Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
PFP 5001EĞİTİME GİRİŞ3 + 05. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin genel amacı, eğitim, öğretim, öğrenme, öğretmenlik, okul ve eğitim sistemini çeşitli yönleriyle tanıtmak olup başlıca konular: Eğitim, öğretim ve öğrenmeyle ilgili temel kavramlar; eğitimin amaçları ve işlevleri; eğitimin diğer alanlarla ve bilimlerle ilişkisi; eğitimin hukuki, sosyal, kültürel, tarihî, politik, ekonomik, felsefi, etik ve psikolojik temelleri; eğitim bilimlerinde yöntem; bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak okul ve sınıf; bir meslek olarak öğretmenlik ve öğretmenlik meslek etiği; öğretmen yetiştirmede güncel gelişmeler; yirmi birinci yüzyılda okul ve eğitimle ilgili temel yönelimler.
Ders İçeriği Pedagojik formasyon eğitim dersi
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Ödevler144
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11212
Arasınav188
Sunum4520
İnternette Tarama/ Kütüphane Çalışması4416
Okuma4416
Pratik Çalışma41040
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






144

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz2ALİ ÖNCÜ
Detay 2023-2024 Güz3ALİ ÖNCÜ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
PFP 5001 EĞİTİME GİRİŞ 3 + 0 2 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. ALİ ÖNCÜ aoncu@pau.edu.tr DSHMY D0104 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin genel amacı, eğitim, öğretim, öğrenme, öğretmenlik, okul ve eğitim sistemini çeşitli yönleriyle tanıtmak olup başlıca konular: Eğitim, öğretim ve öğrenmeyle ilgili temel kavramlar; eğitimin amaçları ve işlevleri; eğitimin diğer alanlarla ve bilimlerle ilişkisi; eğitimin hukuki, sosyal, kültürel, tarihî, politik, ekonomik, felsefi, etik ve psikolojik temelleri; eğitim bilimlerinde yöntem; bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak okul ve sınıf; bir meslek olarak öğretmenlik ve öğretmenlik meslek etiği; öğretmen yetiştirmede güncel gelişmeler; yirmi birinci yüzyılda okul ve eğitimle ilgili temel yönelimler.
İçerik Pedagojik formasyon eğitim dersi
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 TEMEL KAVRAMLAR
2 TEMEL KAVRAMLAR
3 ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
4 EĞİTİMİN FELSEFİ TEMELLERİ
5 EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
6 EĞİTİMİN PSİKOLOJİK TEMELLERİ
7 EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
8 EĞİTİMİN TARİHSEL TEMELLERİ
9 ÖĞRETMENİN ROLÜ VE ÖZELLİKLERİ
10 ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR 1
11 ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR 2
12 TOPLUMSAL DEĞİŞME VE YENİLEŞMEDE EĞİTİMİN ROLÜ
13 EĞİTİMİN SİYASİ TEMELLERİ
14 GENEL DEĞERLENDİRME
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları