Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
TAR 319TÜRK EĞİTİM TARİHİ2 + 05. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Türklerin İslâmı kabullerinden önce ve sonrası eğitim alanında ulaştıkları ortam ile yenileşme hareketleri sırasında eğitim kurumlarının şekillenmesi, yabancıların ve azınlıkların eğitimi ile misyoner çalışmalarının eğitime etkileri, Tevhid-i Tedrisat öncesi Türk eğitiminin boyutları kavratılacaktır.
Ders İçeriği Türkler’in İslamı kabulünden önce eğitimlerinin genel özellikleri.Türk-İslam düşünürlerinin eğitim anlayışı ve Türk toplumuna etkileri. Selçuklular’da ve Osmanlılar’da eğitim hareketleri.Osmanlı eğitim sisteminde yenileşme çalışmaları.Tevhid-î Tedrisat ve Cumhuriyet Dönemi’nde eğitim konusuna değinilmektedir.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1İslamiyet öncesi Türklerde eğitim
2İlk Türk-İslam Devletleri'nde eğitim
3İlk Türk-İslam eserleri
4Selçuklular ve Anadolu Beylikleri'nde eğitim
5Osmanlı Devleti'nin klasik döneminde eğitim
6Osmanlı Devleti'nde eğitim alanında yapılan ıslahatlar
7Tanzimat dönemi eğitim alanında yapılan yenilikler
8Meşrutiyet dönemi eğitim alanında yapılan yenilikler
9Ottoman Intellectual life and education.
10Mütareke ve Milli Mücadele dönemi eğitim
11Cumhuriyetin ilk yıllarında eğitim
12Atatürk'ün eğitim anlayışı
13Atatürk sonrası dönemin eğitim anlayışı

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10
ÖK 0014352351234
ÖK 0023521423535
ÖK 0031555425353
ÖK 0045425354253
ÖK 0053524253524
ÖK 0062555414134
ÖK 0075342142354
ÖK 0084532123542
ÖK 0093524125412
ÖK 0105321423524
ÖK 0111234532142
ÖK 0123524125235
ÖK 0132531254231
Ara Toplam41554040354044404343
Katkı3433333333

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)11010
Ödevler13113
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11212
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2021-2022 Güz1YUSUF ZİYA BİLDİRİCİ
Detay 2021-2022 Güz1NEZAHAT BELEN
Detay 2020-2021 Güz1YUSUF ZİYA BİLDİRİCİ
Detay 2019-2020 Güz1YUSUF ZİYA BİLDİRİCİ
Detay 2018-2019 Güz1YUSUF ZİYA BİLDİRİCİ
Detay 2017-2018 Güz1YUSUF ZİYA BİLDİRİCİ
Detay 2016-2017 Güz1YUSUF ZİYA BİLDİRİCİ
Detay 2015-2016 Güz1YUSUF ZİYA BİLDİRİCİ
Detay 2014-2015 Güz1YUSUF ZİYA BİLDİRİCİ
Detay 2013-2014 Güz1YUSUF ZİYA BİLDİRİCİ
Detay 2012-2013 Güz1YUSUF ZİYA BİLDİRİCİ
Detay 2011-2012 Güz1UMUT KARABULUT
Detay 2009-2010 Güz1YUSUF ZİYA BİLDİRİCİ
Detay 2009-2010 Güz4YUSUF ZİYA BİLDİRİCİ
Detay 2007-2008 Güz1YUSUF ZİYA BİLDİRİCİ
Detay 2006-2007 Güz1YUSUF ZİYA BİLDİRİCİ
Detay 2005-2006 Güz1YUSUF ZİYA BİLDİRİCİ
Detay 2004-2005 Güz1YUSUF ZİYA BİLDİRİCİ
Detay 2003-2004 Güz1YUSUF ZİYA BİLDİRİCİ
Detay 2002-2003 Güz1YUSUF ZİYA BİLDİRİCİ
Detay 2001-2002 Güz1YUSUF ZİYA BİLDİRİCİ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
TAR 319 TÜRK EĞİTİM TARİHİ 2 + 0 1 Türkçe 2021-2022 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi NEZAHAT BELEN nbelen@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Türklerin İslâmı kabullerinden önce ve sonrası eğitim alanında ulaştıkları ortam ile yenileşme hareketleri sırasında eğitim kurumlarının şekillenmesi, yabancıların ve azınlıkların eğitimi ile misyoner çalışmalarının eğitime etkileri, Tevhid-i Tedrisat öncesi Türk eğitiminin boyutları kavratılacaktır.
İçerik Türkler’in İslamı kabulünden önce eğitimlerinin genel özellikleri.Türk-İslam düşünürlerinin eğitim anlayışı ve Türk toplumuna etkileri. Selçuklular’da ve Osmanlılar’da eğitim hareketleri.Osmanlı eğitim sisteminde yenileşme çalışmaları.Tevhid-î Tedrisat ve Cumhuriyet Dönemi’nde eğitim konusuna değinilmektedir.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Türklerin Müslüman olmalarından önceki eğitimlerinin özellikleri.
2 İç Asya Türkleri Selçuklular ve Anadolu Selçukluları’nda eğitim.
3 Osmanlılarda özgün, yaygın eğitim ile azınlık ve yabancıların eğitimi.
4 Hacı Bayram Veli, Koçi Bey ve matbaanın Türk eğitim tarihindeki yeri.
5 Osmanlı Dönemi eğitimde ilk yenileşme hareketleri.
6 Tanzimat Dönemi ilk, orta ve yüksek eğitimde gelişmeler.
7 Dönemin aydınları, Usulü Cedid ve öğretim araç-gereçlerinde gelişme.
8 Mutlakiyet Dönemi ilk, orta ve yüksek eğitimde gelişmeler.
9 Dönemin aydınlarının eğitime katkıları.
10 II. Meşrutiyet Dönemi Türklerde, azınlık ve yabancı okullarda eğitim.
11 Sınav-klasik
12 Dönemin aydınlarının eğitime katkıları.
13 1922 Maarif Kongresi.
14 Türkiye Cumhuriyeti’nde eğitim hareketleri.
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Osman ERGİN, Türk Maarif Tarihi I-II-III, Mustafa ERGUN, Atatürk Devri Türk Eğitimi, Hasan CİCİOĞLU, Türkiye Cumhuriyeti'nde İlk ve Orta Eğitim, H.Ali KOÇER, Türkiye'de Modern Eğitimin Doğuşu ve Gelişimi. Türkçe
Osman ERGİN, Türk Maarif Tarihi I-II-III, Mustafa ERGUN, Atatürk Devri Türk Eğitimi, Hasan CİCİOĞLU, Türkiye Cumhuriyeti'nde İlk ve Orta Eğitim, H.Ali KOÇER, Türkiye'de Modern Eğitimin Doğuşu ve Gelişimi. Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları