Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
GKD 501321. YÜZYIL BECERİLERİ2 + 01. Yarıyıl2

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Üniversite öğrencileri arasında 21. yüzyıl becerileri konusunda farkındalık yaratmak ve bu becerilerin gelişimini desteklemek.
Ders İçeriği Bu derste, karmaşık gerçek hayat problemlerini eleştirel bir şekilde ele alma, dijital araç ve sosyal medyayı etkili bir şekilde kullanma ve diğerleriyle uyumlu bir şekilde çalışmayı mümkün kılacak beceriler ele alınacaktır. Bu doğrultuda derste öğrenci motivasyonunu ve başarısını olumlu yönde etkileyen iyi uygulamalardan örnekler sunulacaktır. Ayrıca eleştirel düşünme, problem çözme, öz yönetim ve öz düzenleme becerilerine yönelik stratejiler tanıtılacak ve sınıf içi etkinlikler aracılığıyla uygulamaya dönüştürülecektir.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
121. yüzyıl becerilerini ve bu becerilerin kazanımının önemini anlayabilme
221. yüzyıl becerilerinin gelişimini destekleyen öğrenme ortamları tasarlayabilme
321 yüzyıl becerileri öğrenme yöntem ve stratejilerini tanımlayabilme
4Herhangi bir öğrenme ortamını 21. yy becerileri açısından değerlendirebilme ve değiştirilmesi gereken unsurları belirleyebilme
5Teknolojinin 21. yy becerilerin gelişimindeki önemini fark etme ve teknolojiyi öğretim planına entegre edebilme
6Eleştirel, yenilikçi ve yaratıcı düşünmeyi teşvik edici problem çözme yöntemlerini içeren öğretim planları geliştirebilme

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14114
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)144
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)166
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






52

2
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1İBRAHİM HALİL YURDAKAL


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
GKD 5013 21. YÜZYIL BECERİLERİ 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. İBRAHİM HALİL YURDAKAL iyurdakal@pau.edu.tr FTRYO A0130 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Üniversite öğrencileri arasında 21. yüzyıl becerileri konusunda farkındalık yaratmak ve bu becerilerin gelişimini desteklemek.
İçerik Bu derste, karmaşık gerçek hayat problemlerini eleştirel bir şekilde ele alma, dijital araç ve sosyal medyayı etkili bir şekilde kullanma ve diğerleriyle uyumlu bir şekilde çalışmayı mümkün kılacak beceriler ele alınacaktır. Bu doğrultuda derste öğrenci motivasyonunu ve başarısını olumlu yönde etkileyen iyi uygulamalardan örnekler sunulacaktır. Ayrıca eleştirel düşünme, problem çözme, öz yönetim ve öz düzenleme becerilerine yönelik stratejiler tanıtılacak ve sınıf içi etkinlikler aracılığıyla uygulamaya dönüştürülecektir.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 DERS TANITIMI-DERS İÇERİĞİ-DEVAMSIZLIK DURUMU-DEĞERLENDİRME
2 BECERİ NEDİR-EĞİTİME BAKIŞ-21. YY EĞİTİMİ-İDEAL İNSAN PROFİLİ
3 21. YY BECERİLERİNE GİRİŞ
4 BİLGİNİN DİJİTALLEŞMESİ
5 BİLGİ, MEDYA VE TEKNOLOJİ BECERİLERİ-1
6 BİLGİ, MEDYA VE TEKNOLOJİ BECERİLERİ-2 (METAVERSE-ROBOTİK KODLAMA-SANAL VE ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK)
7 YARATICI DÜŞÜNME-1
8 YARATICI DÜŞÜNME-2
9 ARA SINAV HAFTASI
10 İLETİŞİM-İŞBİRLİĞİ-UYUM-ESNEKLİK-GİRİŞİMCİLİK LİDERLİK VE SORUMLULUK
11 PROBLEM ÇÖZME BECERİSİ-ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİSİ
12 ÇOKKÜLTÜRLÜLÜK
13 DİJİTAL ÖĞRENME-1
14 DİJİTAL ÖĞRENME-2
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları