Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SBH 212HEMŞİRELİKTE ÖĞRETİM2 + 03. Yarıyıl2

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Dersin amacı eğitim/öğretimle ilgili temel kavram ve uygulamaları kavrayarak bunları mesleki işlevlerinde ve eğitsel rolünün gerektirdiği tüm alanlarda kullanabilen hemşireler yetiştirmektir.
Ders İçeriği Temel Kavram ve ilkeler, Öğretim yöntemleri, Öğretimde görsel işitsel araç ve gereçlerin kullanılması, Sunum yapma teknikleri, İyi eğiticinin özellikleri, Hizmet içi eğitim, Klinik öğretim, Yetişkin eğitimi, Ölçme ve değerlendirme
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Öğretim ve öğrenime ilişkin temel kavram ve ilkeleri tanımlar
2Hemşirenin eğitim rolünün önemini kavrar
3Sağlık hizmetlerinin geliştirilmesinde hizmetiçi eğitim programlarının önemini
4Sağlık eğitiminin önemini kavrar
5Etkili öğrenme ortamı yaratmanın önemini kavrar

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10
ÖK 001    3     
ÖK 002   4  4   
ÖK 003 333 43   
ÖK 0043  4  4  5
ÖK 005    4 4   
Ara Toplam333117415  5
Katkı1112113001

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14114
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11313
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11212
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)11313
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






52

2
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1ARİFE AZAK
Detay 2023-2024 Güz1SEBAHAT ALTUNDAĞ
Detay 2023-2024 Güz2ARİFE AZAK


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SBH 212 HEMŞİRELİKTE ÖĞRETİM 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. ARİFE AZAK aazak@pau.edu.tr SABF C0206 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Dersin amacı eğitim/öğretimle ilgili temel kavram ve uygulamaları kavrayarak bunları mesleki işlevlerinde ve eğitsel rolünün gerektirdiği tüm alanlarda kullanabilen hemşireler yetiştirmektir.
İçerik Temel Kavram ve ilkeler, Öğretim yöntemleri, Öğretimde görsel işitsel araç ve gereçlerin kullanılması, Sunum yapma teknikleri, İyi eğiticinin özellikleri, Hizmet içi eğitim, Klinik öğretim, Yetişkin eğitimi, Ölçme ve değerlendirme
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Temel kavram ve ilkeler
2 İyi bir eğiticinin özellikleri
3 Öğretimde Görsel İşitsel araçların Kullanılması
4 Öğretimde Görsel İşitsel araçların Kullanılması
5 Öğretim Yöntemleri
6 Öğretim Yöntemleri
7 Öğretim Etkinliklerinin planlanması ve uygulanması
8 Öğretim Teorileri ve Öğrenme Modelleri - Ara sınav
9 Öğretim Teorileri ve Öğrenme Modelleri
10 Yetişkin eğitimi
11 Klinik Öğretim
12 Sağlık Eğitimi
13 Hizmetiçi eğitim
14 Eğitimde Ölçme ve değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Bacanlı, H. (1999). Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Nobel Yayınları.Türkçe
Bastable, Susan Bacorn (2003).Nurse as educator : principles of teaching and learning for nursing professionals Jones and Bartlett Publishers Sudbury, Mass.English
Barutçugil, İ. (1996). Eğiticinin Eğitimi. İstanbul: Kariyer YayınlarıTürkçe
Bevis, Em Olivia., Watson, Jean (2000). Toward a Caring Curriculum: A New Pedagogy for Nursing. English
Burns, Sarah, ed (2003). Reflective practice in nursing : The Growth of the professional practice Blackwell Science OxfordEnglish
Morton-Cooper, Alison (2003). Mentoring, preceptorship, and clinical supervision : A Guide to profesionals Blackwell Science, OxfordEnglish
Hacıalioğlu N.(2011). Hemşirelikte öğretim öğrenme ve eğitim. Nobel tıp kitapevleri, İstanbulTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav45Ara Sınav
Ödev5Ödev
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları