Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
PFP 5011ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI1 + 88. Yarıyıl10

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin genel amacı; öğretmenlik uygulaması yapılacak okulu ve sınıfı çeşitli yönleriyle gözlemleyerek yakından tanınmasını ve gözlem sonuçlarının raporlaştırılmasını sağlamak. Ders kapsamında ele alınabilecek başlıca konular: Bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak okulun gözlemleme ve tanıma; okulun fiziki özelliklerinin ve kurumsal yapısının inceleme; okulda yönetici, öğretmen ve diğer personelin görev ve sorumluluklarını araştırma; okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini gözlemleme; sınıfın fiziki, sosyal, eğitsel ve psikolojik yönlerinin gözlemleme; okul programını inceleme; öğretmenin okul ve sınıftaki günlük ders ve eğitim etkinliklerini gözlemleme; öğrencilerin okuldaki bir gününü gözlemleme. Öğrencilere, diğer derslerde edindikleri kazanımları, belirli bir alanda kullanabilme konusunda gerekli bilgi, beceri ve değerleri kazandırma, alana özgü özel öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlem yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak mikro-öğretim uygulamalarını yapabilme; bir dersi bağımsız bir şekilde planlayabilme; dersle ilgili etkinlik ve materyal geliştirilme; öğretim ortamlarını hazırlama; sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.
Ders İçeriği Pedagojik formasyon eğitim dersi
Ders Ön Koşul PFP 5004 ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Ders Yan Koşul PFP 5006 EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14456
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11313
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11414
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)11414
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)11313
İnternette Tarama/ Kütüphane Çalışması51050
Materyal Tasarlama/Uygulama51050
Okuma51050
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






260

10
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz41AHMET KANMAZ
Detay 2023-2024 Güz40GÖKHAN TUZCU
Detay 2023-2024 Güz16ABDULLAH ATAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
PFP 5011 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1 + 8 41 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. AHMET KANMAZ akanmaz@pau.edu.tr EGT A0441 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu dersin genel amacı; öğretmenlik uygulaması yapılacak okulu ve sınıfı çeşitli yönleriyle gözlemleyerek yakından tanınmasını ve gözlem sonuçlarının raporlaştırılmasını sağlamak. Ders kapsamında ele alınabilecek başlıca konular: Bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak okulun gözlemleme ve tanıma; okulun fiziki özelliklerinin ve kurumsal yapısının inceleme; okulda yönetici, öğretmen ve diğer personelin görev ve sorumluluklarını araştırma; okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini gözlemleme; sınıfın fiziki, sosyal, eğitsel ve psikolojik yönlerinin gözlemleme; okul programını inceleme; öğretmenin okul ve sınıftaki günlük ders ve eğitim etkinliklerini gözlemleme; öğrencilerin okuldaki bir gününü gözlemleme. Öğrencilere, diğer derslerde edindikleri kazanımları, belirli bir alanda kullanabilme konusunda gerekli bilgi, beceri ve değerleri kazandırma, alana özgü özel öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlem yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak mikro-öğretim uygulamalarını yapabilme; bir dersi bağımsız bir şekilde planlayabilme; dersle ilgili etkinlik ve materyal geliştirilme; öğretim ortamlarını hazırlama; sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.
İçerik Pedagojik formasyon eğitim dersi
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Eğitimle ilgili temel kavramlar
2 Eğitimde program geliştirme ve program geliştirme sürecinin unsurları
3 Öğrenme-öğretme stratejileri
4 Öğretim modelleri ve öğretime uygulama
5 Öğretim modelleri ve öğretime uygulama
6 Öğretim yöntem ve teknikleri ve konu alanında uygulama
7 Öğretim yöntem ve teknikleri ve konu alanında uygulama
8 Eğitimde Çağdaş Yaklaşımlar
9 Vize
10 Yapılandırmacı yaklaşım,Çoklu Zeka kuramı vb
11 Konu alanındaki ders kitaplarının eleştirel bir bakışla ilgilenmesi ve özel öğretim yöntem ve stratejileri ile ilişkilendirilmesi
12 Konu alanındaki ders kitaplarının eleştirel bir bakışla ilgilenmesi ve özel öğretim yöntem ve stratejileri ile ilişkilendirilmesi
13 Mikro öğretim uygulamaları
14 Öğretimin değerlendirilmesi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Aslan,M.(2007).Öğretim İlke ve Yöntemleri.Ankara:Anı Yayıncılık Türkçe
Taşpınar,M.(2007).Kuramdan Uygulamaya Öğretim ilke ve Yöntemleri.Ankara:Nobel Yayıncılık Türkçe
Yıldızlar, M.(2012).Öğretim İlke ve Yöntemleri.Ankara:PegemA YayıncılıkTürkçe
Demirel,Ö.(2007).Öğretim İlke ve Yöntemleri.Ankara:PegemA YayıncılıkTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları