1 | Dilin kişi ve millet hayatındaki işlevi ile “Doğru anlatım"ın kişisel ve toplumsal iletişimdeki önemini açıklar; dil, kültür ve millet kavramları arasındaki bağlantıyı saptayarak, kişisel ve toplumsal gelişme bakımından dili doğru ve etkili kullanır.
|
2 | Türkçenin tarihi ve yayılma alanları ile ilgili bilgiyi sosyal ve mesleki girişimlerde bulunmak üzere kullanır.
|
3 | Kelimelerin ses ve şekil yapılarını, oluşumlarını, çeşitlerini, nerelerde ve nasıl kullanılmaları gerektiğini kelime gruplarını, cümle çeşitlerini ve Türkçe cümle yapısını açıklar ve bu bilgiyi doğru ve etkili anlatım için uygular, yabancı dil öğreniminde bu bilgilerden faydalanır.
|
4 | Plânlı yazma ve plânlı konuşma becerisi uygular. |
5 | Yazılı anlatımda başarılı olmanın yollarını, yazılı anlatımda dili doğru ve etkili kullanmanın önemini, İmlâ kurallarını ve noktalama işaretlerini, yazılı anlatım kurallarını açıklar ve uygular. |
6 | Resmi yazışmalarda, konunun gerektirdiği resmî yazışma türlerini ve üslûbunu; hazırlıklı ya da hazırlıksız konuşmalarda, konunun gerektirdiği türü, üslûbu, konuşma kalıplarını kullanır. |
7 | Bilimsel araştırma metotlarını uygular, toplantı ve kongrelerde konuşma ve yazı dilini gereğince doğru ve etkili kullanır. |
8 | Metin tahlili metotlarını bilir, gerektiğinde konu analizi veya sentezi yapabilir. |
9 | Dilin yazılı ve sözlü kullanılması ile ilgili olarak üniversite seviyesine taşınan bilgi ve uygulama eksikliklerini giderir. |
10 | Dildeki gelişmeleri takip eder. Çeşitli bilim, teknik ve sanat alanlarında yetişen öğrenciler, meslek dilini yetkin biçimde kullanırken Türkçenin mesleki terimler bakımından doğru ve uygun örneklerle geliştirilmesine de katkıda bulunur |
11 | Okuma-anlama; dinleme-anlama; yorumlama ve aktarma becerilerini uygular. |
12 | Etkili iletişimin temel kurallarını ve güzel konuşma ilkelerini açıklar; uygular. |