Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SBH 110KENDİNİ TANIMA VE İLETİŞİM YÖNTEMLERİ2 + 02. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Öğrencilerin kendini tanıyarak, bakım verdikleri kişilerle olumlu iletişim kurmaları ve oluşabilecek iletişim problemlerini çözme becerisi kazanmalarıdır.
Ders İçeriği Tanışma, Kendini tanıma, Sınırlar ve Sorumluluklar, Mesleki değerlerimiz ve gerçekler, Mesleki ve sosyal ilişki arasındaki fark, İletişimin tanımı, Kızgınlık, Amaç, Elementler, İnsan tipleri, Empati metod ve teknikleri arasındaki ilişki, Stres, Geri bildirim, Ölüm.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1İnsan davranış özelliklerini kavrar.
2Bireyin kendini tanımasına yönelik yöntemleri öğrenir
3Kişilerarası iletişimine yönelik bilgi ve becerileri kazanmasını sağlar
4Hasta-hemşire iletişimine yönelik bilgi ve becerileri klinik uygulamaya aktarmasını sağlar
5Bireyin çevresiyle iletişimini etkileyen faktörleri fark etmesini sağlar

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10
ÖK 0013 5345    
ÖK 002  5 5    3
ÖK 0033 55      
ÖK 0044455 54334
ÖK 005  55 543  
Ara Toplam10425189158637
Katkı2154232111

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)717
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)13333
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13636
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1NESRİN ÇUNKUŞ KÖKTAŞ
Detay 2023-2024 Bahar2NESRİN ÇUNKUŞ KÖKTAŞ
Detay 2022-2023 Bahar1GÜLAY TAŞDEMİR
Detay 2022-2023 Bahar2NESRİN ÇUNKUŞ KÖKTAŞ
Detay 2021-2022 Bahar1GANİME CAN GÜR
Detay 2021-2022 Bahar2FATMA ÖZGÜN ÖZTÜRK
Detay 2020-2021 Bahar1GÜLAY TAŞDEMİR
Detay 2020-2021 Bahar2NESRİN ÇUNKUŞ KÖKTAŞ
Detay 2019-2020 Bahar1FATMA ÖZGÜN ÖZTÜRK
Detay 2019-2020 Bahar1GANİME CAN GÜR
Detay 2019-2020 Bahar2GANİME CAN GÜR
Detay 2018-2019 Bahar1GÜLAY TAŞDEMİR
Detay 2018-2019 Bahar1GANİME CAN GÜR
Detay 2018-2019 Bahar2GANİME CAN GÜR
Detay 2017-2018 Bahar1GÜLAY TAŞDEMİR
Detay 2017-2018 Bahar2FATMA ÖZGÜN ÖZTÜRK
Detay 2016-2017 Bahar1GÜLAY TAŞDEMİR
Detay 2016-2017 Bahar2GÜLAY TAŞDEMİR


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SBH 110 KENDİNİ TANIMA VE İLETİŞİM YÖNTEMLERİ 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. NESRİN ÇUNKUŞ KÖKTAŞ ncunkus@pau.edu.tr ÖİDB B0216 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Öğrencilerin kendini tanıyarak, bakım verdikleri kişilerle olumlu iletişim kurmaları ve oluşabilecek iletişim problemlerini çözme becerisi kazanmalarıdır.
İçerik Tanışma, Kendini tanıma, Sınırlar ve Sorumluluklar, Mesleki değerlerimiz ve gerçekler, Mesleki ve sosyal ilişki arasındaki fark, İletişimin tanımı, Kızgınlık, Amaç, Elementler, İnsan tipleri, Empati metod ve teknikleri arasındaki ilişki, Stres, Geri bildirim, Ölüm.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin tanıtımı ve tanışma, İletişim kavramı, İletişim sürecinin öğeleri, İletişimin önemi, İletişimi etkileyen faktörler, sözlü ve sözsüz iletişim, ekip içi ve hasta yakınları ile iletişim
2 Terapötik iletişim teknikleri, İletişim engelleri, Beden Dili
3 Kültür ve İletişim
4 Yardım becerileri, Görüşme teknikleri
5 Kendini tanıma ve Özgüven, Kendini tanıma ve kabullenme, Kendini tanıma yöntemleri, Kendini tanımanın kişiler arası ilişkilerde ve hemşirelikte önemi
6 Benlik kavramı, Beden imajı, Benlik saygısı, Kişisel kimlik ve sağlıklı benlik kavramına sahip olmanın önemi, Sağlıklı Bir benlik Algısı Geliştirme
7 Empati, Kişiler arası ilişkilerde ve hasta-hemşire iletişiminde empati kurmanın yararları, Duygusal Zeka
8 ARA SINAV
9 İnsan davranış özellikleri, Kişiler arası ilişkilerde olumlu davranış geliştirme, Atılgan davranış geliştirme teknikleri, Olumlu olumsuz düşünceleri ben dili ile ifade etmek, Uygun istekte bulunabilmek, Gerektiğinde hayır diyebilmek
10 Bilişsel yönüyle insan ve duygulanım süreci, Bilişsel çarpıtmaların akılcı düşüncelerle yer değiştirilmesi çalışmaları
11 Anksiyete, korku, stres kavramı ve yönetimleri
12 Ertelemeyi Bırakma ve Zaman Yönetimi, Sorunlara yaklaşım ve problem çözme becerisi, Çözüm Odaklı Yaklaşım ve Önemi
13 Kişiler arası ilişkilerde çatışma, Çatışma çözümünü etkileyen faktörler, Çatışma yönetim stratejileri, Hasta-hemşire arasında yaşanan çatışmalar ve çözümü
14 Öfke kavramı ve Öfke Yönetimi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
1. Üstün B, Demir S. (2019). Hemşirelikte İletişim. Akademi Basın ve Yayıncılık; İstanbul Türkçe
2. Nermin Gürhan, Ayşe Okanlı, Yaşamın Sırrı İletişim Türkçe
3. Mualla Yılmaz, Sağlık Profestonelleri İçin İletişim Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları