1 | 17 ve 18.yy.’ın sosyal politik ve ekonomik olaylarını tanımlar. |
1 | Dilin kişi ve millet hayatındaki önemini bilir, bunu açıklar ve dili bu bilinçle kullanır. |
2 | Kelimelerin ses ve şekil yapılarını, oluşumlarını, çeşitlerini, nerelerde ve nasıl kullanılmaları gerektiğini bilir, açıklar ve bu bilgiyi uygular ve yabancı dil öğreniminde de bu bilgilerden yararlanır.
|
2 | Dönemlerin sosyal, ekonomik ve politik gelişmeleriyle edebi eserler arsında ilişki kurar. |
3 | Bu dönemlere ait eserleri okur ve anlar. |
3 | Yazılı anlatımda dili doğru kullanmanın önemini bilir, kuralları uygular. |
4 | İmlâ kurallarını ve noktalama işaretlerini bilir ve yerinde kullanır. |
4 | Eserlere eleştirisel yaklaşımlar geliştirir. |
5 | Bu dönemlerde eser veren belli başlı yazarlarını sayar ve yazarların sanat anlayışlarını kıyaslar. |
5 | Dil, kültür ve millet kavramları arasındaki bağlantıyı görerek kişisel ve toplumsal gelişme bakımından dili doğru ve etkili kullanma bilincine ulaşır.
|
6 | Dildeki gelişmeleri takip etmenin önemini bilir ve uygular. |
6 | Bu dönemlerin belli başlı eserlerini tanımlar. |
7 | Bu dönemlerin önemli eserleri arsında kıyaslama yapabilme. |
7 | Türkçenin tarihini ve yayılma alanlarını bilir, bu bilgiyi sosyal ve mesleki girişimlerde bulunmak üzere kullanır.
|
8 | Dilin yazılı ve sözlü kullanılması ile ilgili olarak üniversite seviyesine taşınan bilgi ve uygulama eksikliklerini giderir.
|
8 | Çalışılan eserlerdeki olaylar arasında neden sonuç ilişkisi kurar. |
9 | Karakter analizi yapar. |
9 | Bilimsel araştırmalarda, kongrelerde konuşma ve yazı dilini gereğince doğru ve etkili kullanır. |
10 | Resmi yazışmalarda, konunun gerektirdiği resmî yazışma türlerini ve üslûbunu bilir ve kullanır. |
11 | Çeşitli bilim, teknik ve sanat alanlarında yetişen öğrenciler, meslek dilini yetkin biçimde kullanırken Türkçenin mesleki terimler bakımından doğru ve uygun örneklerle geliştirilmesine de katkıda bulunur. |
12 | Okuma-anlama; dinleme-anlama; yorumlama ve aktarma becerilerini geliştirir ve uygular.
|
13 | Plânlı yazma ve plânlı konuşma becerilerini kazanır ve uygular. |