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Rasyonalizm kavramının anlamı
2 Platon ve rasyonalizm
3 Aristoteles ve rasyonalizm
4 Descartes ve rasyonalizm
5 Spinoza ve rasyonalizm
6 Leibniz ve rasyonalizm
7 Kant ve rasyonalizm
8 Ara sınav
9 Hegel ve rasyonalizm
10 Chomsky ve rasyonalizm
11 Etik ve rasyonalizm
12 Bilim ve rasyonalizm
13 Rasyonalizmin ile ilgili sorunlar
14 Ampirik karşı-devrim
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
J. Cottingham, RATIONALISM, (London, Pladin, 1984)English
J. Cottingham, THE RATIONALISTS (Oxford: Oxford University Press, 1988).English
A. Nelson, A COMPANION TO RATIONALISM (Wiley-Blackwell, 2006).English
J. Cottingham, RATIONALISM, (London, Pladin, 1984)English
J. Cottingham, THE RATIONALISTS (Oxford: Oxford University Press, 1988).English
A. Nelson, A COMPANION TO RATIONALISM (Wiley-Blackwell, 2006).English
J. Cottingham, RATIONALISM, (London, Pladin, 1984)English
J. Cottingham, THE RATIONALISTS (Oxford: Oxford University Press, 1988).English
A. Nelson, A COMPANION TO RATIONALISM (Wiley-Blackwell, 2006).English
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları