Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
ATI 202ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II2 + 02. Yarıyıl2

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Türk Bağımsızlık Savaşı, Atatürk inkılâpları ve Atatürkçü Düşünce Sistemi ve Türkiye Cumhuriyeti tarihi hakkında doğru bilgiler vermek. Türkiye ve Atatürk inkılâpları, ilkeleri ve Atatürkçü düşünceye yönelik tehditler hakkında doğru bilgiler vermek. Türk gençliğini ulusal hedefler etrafında, Atatürk ilke ve fikirleriyle paralel ve Türkiye’nin bölünmez bütünlüğü etrafında birleştirmek.
Ders İçeriği Siyasi alanda yapılan devrimler, siyasi partiler ve çok partili siyasi hayata geçiş denemeleri, hukuk alanında yapılan devrimler, toplumsal yaşayışın düzenlenmesi, ekonomik alanda yapılan yenilikler. 1923–1938 Döneminde Türk dış politikası, Atatürk sonrası Türk dış politikası. Türk Devriminin İlkeleri: Cumhuriyetçilik, Halkçılık, Laiklik, Devrimcilik, Devletçilik, Milliyetçilik ve bütünleyici ilkeler.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Uzaktan Eğitim

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Siyasî alanda yapılan inkılâplara parçalı ve bütüncül bakabilme
2Çok partili rejim denemeleri ve sonuçlarını anlama ve değerlendirebilme becerisi kazanma
3Hukuk alanında yapılan inkılâpların anlaşılması becerisini kazanma
4Eğitim ve kültür alanında yapılan inkılâplar bilgisine ulaşabilme ve anlama becerisi kazanma
5Sosyal alanda yapılan inkılâpların bilgisine ulaşabilme ve anlama becerisi
6Ekonomik alanda yapılan çalışmalar bilgisine ulaşabilme ve anlama becerisi
7Sağlık alanında yapılan çalışmalar bilgisine ulaşabilme ve anlama becerisi kazanma
8Atatürk dönemi (1923-1932) Türk dış politikası çalışmalarını birlikte anlayabilme ve bütüncül bakabilme becerisi kazanma
9Atatürk dönemi (1932-1938) Türk dış politikası çalışmalarını birlikte anlayabilme ve bütüncül bakabilme becerisi kazanma
10Türk İnkılâbı’nın temel ilkelerinden Cumhuriyetçilik, Milliyetçilik ilkelerinin farkındalığına varma ve yapılanların duygusuna anlayabilme zevkini kazanma
11Lâiklik, Devletçilik, Halkçılık, İnkılâpçılık ilkelerinin farkındalığına varma ve yapılanların duygusuna anlayabilme zevkini kazanma
12Atatürkçülüğün temel ilkelerini bütünleyici ilkeleri anlayabilme, değerlendirebilme, bütüncül bakabilme yeteneği kazanma
13Mustafa Kemal Atatürk’ten sonra Türkiye Cumhuriyeti gelişmelerine analiz edebilme, anlayabilme ve bütüncül bakabilme becerisi kazanma

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10
ÖK 0011111111111
ÖK 0021111111111
ÖK 0031111111111
ÖK 0042121311112
ÖK 0052131111111
ÖK 0061111111111
ÖK 0072111111111
ÖK 0081111111111
ÖK 0091111111111
ÖK 0101111111111
ÖK 0111111111111
ÖK 0121224311111
ÖK 0131111311111
Ara Toplam16141716191313131314
Katkı1111111111

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11111
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11313
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






52

2
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar4TAHİR KODAL
Detay 2022-2023 Bahar1VEYSEL ÇOLAKER
Detay 2021-2022 Bahar1VEYSEL ÇOLAKER
Detay 2020-2021 Bahar2MACİT GÜRBÜZ
Detay 2019-2020 Bahar1İZZETTİN BEŞTAŞ
Detay 2018-2019 Bahar4VEYSEL ÇOLAKER
Detay 2017-2018 Bahar1MACİT GÜRBÜZ
Detay 2017-2018 Bahar2MACİT GÜRBÜZ
Detay 2016-2017 Bahar3CENGİZ AKSEKİ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
ATI 202 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II 2 + 0 4 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. TAHİR KODAL tkodal@pau.edu.tr EGT A0022-14 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Türk Bağımsızlık Savaşı, Atatürk inkılâpları ve Atatürkçü Düşünce Sistemi ve Türkiye Cumhuriyeti tarihi hakkında doğru bilgiler vermek. Türkiye ve Atatürk inkılâpları, ilkeleri ve Atatürkçü düşünceye yönelik tehditler hakkında doğru bilgiler vermek. Türk gençliğini ulusal hedefler etrafında, Atatürk ilke ve fikirleriyle paralel ve Türkiye’nin bölünmez bütünlüğü etrafında birleştirmek.
İçerik Siyasi alanda yapılan devrimler, siyasi partiler ve çok partili siyasi hayata geçiş denemeleri, hukuk alanında yapılan devrimler, toplumsal yaşayışın düzenlenmesi, ekonomik alanda yapılan yenilikler. 1923–1938 Döneminde Türk dış politikası, Atatürk sonrası Türk dış politikası. Türk Devriminin İlkeleri: Cumhuriyetçilik, Halkçılık, Laiklik, Devrimcilik, Devletçilik, Milliyetçilik ve bütünleyici ilkeler.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Siyasî alanda yapılan inkılâplar
2 Çok partili rejim denemeleri ve sonuçları
3 Hukuk alanında yapılan inkılâplar
4 Eğitim ve kültür alanında yapılan inkılâplar
5 Sosyal alanda yapılan inkılâplar
6 Ekonomik alanda yapılan çalışmalar
7 Sağlık alanında yapılan çalışmalar
8 Atatürk dönemi (1923-1932) Türk dış politikası
9 Sınav-test-klasik
10 Atatürk dönemi (1932-1938) Türk dış politikası
11 Türk İnkılâbı’nın temel ilkeleri ve Atatürkçülük; Cumhuriyetçilik, Milliyetçilik
12 Lâiklik, Devletçilik, Halkçılık, İnkılâpçılık
13 Atatürkçülüğün temel ilkelerini bütünleyici ilkeler
14 Mustafa Kemal Atatürk’ten sonra Türkiye Cumhuriyeti
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
ATATÜRK, M. Kemal, Nutuk (1919-1927), Atatürk Araştırma Merkezi Yayını, Ankara 1989.Türkçe
ATATÜRK, M. Kemal, Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri, Atatürk Araştırma Merkezi Yayını, Ankara 2006.Türkçe
EROĞLU, Hamza, Türk Devrim Tarihi, MEB Yayını, Ankara 1982.Türkçe
İNAN, Süleyman-Ercan Haytoğlu (Edt.), Yakın Dönem Türk Politik Tarihi, Anı Yayıncılık, Ankara 2007.Türkçe
İNAN, Süleyman-Cengiz Akseki, İnkılap Dersleri, Gökçe Kitabevi, Ankara 2011.Türkçe
TUNÇAY, Mete-Cemil Koçak ve diğ., Çağdaş Türkiye, Cilt: 4, Cem Yayınevi, İstanbul 2002.Türkçe
TURAN, Refik-Mustafa Safran ve diğ., Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Okutman Yayıncılık, Ankara 2009.Türkçe
YALÇIN, Durmuş-Azmi Süslü ve diğ., Türkiye Cumhuriyeti Tarihi-II, Atatürk Araştırma Merkezi Yayını, Ankara 2003.Türkçe
YÖK (Komisyon), Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi-I-II, Ankara 1992.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları