Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
PFP 5008REHBERLİK VE ÖZEL EĞİTİM3 + 07. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin genel amacı, okullarda rehberlik sürecini ve özel eğitimi ana hatlarıyla tanıtmak olup başlıca konular: Eğitimde rehberlik hizmetlerinin yeri; rehberliğin kısa tarihçesi; rehberlikle ilgili model ve yaklaşımlar; gelişimsel rehberlik modelinin felsefesi, amacı, ilkeleri ve programı (kapsamlı gelişimsel rehberlik programı); rehberlik türleri (eğitsel, mesleki ve kişisel rehberlik); öğretmenin sınıf rehberliğindeki rol ve işlevi; özel eğitimle ilgili temel kavramlar; özel eğitimin ilkeleri ve tarihsel gelişimi; özel eğitimle ilgili yasal düzenlemeler; özel eğitimde tarama, yönlendirme, tanı ve değerlendirme; öğretimin bireyselleştirilmesi; kaynaştırma ve destek özel eğitim hizmetleri; ailenin özel eğitime katılımı ve işbirliği; rehberlik ve özel eğitimde etik ilkeler.
Ders İçeriği Pedagojik formasyon eğitim dersi
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Ödevler144
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11212
Arasınav188
Sunum4520
İnternette Tarama/ Kütüphane Çalışması4416
Okuma4416
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz2MEHMET ÇINAR


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
PFP 5008 REHBERLİK VE ÖZEL EĞİTİM 3 + 0 2 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. MEHMET ÇINAR mcinar@pau.edu.tr DSHMY D0101 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Bu dersin genel amacı, okullarda rehberlik sürecini ve özel eğitimi ana hatlarıyla tanıtmak olup başlıca konular: Eğitimde rehberlik hizmetlerinin yeri; rehberliğin kısa tarihçesi; rehberlikle ilgili model ve yaklaşımlar; gelişimsel rehberlik modelinin felsefesi, amacı, ilkeleri ve programı (kapsamlı gelişimsel rehberlik programı); rehberlik türleri (eğitsel, mesleki ve kişisel rehberlik); öğretmenin sınıf rehberliğindeki rol ve işlevi; özel eğitimle ilgili temel kavramlar; özel eğitimin ilkeleri ve tarihsel gelişimi; özel eğitimle ilgili yasal düzenlemeler; özel eğitimde tarama, yönlendirme, tanı ve değerlendirme; öğretimin bireyselleştirilmesi; kaynaştırma ve destek özel eğitim hizmetleri; ailenin özel eğitime katılımı ve işbirliği; rehberlik ve özel eğitimde etik ilkeler.
İçerik Pedagojik formasyon eğitim dersi
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Modern Eğitim Anlayışı
2 Öğrenci Kişilik Hizmetleri
3 Öğrenci Kişilik Hizmetleri (Ö.K.H.) ve Amacı
4 Ö.K.H.’nin Kapsamı (içeriği) (Ö.K.H. Hizmet Türleri) Sağlık Hizmetleri, Sosyal Yardım Hizmetleri PDR (Psikolojik DanıĢmanlık ve Rehberlik) Hizmetleri Özel YetiĢtirme Hizmetleri Özel Eğitim Hizmetleri Sosyo-Kültürel Hizmetler
5 Rehberliğin Tanımı, Amacı ve Özellikleri
6 Rehberliğin ilkeleri (Kuralları)
7 Rehberlik nedir? Ne değildir?
8 Rehberlik Hizmetleri ve Öğretim Hizmetlerinin iliikisi
9 Maslow’un ihtiyaçlar Hiyerariisi Kuramı
10 Kendini Gerçekleştirmekte Olan Bireylerin Özellikleri
11 Rehberliğin Temelleri ve Tarihçesi
12 Hizmet (Uygulama) Alanlarına Göre (Kurumlara Göre) Rehberlik
13 Temel İşlevlerine Göre Rehberlik Türleri
14 Öğretim Kademesine Göre Rehberlik Türleri
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Saadettin Özdemir ve Mustafa Başkonak, Özel Eğitimde Din Eğitimi, Grafiker Yayınları, 2018.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları