Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
GKD 5028TEKNOLOJİ İLETİŞİMİ2 + 02. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı Öğrencilere aşağıdaki özellikleri kazandırmaktır; Teknolojinin gelişimi ile birlikte ortaya çıkan imkân ve teknolojiden kaynaklı tehditler konusunda bilinç kazanmaları Teknoloji, Toplum ve birey, üçgenindeki ilişkileri yorumlayabilmeleri. Topluluklara, Kurumlara ve insanlara teknolojik gelişmeleri anlatma becerisi geliştirmeleri Dijital medyanın işleyişi, etkili ve verimli kullanımına yönelik bilgi sahibi olmaları Kurumsal ölçekte uygun teknoloji ve inovasyon politikalarının tasarlanmasına katkıda bulunmaları Bilim ve teknolojinin çağdaş bir toplumsal sorunla olan ilişkisini analiz etmeleri Dijital çağda insanların kullandığı yeni teknolojileri tanıma, açıklama, eleştirme ve kullanmaları
Ders İçeriği Bu ders öğrencilerin teknolojinin getirdiği imkân ve tehditler hakkında bilinç kazanmaları, insan, teknoloji ve toplum arasında değişen ilişkileri yorumlayabilmeleri, toplum içindeki bireylere güncel teknolojileri anlatma becerisi geliştirmeleri, dijital medyanın işleyiş ve doğru kullanımına yönelik bilgi sahibi olmaları, kurumsal ölçekte uygun teknoloji ve inovasyon politikaları üretmeleri için tasarlanmıştır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Teknoloji tarihi ve felsefesi hakkında bilgi sahibi olur.
2Güncel teknoloji terimleri hakkında temel bilgiye sahiptir ve yenilerine erişmeyi bilir.
3Anlaşılması zor teknolojik terim ve kavramları pratik bir şekilde anlamayı ve aktarmayı bilir
4Dijital medya araçlarını doğru ve etkin kullanma becerisine sahip olur.
5Toplumun teknoloji ile ilgili düşünce ve inançlarını anlar.
6Yeni teknolojik girişimlerin kendilerini tüm paydaşlara (tüketici, yatırımcı ve resmi kurumlar) daha anlaşılır ifade edebilmelerine destek verecek kabiliyeti kazanır.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)9218
Ödevler122
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)144
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11010
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)8216
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar2İBRAHİM HALİL YURDAKAL
Detay 2022-2023 Bahar2TAYFUN TANYERİ
Detay 2021-2022 Bahar1HÜSEYİN ÖZÇINAR


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
GKD 5028 TEKNOLOJİ İLETİŞİMİ 2 + 0 2 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. İBRAHİM HALİL YURDAKAL iyurdakal@pau.edu.tr SABF C0203 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin amacı Öğrencilere aşağıdaki özellikleri kazandırmaktır; Teknolojinin gelişimi ile birlikte ortaya çıkan imkân ve teknolojiden kaynaklı tehditler konusunda bilinç kazanmaları Teknoloji, Toplum ve birey, üçgenindeki ilişkileri yorumlayabilmeleri. Topluluklara, Kurumlara ve insanlara teknolojik gelişmeleri anlatma becerisi geliştirmeleri Dijital medyanın işleyişi, etkili ve verimli kullanımına yönelik bilgi sahibi olmaları Kurumsal ölçekte uygun teknoloji ve inovasyon politikalarının tasarlanmasına katkıda bulunmaları Bilim ve teknolojinin çağdaş bir toplumsal sorunla olan ilişkisini analiz etmeleri Dijital çağda insanların kullandığı yeni teknolojileri tanıma, açıklama, eleştirme ve kullanmaları
İçerik Bu ders öğrencilerin teknolojinin getirdiği imkân ve tehditler hakkında bilinç kazanmaları, insan, teknoloji ve toplum arasında değişen ilişkileri yorumlayabilmeleri, toplum içindeki bireylere güncel teknolojileri anlatma becerisi geliştirmeleri, dijital medyanın işleyiş ve doğru kullanımına yönelik bilgi sahibi olmaları, kurumsal ölçekte uygun teknoloji ve inovasyon politikaları üretmeleri için tasarlanmıştır.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Ders Tanıtımı
2 İletişime Ve Teknolojiye Giriş Bilgi Çağı 21. Yy Becerileri AYÇ TYÇ
3 Temel Kavramlar-1
4 Temel Kavramlar-2
5 Dijital Dönüşümde Birey-Eğitim İletişim Modelleri
6 Dijital İletişim Becerileri-1
7 Dijital İletişim Becerileri-2
8 DİJİTAL PROBLEMLER PHUBBİNG, MANİPULASYON, HİKİKOMORİ, DİJİTAL OBEZİTE, TEKNOLOJİ Detoks SOSYOTELİZM, Nintendinitis, Whatsappitis (Klavye Hastalığı), RSI (Repetitive Strain Injury / Tekrarlayıcı Gerilme Yaralanması), Ego Sörfü, Youtube Narsizmi, Myspace Taklitçiliği, Google Stalking, Siberhondrik, Photolurking, Wikipedializm, Crackberry, Cheesepodding, Fomo Hastalığı, Nomofobi, Fobo Hastalığı, Selfitis, Jomo Hastalığı, Siberkondria, Fantom Vibration)
9 Ara Sınav
10 Dijital İletişim Unsurları
11 Dijital Bilgi Arama Dijital Hak Ve Sorumluluklar Dijital Güvenlik Fikri Mülkiyet Hakları
12 Bilgi Okur Yazarlığı Dijital Medya Okur Yazarlığı Dijital Okur Yazarlık
13 Dijital Dönüşümde İletişim Araçları
14 Yapay Zeka ve Teknolojinin Geleceği
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları